IJslanders en keuringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:16

lettir schreef:
hey imaudy,
er staat bij fra spor een leuk ruintje te koop
met ( het schijnt maar ik heb hem nog niet zien lopen )
super gangen en hij is rond de 6 jaar als goed is.
moet je maar ffiez op onze site kijken www.fraspor.nl
oja de prijsklasse licht wel redelijk hoog omdat het een goed sportpaardje schijnt te zijn maja dat is aan jouw suc6

Het is een mooie ijslander met nog een mooiere kleur. Zijn gangen aan het eind van het filmpje vind ik minder mooi, maar dat kan ook aan het filmpje liggen.

lettir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:07

oow staat het filmpje er al op ? o dan ga ik ffiez kijken.
maaruh over die gangen hij is ook nie zo heel lang onder het zadel dus die moeten ook nog wel wat ontwikkeld worden natuurlijk maja als je denkt dat t wat voor je is ofzow moet je zelf wete als ik weer iets zie tip ik je

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:59

lettir schreef:
oow staat het filmpje er al op ? o dan ga ik ffiez kijken.
maaruh over die gangen hij is ook nie zo heel lang onder het zadel dus die moeten ook nog wel wat ontwikkeld worden natuurlijk maja als je denkt dat t wat voor je is ofzow moet je zelf wete als ik weer iets zie tip ik je

Alle tips zijn welkom
Wel super dat ze daar filmpjes hebben.

lettir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:25

haha ja dat wel maar je heb gelijk de kwalitiet ervan is niet super , die zijn wel is beter geweest maar goed

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:04

oei oei oei wat een mooi paardje is dat!! Vind de gangen helemaal niet tegen vallen, zeker niet gezien lettir zegt dat hij nog maar kort onder het zadel is.

lettir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:56

ik heb hem zelf ook nog niet gereden hij staat pas sinds kort bij ons maar als ik hem geprobeert heb zal ik jullie wel mee laten genieten
maaruh er staat ook bij de prijs dat hij ( nog ) prijs categorie c is en dat betekend zeker dat deze nog omhoog zal gaan als hij nog beter word want het schijnt een super paardje te zijn om iets mee in de sport te gaan doen zijn gangen schijnen fantasties te zijn naja dat geloof ik wel want ik rij zijn vader ook op mijn stage wel is ( Viðar frá Akureyri ) en die loopt ook geweldig

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:40

Grr ik wil zelf genieten, erg gemeen dat jij daar zoveel leuke paardjes hebt staan. Alhoewel ik ook niet mag klagen met de besmanninckhoeve in de buurt en mijn verzorgpaardje.

lettir

Re: IJslanders en keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:04

haha o je mag mee genieten hoor Jonur moet je maar een keertje langs komen maja of je dan op een super leuk paardj komt kan ik je niet beloven maaruh rij jij ook wel is bij jan sander en gerrit haas ? ze fokken toch met de naam fra fjos heri ? en waar zitten ze nu ? nog steeds op hun oude plekkie of zijn ze daar net nieuw ?

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:35

Zie ineens de naar Gerrit en Jan Sander staan Haha! Haha! Tong uitsteken ( ik rijd er ook en er staan 2 vaders van me paardjes, en 1 van de paardjes komt er vandaan )

@ Lettir, ze zitten nu in Langedijke, maar zijn van plan weg te gaan. Volgens mij hebben ze al een nieuw huis op het oog ( hoorde ik ook maar weer van Diana?? ). Ze fokken met Fra Fjos Heri. Lachen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 14:24

Tifa schreef:
Zie ineens de naar Gerrit en Jan Sander staan Haha! Haha! Tong uitsteken ( ik rijd er ook en er staan 2 vaders van me paardjes, en 1 van de paardjes komt er vandaan )

@ Lettir, ze zitten nu in Langedijke, maar zijn van plan weg te gaan. Volgens mij hebben ze al een nieuw huis op het oog ( hoorde ik ook maar weer van Diana?? ). Ze fokken met Fra Fjos Heri. Lachen

Een oud topic van mij Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga in september bij de fra fjos heri-ijsjes kijken Haha!

lettir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:32

haha nog geen ijs imaudy ? Tong uitsteken naja ik heb er ook nog geen een dus wat dat betreft kan ik beter me mond houde Bloos ben ook een beetje op zoek maja kom er vanzelf wel een tege ( hoop ik ) Bloos

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 22:44

lettir schreef:
haha nog geen ijs imaudy ? Tong uitsteken naja ik heb er ook nog geen een dus wat dat betreft kan ik beter me mond houde Bloos ben ook een beetje op zoek maja kom er vanzelf wel een tege ( hoop ik ) Bloos

Nee, alle ijsjes zijn op Clown
Wat zoek jij voor een ijs?

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:23

Als je al zo lang aan het zoeken bent Haha! is het misschien een idee om eens in Duitsland te gaan kijken. Daar zijn veel meer ijslanders, en vaak ook wat meer van goede kwaliteit. Je betaald alleen wel een stuk meer dan in Nederland. Ik denk trouwens dat de slechte keuringsuitslagen lang niet altijd aan streng keuren liggen, maar vaak gewoon aan slechte paarden. Als je een goed paard streng keurt, moet hij er namelijk nog steeds goed uitkomen Knipoog

Voor paarden in duitsland kan je bijvoorbeeld hier kijken: http://www.ipzv.de/pferdeboerse/pb_alle ... fm?regexp=
of bij de stoeterijen via de links op icelandic horses.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 23:35

Nienke schreef:
Als je al zo lang aan het zoeken bent Haha! is het misschien een idee om eens in Duitsland te gaan kijken. Daar zijn veel meer ijslanders, en vaak ook wat meer van goede kwaliteit. Je betaald alleen wel een stuk meer dan in Nederland. Ik denk trouwens dat de slechte keuringsuitslagen lang niet altijd aan streng keuren liggen, maar vaak gewoon aan slechte paarden. Als je een goed paard streng keurt, moet hij er namelijk nog steeds goed uitkomen Knipoog

Voor paarden in duitsland kan je bijvoorbeeld hier kijken: http://www.ipzv.de/pferdeboerse/pb_alle ... fm?regexp=
of bij de stoeterijen via de links op icelandic horses.

Bij beide kijk ik wel eens Haha!.
Heb je deze site wel eens gezien:
http://www.gaedingar-group.de/content.php?folder=47 Echt geweldig.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 07:42

Hoi,

ben je nog op zoek naar een IJslander? Ik ga mijn merrie waarschijnlijk toch verkopen. Ze heeft nu alleen nog een veulen aan de voet. Als die gepeend wordt zet ik mijn merrie te koop. Het is een grote merrie van 9 jaar met supermakkelijke tolt (is haar voorkeursgang) en ontzettend lief karakter. Helaas heeft ze wel eczeem.
Als je meer wilt weten mag je wel even pb en.

Mirjam

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 11:11

ijslandermir schreef:
Hoi,

ben je nog op zoek naar een IJslander? Ik ga mijn merrie waarschijnlijk toch verkopen. Ze heeft nu alleen nog een veulen aan de voet. Als die gepeend wordt zet ik mijn merrie te koop. Het is een grote merrie van 9 jaar met supermakkelijke tolt (is haar voorkeursgang) en ontzettend lief karakter. Helaas heeft ze wel eczeem.
Als je meer wilt weten mag je wel even pb en.

Mirjam

Ik zoek een ijslander zonder eczeem.
Bedankt voor je reactie.

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:12

@ Imaudy: kun je hier misschien kort en krachtig opschrijven wat voor ijslander je zoekt. Je mag hier best streng in zijn, we zijn hier met zoveel, er is allicht iemand die het "perfecte" paardje voor je weet te staan. Dus dingen als leeftijd,karakter,geslacht,leeftijd, 4/5 ganger, voorkeur voor kleur? of juist 1 bep. kleur absoluut niet. Welke prijsklasse,Dat soort dingen, dan kunnen wij heel gericht helpen zoeken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 21:28

Shezzit schreef:
@ Imaudy: kun je hier misschien kort en krachtig opschrijven wat voor ijslander je zoekt. Je mag hier best streng in zijn, we zijn hier met zoveel, er is allicht iemand die het "perfecte" paardje voor je weet te staan. Dus dingen als leeftijd,karakter,geslacht,leeftijd, 4/5 ganger, voorkeur voor kleur? of juist 1 bep. kleur absoluut niet. Welke prijsklasse,Dat soort dingen, dan kunnen wij heel gericht helpen zoeken.

Ik ga eerst bij de fra fjos heri-ijsjes kijken. Ze fokken behoorlijk wat beweging in hun paarden.
De klik met een paard is het belangrijkste, vandaar dat ik het lastig vind om te omschrijven wat ik zoek.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 07:32

Ja het is lastig hè, er worden best veel paarden aangeboden en om dat de juiste te vinden... Ik heb (net als Lettir) ook op stal van 't Ilperveld gewerkt en daar verkopen ze inderdaad wel héle leuke paardjes. Ik dacht op het moment alleen wel veel merries. Je zou ze eens kunnen bellen of er binnenkort nog ruintjes komen? Ik heb zelf een héle leuke speciale (vind ik zelf Lachen ) van Vidar. Succes!