Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar ik snap wat je bedoelt..
[***] schreef:Nou aggerits, dat er een paar zonder papier wel normaal verkocht worden wil niet zeggen dat fokken zonder papier booming business is. Marktplaats en de paardenmarkt vertellen mij een ander verhaal.
dat ben ik met je eens, maar dat was ook niet de boodschap. Marktplaats wat is dat?? paardenmarkten zoals zuidlaren ken ik wel, ze stonden in de rij mooie veulens met goed papier, had afgelopen jaar bijna een hengst veulen van quatro gekocht m.ster mm keur pref, uit de stam van havel, tja z'n veulen brengt daar natuurlijk wel meer op dan zonder papier, maar als je dan de hoge dekgeld rekend, kom je op hetzelfde uit.
agerrits schreef:Voor wat betreft deze tinker zou ik voor een leuke (particuliere) hengst gaan en alle kosten gewoon lekker laag proberen te houden

Dan zou ik wel om fokadvies vragen. Ik wilde alleen een indicatie wát het allemaal ongeveer kost.

sjietaah schreef:Ben ik nu ook paardonvriendelijk bezig omdat we een shetlander hebben lopen die wij, zonder te weten, drachtig hebben gekocht, zonder papieren, en het veulen hebben laten geboren worden?

aerdenhout1 schreef:Natuurlijk is het schreeuwend duur en kan je veel beter een paardje van een jaar of drie, vier kopen waar je meteen iets aan hebt ,geen risico van een dood veulen of merrie, je weet al een beetje wat de gangen zijn,niet meer africhten enz. enz. maar........er is ook niets leukers als je eigen merrie laten dekken en naar de geboorte toeleven! Waken als het bijna zover is en met een hele groep in een box ernaast slapen. Alles leren wat een veulen moet leren,en dan het africhten als ze en jaar of drie vier zijn geloof mij er is niets zo mooi als je eigengefokte beestje! Je krijgt ook zeker een andere band dan met een paard wat je op oudere leeftijd koopt.En...heel belangrijk...je weet precies wat er met het dier gebeurt is! Als je het graag en keer wil doen zou ik zeggen... GA ERVOOR!!!
aerdenhout1 schreef:Ik ben het helemaal met je eens Cassedy ik bedoel eigenlijk meer dat een eigen fok toch een ander plaatsje inneemt dan een paard wat op oudere leeftijd is gekocht.Ik klikte ook niet echt met mijn eigengefokte merrie, er rijd nu iemand op waarbij het veel beter gaat, maar het is toch een beetje je eigen "kind'!
. Ook anke komt van zuidlaren, gekocht door een handelaar, waar ik haar van heb gekocht. (zie mijn profiel)
Ik kijk niet naar afstamming maar na het paard, papier mogen zijn van mij wel houden als dat in de prijs scheeld.