Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Pipo schreef:IDS?
Dat zal dat blaadje wel zijn welke in het plastic bij het oud papier ligt...........
Ik haal altijd eerst het plastic eraf en pleur hem dan in de oud papierbak. Alles wat ik wil lezen kan onderweg van de brievenbus naar huis, en dat is wel 10 meter.
Anne_GTI schreef:Pipo schreef:IDS?
Dat zal dat blaadje wel zijn welke in het plastic bij het oud papier ligt...........
Foei, plastic hoort niet bij oud papierIk haal altijd eerst het plastic eraf en pleur hem dan in de oud papierbak. Alles wat ik wil lezen kan onderweg van de brievenbus naar huis, en dat is wel 10 meter.

Citaat:Ik neem dit sowieso mee naar de vergadering woensdag!
Je denkt toch niet dat Rosie cs de buitenlandse snoepreisjes zullen opgeven voor de in hun ogen slechts notoire querulanten?
Dus verder niet zeuren en slikken wat Rosie de lezers voorkauwt. SvenErik schreef:Ik heb de redactie van de IdS en het KWPN het volgende gemaild:
Geachte heer/mevrouw,
Ik erger me er al een tijdje aan dat de In de Strengen een steeds hoger "Hoefslag & Bit-gehalte" krijgt. En nu zag ik hier toevallig dit topic over, ik wil jullie dit toch even laten zien. Ik denk trouwens dat dit bij heel veel KWPN-leden speelt. Als ik allerlei gebrabbel over hoe geweldig Anky e.d. het doen wil dan koop ik daarvoor de hoefslag. Je zou verwachten dat het KWPN in de IdS wel wat meer kwaliteit te bieden heeft. Bijvoorbeeld wat fokkers-reportages en het uitdiepen van bepaalde merrielijnen lijkt me voor fokkers zeer interessant...
viewtopic.php?f=22&t=581669&st=0&sk=t&sd=a
Met vriendelijke groet,
Sven-Erik Saeijs
en daar mag je best de oorspronkelijke opzet van een informatieblad voor de fokker voor opzij zetten.

Anne_GTI schreef:Ach, als je hier je mening ventileert hoef je die mail al niet meer te sturen naar KWPN/Hoefslag/BIT; die lezen nl. gewoon mee.

Citaat:Dat is zeker waar, daarom is het ook zo triest dat echt belangrijke fokkerij discussies hier zo verpest worden door ego's

Citaat:Dus volgende week plaatst DWR een column over dit topic
arie53 schreef:Citaat:Dus volgende week plaatst DWR een column over dit topic
Rosie brengt het eerst ter sprake aan de stamtafel van "Het kreupele schaep".
Fokker79 schreef:laten we aub proberen er geen easp discussie van te maken dit keer.
Volgens mij is daar alles nu wel over gezegd.
Trouwens mooi om te lezen dat er meerdere mensen ook zo over denken. Terug naar zwart wit en het dubbele aantal pagina's!
jubeltje schreef:Ik denk dat het een beetje komt door het publiek wat nu fokt. Iedereen met een KWPNer die vierbenen(en dat vinden ze al haast geen vereiste) heeft fokt haast, en vaak met de paarden die een beetje onder een bekende ruiter leuk een proefje kan lopen.
De echte passiefokkers zijn denk ik zeldzaam, en komen daardoor haast niet aan bod. En dat is jammer ik denk dat bij deze groep de kwaliteit zit en bij de andere groep de kwantiteit. En op de kwaliteit kunnen ze zich beter richten. Jammer is het zeker.

Citaat:Ik zie op de keuringen, verrichtingsexamens en merrietesten toch echt een heel ander publiek. Daar zitten de fokkers en eigenaren die al jaren doelbewust aan het fokken zijn, vaak nog van generatie op generatie.
Niet te ontkennen is dat er een nieuwe fokkersgarde is bijgekomen, echter hoe groot het aandeel is dat ze brengen in de gehele populatie?
Het zijn wel vaak de hardste schreeuwers als je het mij vraagt, maar dat maakt ze nog geen meerderheid.
Anne_GTI schreef:
Harde schreeuwers komen ook vaak uit duitsland; is hier geen link tussen te leggen?
jubeltje schreef:Ik denk dat het een beetje komt door het publiek wat nu fokt. Iedereen met een KWPNer die vierbenen(en dat vinden ze al haast geen vereiste) heeft fokt haast, en vaak met de paarden die een beetje onder een bekende ruiter leuk een proefje kan lopen.
De echte passiefokkers zijn denk ik zeldzaam, en komen daardoor haast niet aan bod. En dat is jammer ik denk dat bij deze groep de kwaliteit zit en bij de andere groep de kwantiteit. En op de kwaliteit kunnen ze zich beter richten. Jammer is het zeker.
sarabande schreef:jubeltje schreef:Ik denk dat het een beetje komt door het publiek wat nu fokt. Iedereen met een KWPNer die vierbenen(en dat vinden ze al haast geen vereiste) heeft fokt haast, en vaak met de paarden die een beetje onder een bekende ruiter leuk een proefje kan lopen.
Wat een pretentie hoeveel paarden heb je al gefokt?