[WN] info jack over dun it

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Re: info jack over dun it

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:22

Dank je Jolande, ben het helemaal met je eens Knipoog

Nou daar mag je best trots op zijn!!! Gefeliciteerd! Zijn er fotos genomen? Tong uitsteken

henla_tent heeft wel fotos geplaatst van haar, geen idee of de fotos het nog doen?

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:43

Wat mij opvalt aan de jodi nakomeling is het brede voorhoofd wat ze hebben en deze viel me bij de foto van jodi zelf ook op...Roshni heeft ditzelfde brede voorhoofd Lachen
Hier foto's van mij jodi nakomeling
Afbeelding
Afbeelding

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:43

Hmm, ik zie ze niet. Maar ligt misschien aan deze pc. Ik zal vanavond thuis eens kijken Haha!
Nee er zijn geen fotos genomen bij de wedstrijd, tenminste niet door mijn 'supporters' Haha! .

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:54

Mooie paint zeg! Ja, ik kan het thuis dus wel zien Haha! Ook die smallere rand zal ik het maar noemen, tussen de ogen naar beneden naar de neus toe is bij allemaal het zelfde geloof ik. Tenminste Holly heeft dat ook Haha!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 21:50

Dank je. Vind Roshni zelf ook een erg mooie merrie en ze wordt steeds mooier.
Ik ben ook erg benieuwd naar holly. Volgens mij lijken roshni en holly best op elkaar. Mocht ik een keer in de buurt zijn zou ik haar graag een keer komen bekijken

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:33

Kan altijd, laat maar weten als je in de buurt bent!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:12

daisyNdutch schreef:
Ik heb ook een jack over dun it, hij is nu 6 jaar en hij is echt super cool..

Nou deze nog, daar heb ik nog geen foto van gezien (of ik moet het weer gemist hebben Haha! ). We willen natuurlijk alles van hem weten. Naam, wie is moeder, kleur enz enz Knipoog

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 11:10

jolande en ods hoe zit dat met het karakter van jullie paardjes? Roshni is namelijk super braaf, maar wel vrij nerveus van zichzelf. Houdt alles scherp in de gaten, maar schrikt niet echt snel. Toch kan ik merken dat ze in haar hoofd vaak heel druk is met de omgeving

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:05

Met Morris geen last van, die is rustig in zijn koppie. Hij is wel actief en attent en kan ongelofelijk in galop weg knetteren. Erg gek op ons en wil graag contact, hij vind het enorm leuk samen iets te doen en heeft een 'Will to Please'. Als drie jarige voor het eerst mee naar een show en heeft geen stap verkeerd gezet, alsof hij al jaren mee ging! Morris is nog niet onder het zadel beleerd.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:59

Holly is niet nerveus, maar kan wel heel druk worden. Ze wil alles bijhouden en zien, en als ik dat niet toe sta (bv. tijdens een les) kan ze echt pissig worden. Wat me ook opvalt is dat ze vaak aan een touwtje heel druk is, maar als je er op gaat zitten dit ver over is. Ook kan ze er niet zo goed tegen als het heel druk is in de bak met paarden die rond haar heen stormen. Zoals bij het warmrijden voor een wedstrijd bv. Dat vind ze de eerste tien minuten echt helemaal niks en gaat dan hard lopen rennen vanwege al die onbekende paarden om haar heen, maar daarna zakt het eruit en gaat het prima. Als ze ergens van schrikt versneld ze ook een aantal passen, maar ze trekt er niet tussen uit.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:32

wij hebben ook een nakomeling van jodi
een zwangere merrie
DW peoples dun it
ook hier heeft hij zijn brede voorhoofd en koele karakter in doorgegeven

Afbeelding
we verwachten in juni ons veulentje ze is gedekt door Taris

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:53

Leuk dat we nog een Jodi erbij hebben op Bokt! Leuk dier, heb je nog meer foto's Knipoog

Herken je de bovengenoemde karaktertrekjes of is ze heel anders?

Ben benieuwd naar haar veulen!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:29

Bedankt voor je leuke reactie ik zag pas later dat het best een oud topic was en had dan ook niet gedacht dat er nog een reactie zou volgen

Ja op mijn andere computer heb ik nog wel andere foto´s die veel mooier zijn. als het mag ( het is nogal een oud topic) dan wil ik er best nog wel een paar plaatsen. En die karakter trekjes ....ja die herken ik wel Lachen dat rustige en pleasen dat herkennen we zeker. Ze wil heel graag.., toen we haar kochten kon ze nog niet veel maar ze deed alles wel met power, en zoals wij dat dan zeggen het is een merrie met ballen maar wel met een heel lief karakter. We zijn vrij zeker dat er een palomino uit komt ( Taris op een Palomino geeft altijd Palomino door tot nu toe ) is ons verteld. maar we zijn zeker ook heel benieuwd en ik kijk het veulen er nu al bijna uit Knipoog

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:19

Oud of niet, ik geloof niet dat het in dit geval erg is dat dit topic weer tot leven komt Lachen

Leuk, want dan heeft jullie merrie meer met Morris van ons dan de andere twee merries van hier! Tenminste, zo komt het over! Meer foto's is altijd leuk dus graag!!

En over de kleur, Taris Skeeto heeft niets te zeggen over de Palominokleur dat kan alleen jullie merrie. Taris is zelf geen palomino daardoor heb je 50% kans op een Palomino veulen. Het gaat vast een kanjertje worden met deze twee ouders wat voor kleurtje het ook verpakt zit Knipoog

Omdat ik zo om foto's zit te zeuren plaats ik er zelf gelijk eentje van Morris! Bloos
Afbeelding

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 17:35

Inderdaad een mooie merrie vigel1. Ook ik benieuwd naar meer foto's.

@ods Kwijl Wil morris zeker nog een keer irl zien

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:05

Ik heb inmiddels met dank aan Kiki Rijniers, die daar wedstrijden professioneel filmt en op dvd te koop aanbiedt, fotos van mijn wedstrijd van 10 december met Holly in Vorstenbosch, waar ik een 6e plek behaald had in de beginners reining met 62 punten Cool :
Afbeelding
Afbeelding
en
Afbeelding

Volgens mij heb ik jou merrie wel eens in Vorstenbosch zien staan? Kan dat? Of misschien in Venhorst bij Wendy? Haar naam komt me enorm bekend voor Haha!
De hengst bepaald wel degelijk ook de kleur van het veulen, en Skeeto is een schimmel en schimmel is dominant. Dat kun je ook zien als je op de site van Burgmeijer naar de nakomelingen die te koop worden aangeboden kijkt, dit zijn bijna allemaal schimmels. Maar ik heb inderdaad ook een tweetal palo's van Skeeto gezien, dus wie weet hadden die als moeder een palo. Maar hoe dan ook het blijft koffiedik kijken, dus geduld is een schone zaak, ben benieuwd in elk geval hoe het veulen eruit zal zien!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:13

@Jolande: schimmel is alleen maar dominant als het een homozygoot is En dat is Skeeto niet, dus gewoon 50% kans op schimmel of een andere niet-schimmel kleur.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:17

Leuk de fotos van Holly!!! Ze lijkt groot op de foto's?

Wat ik doelde te zeggen Jolande is dat alleen de merrie de Palomino kleur heeft, die is dus de enige die het voort kan geven, dat kan de hengst dus niet! Dat schimmel dominant is wil alleen zeggen dat het zich niet kan verstoppen. Elk veulen van Skeeto heeft 50 procent kans om Schimmel te zijn, niet meer of minder. De veulens die hij heeft gegeven die de Palomino kleur hebben is doorgegeven door de moeder en niet door hem.

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 17:55

@ Jolande Mooie foto's van Holly. Hoe groot is ze? Ze lijkt heel groot op de foto's Lachen

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:21

Ik heb haar eigenlijk niet meer gemeten. Zal het binnenkort eens doen. Ze oogt inderdaad vrij hoog op de fotos. Ze is ook best een forse dame Haha! Ik denk rond de 1.53 of zo? Ik zal eens gaan meten!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:57

Nou Jolande dat is toch een beste maat voor de richting waarin zij is gefokt!

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:18

is een kids-dag voor alle kids van jack over dun it geen goed idee

er is ook een kidsdag geweest voor kinderen van een andere hengst en dat was erg geslaagd

en daarbij kan je vergelijkingen maken welke kid het meest op daddy lijkt

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:47

druk druk druk
we zijn nog volop aan het verbouwen, we zijn in November verhuisd naar een geweldig plekje inwest brabant waar we de paarden aan huis kunnen houden, maar voor we dat konden realiseren moest er nog wel een hoop gebeuren. Het is het echter wel waard zeker als je ze dan zo vanaf de bank lekker in hun stal met uitloop ziet staan . Dit is ook de rede en het vreselijk slechte weer ( al die regengeeft ook niet echt mooie foto´s ) maar afgelopen weekend was het heel even mooi dus hier nog even een foto van onze Jodi dochter
Afbeelding
ze staat niet op haar mooist maar wel heerlijk te genieten van het zonnetje

en hieronder een foto van Billy ( mijn paardje ) en Sugar ( die is van mijn vriend ) voor het eerst samen los, we waren een beetje huiverig want het kan echt een tante zijn maar het ging heel goed

Afbeelding

als je ze dan zo ziet staan was het al die uren werken in de regen meer dan waard ik zou het morgen gelijk weer over doen Lachen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:47

@vigel1: je ziet nog helemaal geen dikke buik bij je merrie! Althans, ik niet, op de foto...

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:25

ze begind al aardig te tekenen hoor der kont is al lekker aan het inzakken en de singel zit al bijna op het laatste gaatje Lachen