Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ceasario schreef:Ik lees hier alleen maar weer uit wat zij verkeerd doen.
Zij doen niks verkeerd, zij mishandelen niet ,zij doen gewoon wat het grote onbenul van deze maatschappij wil zien.
Cool, Gaaf, Leuk,
Bucephalus schreef:Ik denk ook dat wij er met z'n allen debet aan zijn dat de jonge hengsten zo voordelig mogelijk in de etalage worden gezet.
janderegelaa schreef:Rubels heeft nooit veel gedekt, zelfs in zijn eerste KWPN jaar waren het er maar 74.
ceasario schreef:Bucephalus schreef:Ik denk ook dat wij er met z'n allen debet aan zijn dat de jonge hengsten zo voordelig mogelijk in de etalage worden gezet.
Het gaat om de jonge hengsten.
Als je fokt voor toekomstige generaties gebruikers,
heb je niks aan een pedigree die niemand iets zegt, behalve in het bejaardehuis.
Alleen is het de kunst om te weten wat je moet fokken met het oog op de toekomstige gebruiker ( nu 10 jaar oud)
In welke omgeving wordt die gebruiker grootgebracht en hoe groot is zijn of haar IQ ( inkomen en kennis).
Of kies je voor "oud" bloed die niemand van die generatie iets zegt maar als paard wel aan de doelstelling van de gebruiker voldoet.
Bucephalus schreef:janderegelaa schreef:Rubels heeft nooit veel gedekt, zelfs in zijn eerste KWPN jaar waren het er maar 74.
Wel een paard met erg veel elasticiteit in de beweging, maar met de verkeerde kleur en de verkeerde maat.
[***] schreef:Omdat Rubels nauwelijks in de spotlight gereden wordt na zijn blessure. En het is de gang van zaken met veel jonge modehengsten: veel dekken en het volgende jaar zijn er weer nieuwe modehengsten. Er zijn er maar een paar die zich positief gaan onderscheiden van de rest dmv hun nakomelingen.
ceasario schreef:Het gaat om de jonge hengsten.
Als je fokt voor toekomstige generaties gebruikers,
heb je niks aan een pedigree die niemand iets zegt, behalve in het bejaardehuis.
Alleen is het de kunst om te weten wat je moet fokken met het oog op de toekomstige gebruiker ( nu 10 jaar oud)
In welke omgeving wordt die gebruiker grootgebracht en hoe groot is zijn of haar IQ ( inkomen en kennis).
Of kies je voor "oud" bloed die niemand van die generatie iets zegt maar als paard wel aan de doelstelling van de gebruiker voldoet.
janderegelaa schreef:Rubels heeft nooit veel gedekt, zelfs in zijn eerste KWPN jaar waren het er maar 74.
ceasario schreef:Alleen is het de kunst om te weten wat je moet fokken met het oog op de toekomstige gebruiker ( nu 10 jaar oud)
janderegelaa schreef:Rubels fokt toch wel heel unform hoor en de weke rug die hij heeft geeft ie niet door. De lossigheid in lopen wél. Zijn enige minpunt vind ik het te korte voorbeen dus daar zou je met de merriekeuze rekening mee moeten houden.
janderegelaa schreef:daar zou je met de merriekeuze rekening mee moeten houden.
janderegelaa schreef:Om weer even op het Topic terug te komen, ik heb begrepen uit de Paardenkrant dat er in Duitsland een DVD rouleert met stiekeme opnname's van Anky, Laurens van Lieren, HP en Ed. Om te bewijzen dat het in het echt heel anders gaat dan zij beweren, ik zou die DVD héél graag willen hebben.
janderegelaa schreef:Om weer even op het Topic terug te komen, ik heb begrepen uit de Paardenkrant dat er in Duitsland een DVD rouleert met stiekeme opnname's van Anky, Laurens van Lieren, HP en Ed. Om te bewijzen dat het in het echt heel anders gaat dan zij beweren, ik zou die DVD héél graag willen hebben.