Vivaldo (polansky x Montecristo) veulens.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLHJarig

Re: Vivaldo (polansky x Montecristo) veulens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:51

Suzanne F. schreef:
Als jij denkt er goede veulens mee te fokken is het toch goed? Je moet doen wat je zelf denkt en nooit achter de meute aanlopen.

Ik vind er nog steeds weinig aan, met name qua bloedvoering. Ik heb hem niet zien lopen nu in Ermelo dus kan niet zeggen of hij net zo stom, gewoon, traag en lomp was als in Den Bosch. Hij schijnt nu beter te lopen, kan ik geen oordeel over geven.
Fokken doe ik er sowieso niet mee.

Ja oke, maar het topic begon ik ook dat ik hem onder bart bax niets aan vond, maar ik heb hem toen een keer onder Mirelle gezien en ik was daar wel enthausiast over, zie het resultaat van nu.... Maar met de mentaliteit (eerst zien, dan geloven) is opzich niets mis mee... Maar toch speelt een ruiter een grote rol in de ontwikkeling van het jonge dressuurpaard, gelukkig is Vivaldo weer ITP gekomen door een ruiterwissel, en dat zet mensen aan het denken. Je moet er een beetje doorheen kijken, Happie krijgt elk paard wel aan het lopen... Maar het paard zal gemiddeld de helft minder lopen wanneer die niet onder die grote druk staat... (zie je ook duidelijk als Hp de hals moet laten strekken... terwijl Vivaldo bijv. in de zelfde beweging door blijft lopen...)

* By the way, Er was niets getruukt aan Vivaldo... Dus hij heeft het puur van zijn eigen kwaliteit, wat dus de grond ingedrukt kan worden door zo'n "niet passende ruiter"...

Opzich is de hengst niet heel bloederig (vooral dat hoofd) Maar hij kan wel een fijn karakter, bloedspreiding en goede beweging toevoegen op bloederige merrie's bv. een Jazz die een goede gallopade mist.

Zijn er inmiddels al veulens?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:52

Volgens mij is binnenkort zelfs zijn afstammelingenkeuring Lachen

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:59

Sammie schreef:
Volgens mij is binnenkort zelfs zijn afstammelingenkeuring Lachen

Ow leuk, ik zal eens gaan kijken op de kwpn site wanneer het is en dan ga ik er naartoe misschien...(met camera Knipoog )

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:01

12 sept 15.00uur bij van Bommel

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 19:04

lucas03 schreef:
12 sept 15.00uur bij van Bommel

dankje!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:30

marcolemar schreef:
Suzanne F. schreef:
Als jij denkt er goede veulens mee te fokken is het toch goed? Je moet doen wat je zelf denkt en nooit achter de meute aanlopen.

Ik vind er nog steeds weinig aan, met name qua bloedvoering. Ik heb hem niet zien lopen nu in Ermelo dus kan niet zeggen of hij net zo stom, gewoon, traag en lomp was als in Den Bosch. Hij schijnt nu beter te lopen, kan ik geen oordeel over geven.
Fokken doe ik er sowieso niet mee.

Ja oke, maar het topic begon ik ook dat ik hem onder bart bax niets aan vond, maar ik heb hem toen een keer onder Mirelle gezien en ik was daar wel enthausiast over, zie het resultaat van nu.... Maar met de mentaliteit (eerst zien, dan geloven) is opzich niets mis mee... Maar toch speelt een ruiter een grote rol in de ontwikkeling van het jonge dressuurpaard, gelukkig is Vivaldo weer ITP gekomen door een ruiterwissel, en dat zet mensen aan het denken. Je moet er een beetje doorheen kijken, Happie krijgt elk paard wel aan het lopen... Maar het paard zal gemiddeld de helft minder lopen wanneer die niet onder die grote druk staat... (zie je ook duidelijk als Hp de hals moet laten strekken... terwijl Vivaldo bijv. in de zelfde beweging door blijft lopen...)

* By the way, Er was niets getruukt aan Vivaldo... Dus hij heeft het puur van zijn eigen kwaliteit, wat dus de grond ingedrukt kan worden door zo'n "niet passende ruiter"...

Opzich is de hengst niet heel bloederig (vooral dat hoofd) Maar hij kan wel een fijn karakter, bloedspreiding en goede beweging toevoegen op bloederige merrie's bv. een Jazz die een goede gallopade mist.

Zijn er inmiddels al veulens?

Kunnen ze jou de PR van Vivaldo niet laten doen ? Haha! Knipoog

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 20:32

De promotie bedoel je....? Tja gezien mijn posts snap ik je opmerking wel ja...

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:24

marcolemar schreef:

Het was positief bedoeld hoor Knipoog

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 09:03

Manon schreef:
marcolemar schreef:

Het was positief bedoeld hoor Knipoog

Misschien wel een idee ja Clown

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:11

marcolemar schreef:

Misschien wel een idee ja Clown

Haha! Succes Cool

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 14:01

Ja, ik heb er eentje gevonden op marktplaats...
Een Vivaldo x Sultan.
Afbeelding

Best wel correct om te zien... Wel wat dik...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:56

Niet mijn type. Te grof, net een gelder. Korte schouder, mist ras en uitstraling op het lijf en het hoofd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:03

inmiddels ook op sporthorses. Ik vind er eigenlijk ook niet veel aan. Veulen is overbouwd, dat wil ik d'r nog wel vergeven. Hals lijkt me trouwens wat diep uit de borst. Ik wil deze wel eens zien bewegen. Lijkt me nl. best tegenvallen.