Welke hengst op een Gregor merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 08:05

Ok, nog meer tips/ideeën/opties? Alles is welkom!

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:01

nessie_1987 schreef:
Ik kreeg net een mail van de hengstenhouderij waar RUbiquil staat, zij denken dat Dreamcatcher ook een goede optie is, is deze beter dan Rubiquil?

beter weet ik niet. Dat moet de tijd uitwijzen. Dreamcatcher komt nu op mijn 3-jarige Rubiquil.

Rubiquil heeft wel al bewezen hoe hij fokt, met dreamcatcher weet je dat nog niet. Veel goedkoper dan Rubiquil is hij trouwens ook niet.

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 20:29

Alabastro is toch ook een goede optie? Wat is het verschil met Rubiquil?

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 00:57

nessie_1987 schreef:

Met Rubiquil ga je toch meer massa en maat behouden denk ik. Plus, Rubiquil, zal ook nog veredelen. Ik zou als ik jou was ook gaan voor Rubiquil. Ik snap trouwens niet dat ze bij Van Bommel zowel Rubiquil als Dreamcatcher aangeven (het is te zeggen, ik heb wel een idee waarom ze het doen ) het zijn toch verschillende hengsten vind ik.

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 08:35

Wat bedoel je met verdelen? Sorry, ben

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:54

Rubiquil en veredelen?

alabastro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:07

Jan_VT schreef:
nessie_1987 schreef:

Met Rubiquil ga je toch meer massa en maat behouden denk ik. Plus, Rubiquil, zal ook nog veredelen. Ik zou als ik jou was ook gaan voor Rubiquil. Ik snap trouwens niet dat ze bij Van Bommel zowel Rubiquil als Dreamcatcher aangeven (het is te zeggen, ik heb wel een idee waarom ze het doen ) het zijn toch verschillende hengsten vind ik.

Sorry Jan_VT maar je denkt fout. Hij geeft meer als genoeg massa en fokt zelfs groot, daarbij veredelt hij dan ook nog eens heel sterk.
Hij geeft de veulens allemaal een heel mooi gezichtje, mooi en sterk front en lijkt zelfs in de regel hoogbenige veulens te maken.

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:27

Sammie schreef:
Rubiquil en veredelen?

Vind ik wel Hij geeft idd paarden met massa en maat... Maar toch ook geen plompe paarden. Tenminste diegene die ik al gezien heb. Hij voert dan ook nog eens Rubinstein-bloed, imo toch ook een veredelaar.

alabastro schreef:
Sorry Jan_VT maar je denkt fout. Hij geeft meer als genoeg massa en fokt zelfs groot, daarbij veredelt hij dan ook nog eens heel sterk.
Hij geeft de veulens allemaal een heel mooi gezichtje, mooi en sterk front en lijkt zelfs in de regel hoogbenige veulens te maken.

Kan gerust zijn hoor, heb er niet zoveel veulens van gezien...

buitenlust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:14

Ik zou toch gaan voor Kasparow.
Je merrie voert aardig wat bloed, wat het vaak tot een mooie combinatie maakt.
Het karakter van Kas is top. Heel meewerkend. Alle gangen een 9 en voor de stap een 10!
Zijn maat(1.70 en uitstraling maken dat hij mooie paarden maakt voor de dressuur. (Maar wil je wat anders, dan geeft hij dat ook door in zijn genen, is super all-round). Kan heel goed passage en ook piaffe, dus in principe moet je ver kunnen komen met jouw goede merrie erachter.

Ik zou eens een afspraak maken om hem op stal te bezoeken. Vindt zijn eigenaresse altijd goed. Hij is echt zo bijzonder qua karakter.

Zou je toch voor een ander gaan, dan zou ik eerder dreamcatcher nemen dan rubiquil. Dit gewoon qua type paard bij je merrie.
Bij dreamc. moet je merrie wel correct op de stand van de voorbenen zijn.
Succes, wordt zowiezo vast een plaatje, mooie merrie heb je!

petraaken

Re: Welke hengst op een Gregor merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:11

Gregor in combinatie met Trakbloed? Vind ik eerlijk gezegd niet zo geslaagd. Ook al mag kasparow een gouden hartje hebben.

sarosxx

Re: Welke hengst op een Gregor merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:56

petraaken schreef:
Gregor in combinatie met Trakbloed? Vind ik eerlijk gezegd niet zo geslaagd. Ook al mag kasparow een gouden hartje hebben.

Welke hengst zou jij een Gregor dan aanbevelen? Ik denk dat je moet kijken naar hoe het karakter is van de merrie en het exterieur. Niet zozeer omdat het een Gregor is.......er zijn ook Gregor paarden die een heel goed karakter hebben.

Ik ben heel benieuwd en volg deze topic al een poosje. Zelf heb ik een Gregor - Saros xx - Kannonier (zie mijn profiel) en zoek ook een geschikte hengst voor mijn Gregor merrie.

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 13:06

Mijn merrie is met rijden super braaf. Alleen in de omgang is ze wat moeilijker, maar ofdit door haar bloed komt of doordat ze nou eenmaal een merie is weet ik niet.

San Remo is mij trouwens ook geadviseerd.