Duitse Rijpony's. Wie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cristina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:13

Dees schreef:
Ik heb altijd gedacht dat men met Duitse Rijponies bedoelde: ponyhengsten op kleine paardenmerries opdat men in Duitsland zo kleine paarden fokte in de ponymaat met verder wel alle grote paarden eigenschappen zoals beweging.

Ik wist niet dat men ponyhengst en ponymerrie kruiste om zo veulens te krijgen. Dacht dat er altijd een paard bij te pas kwam...

Hoe is die Duitse Rijpony anders dan 'onze' NRPS-pony?

De Nrps rijpony moet minstens 12,5 % arabisch bloed hebben.
De Duitse pony heeft geen eissen. Het mag van alles gekruist zijn, als de stokmaat maar pony is. (een centimetertje zien ze graag door de vingers)

imd

Re: Duitse Rijpony's. Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:22

Ik heb een (ongeveer) 9 jarige duitse rijpony, Drup

Het is een superbrave pony die alles leuk vind Hij is nu bijna vier jaar van mij en ik ben echt heel erg blij met hem..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:02

Fotoos:
Heel veel duitse rijpony in de sneeuw, sorry voor de slechte kwaliteit :p

Afbeelding

Afbeelding
<3

Afbeelding
In actie

Afbeelding

Afbeelding

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:27

marjolein88 schreef:
bokkenootje schreef:
http://i50.photobucket.com/albums/f322/ ... .jpg[/img]
Wij hebben een net 3-jarige van FS Pour l'Amour, mooi dier en een superbraaf karakter! Wordt van de zomer pas beleerd.

Hoe gaat het met Pinochio? Was hij nog genomen op de duitse keuring?? en is hij nog hengst??

Ha Marjolein,

Pino is nog hengst, hij maakt het uitstekend en komt van de zomer onder het zadel. Hij is inmiddels goed gegroeid, 1,46 en ook zijn achterhand wordt sterker. Hij heeft inmiddels ontdekt dat hij hengst is maar is hier heel braaf onder. ! We zijn niet naar Duitsland geweest, we wachten eerst wel hoe hij zich ontwikkelt onder het zadel! Daar komt bij dat daar ook wel heel veel Pour l'amourtjes rondhobbelen.

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:05

Citaat:
Ha Marjolein,

Pino is nog hengst, hij maakt het uitstekend en komt van de zomer onder het zadel. Hij is inmiddels goed gegroeid, 1,46 en ook zijn achterhand wordt sterker. Hij heeft inmiddels ontdekt dat hij hengst is maar is hier heel braaf onder. ! We zijn niet naar Duitsland geweest, we wachten eerst wel hoe hij zich ontwikkelt onder het zadel! Daar komt bij dat daar ook wel heel veel Pour l'amourtjes rondhobbelen.

leukk!!! dan begint hij zich nu echt te ontwikkelen !! misschien volgend jaar proberen bij het NRPS? vooral als hij goed onder het zadel is is het miss goed om het nog eens te proberen?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:08

imd schreef:
Ik heb een (ongeveer) 9 jarige duitse rijpony, Drup

Het is een superbrave pony die alles leuk vind Hij is nu bijna vier jaar van mij en ik ben echt heel erg blij met hem..

wat voor afstamming?