In De Strengen en de fokkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:35

Ik ben het met jullie eens. Ben sinds een jaar of 10 weer lid van het KWPN. Waarom? Tja, heb een KWPN'er gekocht en hoe krijg je die anders in godsnaam op jouw naam he! Tis ook nog een merrie, dus volgend jaar voor de keuring dus wrs zit ik nog ff aan ze vast. Alhoewel ik me afvraag of het me lukt op de keuring want de afstamming is mischien niet hip genoeg!
Maar goed, weer ff ontopic: wat is de IDS idd een flutblad geworden zeg. Ik ben geen fokker maar vond het blad vroeger erg interessant en hield uit hobby ook alle ontwikkelingen bij.
Maar ik vind het nu niks meer, had em deze maand ook binnen 5 minuten bij het oud papier liggen....
Laatst bijgewerkt door Vala op 30-04-06 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:35

IDS?

Dat zal dat blaadje wel zijn welke in het plastic bij het oud papier ligt...........

acbdressuur

Re: In De Strengen en de fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:41

idd, IDS is naar mijn idee bedoeld voor Fokkerij. Voor sport en uitslagen hebben we Paard & Sport en de Hoefslag. Tuurlijk hoort er wel wat over de wedstrijdsport in, je wil immers weten welke nakomelingen goed presteren. Maar fokkerij moet centraal staan.
Intervieuws met fokkers die een complete stam hebben opgezet, dat wil ik lezen in IDS... Dus 3 mei zullen we dit zeker even in de groep gooien.

nieuwe site: www.acbdressuur.nl

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:46

Een paar jaar terug hadden mn moeder en ik ruzie om wie hem kreeg nu hoeven we geen van beidde m nog te lezen.
Er staat eigenlijk nog maar weinig in.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:48

Pipo schreef:
IDS?

Dat zal dat blaadje wel zijn welke in het plastic bij het oud papier ligt...........

Foei, plastic hoort niet bij oud papier Ik haal altijd eerst het plastic eraf en pleur hem dan in de oud papierbak. Alles wat ik wil lezen kan onderweg van de brievenbus naar huis, en dat is wel 10 meter.

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:56

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:57

Anne_GTI schreef:
Pipo schreef:
IDS?

Foei, plastic hoort niet bij oud papier Ik haal altijd eerst het plastic eraf en pleur hem dan in de oud papierbak. Alles wat ik wil lezen kan onderweg van de brievenbus naar huis, en dat is wel 10 meter.

Met 10 meter is ie wel uit

Wel veel mooie advertenties erin he

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:05

Citaat:
Ik neem dit sowieso mee naar de vergadering woensdag!

Dan wordt het geheid opgelost. Je denkt toch niet dat Rosie cs de buitenlandse snoepreisjes zullen opgeven voor de in hun ogen slechts notoire querulanten?

Vanzelfsprekend moet Rosie ook zijn eigen lucratieve bijhandeltje scherp houden. Dressuur is een hot en populair onderwerp. Rosies proza over dit onderwerp in IDS en in het verlengde daarvan zijn uitgave met Anky en de hannoveraan Salinero op de cover legt Rosie beslist geen windeieren. Kassa. Dus verder niet zeuren en slikken wat Rosie de lezers voorkauwt.

Rosie heeft het niet zo fokkerijkennisverbreding begrepen, want dan valt het hele indexluchtkasteel als een kaartenhuis in elkaar. Bovendien zet het geen zoden aan de dijk in Rosies lucratieve bijkluswinkeltje.

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:10

SvenErik schreef:
Ik heb de redactie van de IdS en het KWPN het volgende gemaild:

Geachte heer/mevrouw,

Ik erger me er al een tijdje aan dat de In de Strengen een steeds hoger "Hoefslag & Bit-gehalte" krijgt. En nu zag ik hier toevallig dit topic over, ik wil jullie dit toch even laten zien. Ik denk trouwens dat dit bij heel veel KWPN-leden speelt. Als ik allerlei gebrabbel over hoe geweldig Anky e.d. het doen wil dan koop ik daarvoor de hoefslag. Je zou verwachten dat het KWPN in de IdS wel wat meer kwaliteit te bieden heeft. Bijvoorbeeld wat fokkers-reportages en het uitdiepen van bepaalde merrielijnen lijkt me voor fokkers zeer interessant...

viewtopic.php?f=22&t=581669&st=0&sk=t&sd=a

Met vriendelijke groet,

Sven-Erik Saeijs

Het zal me verbazen als je hier een reactie op krijgt.
Wat ik me trouwens net bedacht is, hoeveel KWPN leden zijn daadwerkelijk fokkers. En dan noem ik mensen die zomaar een veulentje fokken, bij voorkeur van een mode hengst, geen fokker. Misschien zijn dat er verhoudingsgewijs niet zo veel en is dat de reden dat het KWPN de inhoud van IDS gelijkdelijk aan heeft aangepast aan de interesse van meerderheid van de leden. }>Per slot de klant is koning en daar mag je best de oorspronkelijke opzet van een informatieblad voor de fokker voor opzij zetten.

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:16

Ach, als je het niet probeert door een mailtje te sturen weet je zeker dat er niks gebeurd...
Maar misschien zijn er meer mensen die dit voorbeeld kunnen volgen en kunnen laten weten aan de redactie dat ze het er ook niet mee eens zijn...
Hoe meer zielen hoe meer vreugd dan maar he...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:26

Ach, als je hier je mening ventileert hoef je die mail al niet meer te sturen naar KWPN/Hoefslag/BIT; die lezen nl. gewoon mee.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:29

Anne_GTI schreef:
Ach, als je hier je mening ventileert hoef je die mail al niet meer te sturen naar KWPN/Hoefslag/BIT; die lezen nl. gewoon mee.

Dat is zeker waar, daarom is het ook zo triest dat echt belangrijke fokkerij discussies hier zo verpest worden door ego's

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:32

Dus volgende week plaatst DWR een column over dit topic

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:33

Citaat:
Dat is zeker waar, daarom is het ook zo triest dat echt belangrijke fokkerij discussies hier zo verpest worden door ego's

Ga je nu een ban aan jezelf uitdelen.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:36

Citaat:

Rosie brengt het eerst ter sprake aan de stamtafel van "Het kreupele schaep".

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:40

arie53 schreef:
Citaat:

Rosie brengt het eerst ter sprake aan de stamtafel van "Het kreupele schaep".

Je geniet weer he Arie
Zie de bijbeltekst "zalig zijn de eenvoudigen van geest want ze weten niet beter"

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:43

laten we aub proberen er geen easp discussie van te maken dit keer.
Volgens mij is daar alles nu wel over gezegd.

Trouwens mooi om te lezen dat er meerdere mensen ook zo over denken. Terug naar zwart wit en het dubbele aantal pagina's!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:55

Fokker79 schreef:
laten we aub proberen er geen easp discussie van te maken dit keer.
Volgens mij is daar alles nu wel over gezegd.

Trouwens mooi om te lezen dat er meerdere mensen ook zo over denken. Terug naar zwart wit en het dubbele aantal pagina's!

Hoeft niet maar wel een blad dat gemaakt wordt door mensen die affiniteit met het fokken van paarden hebben. Die begrijpen wat dat betekent ach gewoon die weten wat dat is.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:04

Ik denk dat het een beetje komt door het publiek wat nu fokt. Iedereen met een KWPNer die vierbenen(en dat vinden ze al haast geen vereiste) heeft fokt haast, en vaak met de paarden die een beetje onder een bekende ruiter leuk een proefje kan lopen.

De echte passiefokkers zijn denk ik zeldzaam, en komen daardoor haast niet aan bod. En dat is jammer ik denk dat bij deze groep de kwaliteit zit en bij de andere groep de kwantiteit. En op de kwaliteit kunnen ze zich beter richten. Jammer is het zeker.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 23:09

jubeltje schreef:
Ik denk dat het een beetje komt door het publiek wat nu fokt. Iedereen met een KWPNer die vierbenen(en dat vinden ze al haast geen vereiste) heeft fokt haast, en vaak met de paarden die een beetje onder een bekende ruiter leuk een proefje kan lopen.

De echte passiefokkers zijn denk ik zeldzaam, en komen daardoor haast niet aan bod. En dat is jammer ik denk dat bij deze groep de kwaliteit zit en bij de andere groep de kwantiteit. En op de kwaliteit kunnen ze zich beter richten. Jammer is het zeker.

Ik zie op de keuringen, verrichtingsexamens en merrietesten toch echt een heel ander publiek. Daar zitten de fokkers en eigenaren die al jaren doelbewust aan het fokken zijn, vaak nog van generatie op generatie.

Niet te ontkennen is dat er een nieuwe fokkersgarde is bijgekomen, echter hoe groot het aandeel is dat ze brengen in de gehele populatie?

Het zijn wel vaak de hardste schreeuwers als je het mij vraagt, maar dat maakt ze nog geen meerderheid.

Anne_GTI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:17

Citaat:
Ik zie op de keuringen, verrichtingsexamens en merrietesten toch echt een heel ander publiek. Daar zitten de fokkers en eigenaren die al jaren doelbewust aan het fokken zijn, vaak nog van generatie op generatie.

Niet te ontkennen is dat er een nieuwe fokkersgarde is bijgekomen, echter hoe groot het aandeel is dat ze brengen in de gehele populatie?

Het zijn wel vaak de hardste schreeuwers als je het mij vraagt, maar dat maakt ze nog geen meerderheid.

Maar hoeveel van die nieuwbakken fokkers nemen überhaupt de tijd om zich te verdiepen in hun merriestam; een mooi zwart velletje en een zwaaiend voorbeen is toch het enige wat telt? Gooi er dan een hengst met een mooi zwart velletje op en een ruiter met een klinkende naam en je hebt gegarandeerd een topper denken ze. En als ze de huidige Ids lezen wordt dit alleen maar bevestigd.

Harde schreeuwers komen ook vaak uit duitsland; is hier geen link tussen te leggen?

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 23:18

Anne_GTI schreef:

Harde schreeuwers komen ook vaak uit duitsland; is hier geen link tussen te leggen?

nee?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:29

Ik ben het helemaal met jullie eens maar het heeft ook een positieve kant.
De Hoefslag heb ik anderhalf jaar geleden opgezegd omdat de uitslagen die ik belangrijk vindt om te weten ook in de strengen staan.
Dus nu hoef ik geen dure hoefslag meer te kopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:30

jubeltje schreef:

Wat een pretentie hoeveel paarden heb je al gefokt?

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 23:31

sarabande schreef:
jubeltje schreef:

Wat een pretentie hoeveel paarden heb je al gefokt?

Laten we het een keer niet over mensen hebben?
Iedereen is hier zo pretentieus als de pest.