mistral schreef:Pfffff..... dat was twee jaar geleden.![]()
Ik heb nu een jaarling van trento
O gus...
tja, einde van de maandag.. dan is de scherpte er wel wat vanaf hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mistral schreef:Pfffff..... dat was twee jaar geleden.![]()
Ik heb nu een jaarling van trento
mistral schreef:Beetje vermoeiend. Net als bij mensen circuleert het bloed door het lichaam en blijft niet in het veulen zitten.
Het veulen heeft nog geen eigen bloedcirculatie, maar loopt via de navelstreng naar het veulen en weer terug, dus....de merrie heeft wel degelijk extra bloed, daardoor gaat het hart harder pompen, dus circuleert het beter.
Als je het nog niet gelooft of begrijpt adviseer ik je google.
mistral schreef:Ehm nee. De naval streng is een dik bloedvat die van de placenta voedingsstoffen èn zuurstof via het bloed naar het veulen brengt. Afval stoffen van het veulen zoals urine word via de baarmoederwand (waar kleine adertjes lopen) opgenomen en afgevoerd. via aders afgevoerd en door de nieren van de merrie uitgescheiden.
greetjebee schreef:mistral schreef:Ehm nee. De naval streng is een dik bloedvat die van de placenta voedingsstoffen èn zuurstof via het bloed naar het veulen brengt. Afval stoffen van het veulen zoals urine word via de baarmoederwand (waar kleine adertjes lopen) opgenomen en afgevoerd. via aders afgevoerd en door de nieren van de merrie uitgescheiden.
Precies! De navelstreng brengt zuurstof en voedingsstoffen van de placenta naar het veulen (en afvalstoffen andersom). Het bloed van de moeder brengt de voedingsstoffen en zuurstof naar de placenta. Maar die twee bloedsomlopen staan dus niet rechtstreeks met elkaar in contact. Er zit een soort vlies waar alle adertjes heel dicht langs elkaar lopen waardoor het mogelijk is dat de stoffen worden uitgewisseld tussen de twee bloedsomlopen. Het is dus NIET hetzelfde bloed wat er door moeder en kind stroomt.
(Vergelijkbaar met mensen: het komt niet zelden voor dat een kind een andere bloedgroep heeft dan de moeder. In jouw theorie zou dit niet mogelijk kunnen zijn! Jij beweert immers dat er hetzelfde bloed door moeder en kind stroomt, wat tot gevolg zou hebben dat zij dezelfde bloedgroep zouden moeten hebben. Het feit dat dit niet altijd zo is, bewijst al dat er sprake is van twee verschillende bloedsomlopen.)
On-topic: Ik hoop dat je er achter komt!
Gitta1977 schreef:In Verden zitten niet de heren van het KWPN in de jury, dus hij zal daar nooit een kans maken... Logisch dat ze hem thuis houden...
Gitta1977 schreef:In Verden zitten niet de heren van het KWPN in de jury, dus hij zal daar nooit een kans maken... Logisch dat ze hem thuis houden...
mienke schreef:je zegt dat trento niet naar verden gaat, hoe kom je daar dan bij?? hij was niet op de selectie, maar er waren 3 andere ook nog niet en die hebben nog de mogelijkheid om wel te kunnen komen...