Eerste keer veulen... Is dat eng??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:40

ja inderdaad.. maar aangezien er bij ons 65 mensen op stal staan.. kan dat bij ons nogal lastig worden.. vooral omdat het binnen/buiten zetten ritueel iedere keer door verschillende mensen gebeurt..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:41

DresslOver schreef:
ja inderdaad.. maar aangezien er bij ons 65 mensen op stal staan.. kan dat bij ons nogal lastig worden.. vooral omdat het binnen/buiten zetten ritueel iedere keer door verschillende mensen gebeurt..

Haha mij nie gezien... tis me al druk genoeg met 2

volgend jaar 4..

Dus neh....

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:48

haha.. ach t went..

edit; je bent in ieder geval nooit alleen

Anja85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:28

Wij hebben ook een veulen gefokt van onze merrie, en ik wil je niet bang maken, maar bij ons is het niet goed gegaan! We hebben de merrie namelijk in moeten laten slapen!! Veulen heeft het gelukkig wel gered!! Nogmaals, ik wil je niet bang maken of iets dergelijks, maar ik vind wel dat je er rekening mee moet houden dat het fout KAN gaan. Bij ons is het dus fout gegaan, maar ik hoor ook vaak genoeg verhalen dat er een veulen bij de merrie stond ´s ochtends bij het voeren of iets dergelijks! Het is en blijft een risico! Je moet er alleen niet vanuit gaan dat het fout zal gaan, want dan had je er misschien beter niet aan kunnen beginnen!
Bij mensen kan het ook gigantisch mis gaan, maar gelukkig gaat het ook heel vaak goed, en dat is met een paard net zo!
Maak je niet te druk, en geniet van je merrie en veulen als het er eenmaal is!!!

gitje65

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:47

Tja ik wil mijn merrie ook laten dekken, maar vind het ook supereng! Maar eerlijk is eerlijk; dat had ik ook met mijn honden en dat gaat altijd goed al weet je dat je altijd een risico loopt al is het klein! Maar dat is ook met kinderen krijgen en ik heb 4 gezonde (waarvan eentje met de keizersnede). Maar ja, zo loop ik dus ook te emmeren. Denk toch dat het gaat gebeuren; ga morgen nog een keer naar de hengst kijken. Je kunt je merrie gewoon niet missen, maar er kan ook iets anders engs mee gebeuren en in principe is het risico klein. Dus gewoon nuchter blijven en denken aan het droppie dat er hopelijk volgend jaar bij staat!

Groetjes en succes