Dees schreef:Nee, dan die hengsten die geen mooie veulens, jaarlingen en driejarigen geven...
Orame maar weer terughalen?

.
Er zijn genoeg lelijke of mooie veulens, jaarlingen en driejarigen maar 'mooi' of 'lelijk' zegt echter nog niets over de daadwerkelijke kwaliteiten van een paard. Wat is mooi? mooi is betrekkelijk, de mode veranderd ook ieder jaar.... Kwaliteit daarintegen is duurzaam!
Dees schreef:Wat is dat nou voor onzin, dat een hengst die mooie veulens, jaarlingen en driejarigen onbewezen is totdat de nakomelingen uitblinken in de sport en fokkerij...
Waarom dan uberhaupt nog keuringen houden?
Het gààt toch vooral om exterieur en aanleg?
Onzin? Voor jou misschien.....Ik blijf toch bij mijn standpunt.
Beter een minder mooie met extra kwaliteit en fijn meewerkend karakter als een bloedmooie met minder kwaliteiten waar je toch niet ver mee komt.
ster en/of Keur zegt mij trouwens toch niet veel.....
De predikaten Preferent Prestatie des te meer.....
Dit zegt wat over de daadwerkelijke fokwaarde van een merrie!
Twee weken geleden liepen Frenk Jespers en Toine Hoefs bij ons door de wei te kwijlen op onze mooie Krack C merrie ..
zeker keur was het antwoord van Hoefs en Jespers!!!!
Deze zelfde merrie kreek bij diezelfde Hoefs in de ring 2 punten te weinig voor ster
Daarbij ken ik genoeg merries die het predikaat ster of keur letterlijk cadeau kregen
en ik kenook genoeg ster/keur merries met voldoende aanleg, alleen is de werkwilligheid ver te zoeken......
Dees schreef:Het maakt mij trouwens geen fluit uit hoor, wat een ander van Florencio vind... er wordt ruim voldoende mee gefokt, ik kan over een tijdje vast wel een hele leuke kopen voor niet-exclusief geld.
Een hele leuke kost altijd exclusief geld....anders is het geen hele leuke.....of hij is rot en/of heeft andere gebreken!
Die toevalstreffers bij een boertje in de wei zijn tegenwoordig zeldzaam........de boertjes weten de huidige marktprijzen ook 
Veel succes met het zoeken naar je florenciotopper voor niet exclusief geld