, dus heuvels en heuvels af gaan lekker in draf. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, dus heuvels en heuvels af gaan lekker in draf.
kvika schreef:hi, ik heb twee merrie's ( moeder en dochter)
zit ook in de huiskamer en misschien is dat ook wel leuk voor jouw om heen te gaan,
verder over de achterhand... veel overgangen rijden, en je paard ook " wakker" rijden.
over heuvel af harder gaan ben ik niet zo fan van. maar dat is ierder zijn eigen mening.
gr
Als je een normaal simpel heuveltje hebt is daar af tölten een goed oefening. Ben in de meivakantie met Skundi in het bos ervandoor gegaan over een heuvelweg (echt hoogen!) nee dat is niet leuk! Brrr, die smeerlap! We konden wel over de kop vliegen zo snel gingen we als we naar onder gingen, hij kon zijn eigen benen maar amper bijhouden.
maja over goed rijden enzow weet ik ook nie super veel maar t zijn ideen
BleikjA schreef:@lettir: maar langzaam tölten is weer veel zwaarder voor je paard. Die van mij krijg ik niet in een hele langzame tölt, ben er nu wel aan het werken dat ik haar langzamer en sneller kan laten tölten maar daar gaat wel wat tijd in zitten...
Als exloo zometeen voorbij is ga ik voor langzaam en arbeitstempo oefenen. Ik ga in de zomer toch geen wedstrijden rijden omdat ik dan werk en ritten begeleid. Dan hoeft skoen niet snel te gaan
jonur schreef:Hmm heuveltje op stappen versterkt de achterhand meer, dan galoperen. Ik heb juist altijd geleerd dat heuvel op tölten beter was dan heuvel af, of word ik hier gek?

(Áki, 5-ganger)
Op de baan moesten we veel slalommen, kleine rondjes draaien en versnellen op de lange zijden enz. Het andere paard dat mee was (Hvita) liep daarna echt geweldig.