Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

unamie schreef:nu heb ik een vosveulen ws ook een vos/zilverappel
haar manen zijn nu grijsachtig en haar staart is licht
vader was een palomino maar ik denk dat ie ook een zilverappelgen heeft
moeder is donkerbruin
ik laat mijn veulen ook testen of ze het zilverappelgen heeft
Supertje schreef:
Op een vos kun je niet van de buitenkant zien of een paard zilver draagt, aangezien zilver niet toont op vos. Lichte/grijze manen duiden eerder op flaxen (zweetvos). Zilver is een verdunningsgen wat alleen inwerkt op zwart pigment.
unamie schreef:Fairytail schreef:koffie vos is donker
met lichte manen is zweetvos![]()
ik denk in iedergeval dat hij donkerder zal worden
je hebt helemaal gelijk
maar je heb natuurlijk veel verschillende kleuren zweetvossen
ik gok op een donkere
unamie schreef:Supertje schreef:
Op een vos kun je niet van de buitenkant zien of een paard zilver draagt, aangezien zilver niet toont op vos. Lichte/grijze manen duiden eerder op flaxen (zweetvos). Zilver is een verdunningsgen wat alleen inwerkt op zwart pigment.
vandaar dat ik zou willen laten testen
ze heeft iig momenteel geen standaard kleur
Meavey schreef:
Ik had al op het miniforum ook geantwoord, er geen test voor zilverappel, het verschil tussen een zilverappelbruine en een vos kan je echter aantonen doordat een zilverbruine zwart als basis is en een vos dus rood.
Sunny Boy is een hele rare qua kleur, hij staat te boek als palomino, op ouder foto´s leek hij echter valk-roan, en vorig jaar heb ik foto´s gezien waarop hij blauw was, héél raar.
Echter als hij zilver droeg had dat weleens tevoorschijn gekomen, hijheeft al zoveel nakomelingen, en in shet en welsh is voorlopig nog geen zilver bevestigd, en zo is hij gefokt
Ik heb dus sterke vermoedens van roan, en sooty lijkt ook wel erin te zitten.
Het veulen van de topicstarter zou idd weleens zilverappel kunnen zijn, ben benieuwd hoe die na het verharen is.

vind ik ook erg mooie paarden!! veel plezier met de mama en veulen
en de manen zijn nog licht. ( toch zilverappel?)
.

. 
sigrid1182 schreef:hij lijkt mij nu muisgrijs en word zwart.....

... hij heeft wel hele lichte manen.randie schreef:En hij is aan het verkleuren, Ze word donkeren de manen zijn nog licht. ( toch zilverappel?)
Anyway het is echt een kwijlbeest om te.
flinke nek voor een merrie

IMJ schreef:Toch vind ik het veulen wat bruiner lijken dan die op jouw foto supertje! Wordt dat nog donkerder dan? Ik vind het wel een onwijs mooie kleur! Ook hoe ze er uitzag op je eertse foto's.