veulentje 2 weken oud dood +VERHAAL

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:32

Het is zeker jammer dat ze niet terug kunnen praten!

Maar ik vind het heel erg goed dat jullie het verwerkingsproces voor de merrie op deze manier hebben gedaan.
Ze heeft er nu echt afscheid van genomen, het zal voor jou wel niet zo leuk zijn geweest!

Heel veel sterkte!!

Veel liefs Adriana

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 17:19

ohjee, wat erg zeg!! ik weet hoe je je voelt hoor!! ik heb het 2 keer meegemaakt (1 veulen doodgeboren en de andere had maar 2 dagen geleefd, dat was te klein), en het is gewoon nie fijn!! Huilen Verdrietig

linda

marouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:19

jeetje wat errug zeg!!!ben er gewoon ff stil van!!!! Verdrietig ( niet dat ik um kende ofzo!@!!)

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:17

aah zielig verhaal zeg! AH GOSSie

sterkte hoor

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:32

Heeeel erg.
Maar mensen, nooit een veulen met halster alleen laten. Die halstertjes dienen niet om aan te laten. Zels bij een volwassen paard moet je opletten. Ik laat nooit nergens een halster aan bij de paarden of veulens. Het is al gebeurd dat een volwassen paard tijdens het rollen verstrikt raakte met de takken van z'n achterijzer in het halster. Het paard worstelde en kwam tegen schrikdraad terecht, hij heeft daar zo een hele nacht op die schrikdraad gelegen. Tegen de morgen vonden ze hem maar hij was toen al in shock (van de stress) en moest geëuthanaseerd worden. Vreselijk en het gemak van een halster niet waard vind ik.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:53

Er is een topic op VMR gaande over halsters omlaten. Wat jou overkomen is, is mijn vriendin ook gebeurd. Haar veulen was toen al zes maanden maar het spijkertje was zo klein dat iedereen het over het hoofd had gezien en dat het niet voor te stellen was dat daar een halster aan zou kunnen blijven hangen maar helaas.

Heel veel sterkte met het verlies van het veulen. Ik vind het echt heel erg voor je.

parouscha

maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 20:05

maar toch sneu ik wens jullie veel sterkte toe! Lovers

lisan

agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 20:31

ik wens je heel veel sterkte, zoiets heb ik niet mee gemaakt. maar wel dat ik een paard van 3 jaar moet missen die ik verzorgde enzo die is verhuist maar dat is wel iets van 2 uur rijden hier vandaan maar ik wil em heel graag weer zien want ik mis em echt, me verzorg paard (andere) had een veulen die veeeeeeeel te vroeg geborden was dus die was ook dood gegaan. ze moesten met zijn 3en dat paard tege houde omdat hij zo druk was om dat veulen weg te halen en normaal is dat paard heel rustig. ze is er nu al weer een beetje boven op. we geven heel veel aandacht en dat helpt echt. dat merk jij vast ook bij dat paard ik vind het heel erg!! -xxxxxxx- lisan en heeeeeeeeeeeel veel sterkte nogmaals!!

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 01:29

phoenix4ever schreef:
O wat erg. Ik lees nu net het verhaal. Ik hoop echt dat mensen hier van leren. Doe een halster om als je er bij bent. Dat is voldoende. Dit is niet de eerste keer dat ik zo'n verhaal hoor.
Please mensen laat die halsters af ook op het land???????!!!!!!!

ik ben het hier helemaal mee eens. mijn paarden en mijn veulen lopen altijd zonder halster. nooit zal ik er een omlaten al was het maar voor een paar minuten. een paar jaar geleden heeft zich een soortgelijk ongeluk met een jaarlingmerrietje voorgedaan bij mij op stal. en de eigenaars hebben er niets van geleerd. nog altijd laten ze de halsters om bij de paarden Misselijk . dan heb je toch wel een plank voor je hersenen.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 10:19

hoe bedoel je. somige mensen leren gewoon nooit. Soms ren ik even naar mijn kast om een touwtje of borstel te pakken, maar als ik naar mijn kast ren kom ik langs hun luik en dan kijk ik snel en loop ik snel door. nee als ik even dat halster om laat dan heb ik ook geen rust hoor. Bij ons op stal hebbeb ze er een handje van om paarden in de wei een halster om te laten. veulens gelukkig niet, maar exel staat geregeld met halster om in de wei. soms al zij d'r op stal zetten laten ze hem ook om. ik snap dat niet hoor.

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 10:08

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de leuke reacties!! Party!! Het gaat met de merrie heel goed. Ze staat lekker in het land tussen de andere dames! Vork Vingers aflikken

Groetjes,
Marijke

Friesemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 12:43

OH wat vreselijk!
Ik heb een fries veulentje en die was altijd heeeeeeeeeeeel bang ik kon erniks mee maar sinds kort gaat het veel beter en kan ik der een beetje borstelen eenzo maar ze heeft op stal ook een halstertje om ik kan hem denk ik namelijk niet weer omkrijgen als hij af is!
maar we hebben een hele veilige stal dus maar heel sneu!!!!
Huilen

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 09:17

phoenix4ever schreef:
hoe bedoel je. somige mensen leren gewoon nooit. Soms ren ik even naar mijn kast om een touwtje of borstel te pakken, maar als ik naar mijn kast ren kom ik langs hun luik en dan kijk ik snel en loop ik snel door. nee als ik even dat halster om laat dan heb ik ook geen rust hoor. Bij ons op stal hebbeb ze er een handje van om paarden in de wei een halster om te laten. veulens gelukkig niet, maar exel staat geregeld met halster om in de wei. soms al zij d'r op stal zetten laten ze hem ook om. ik snap dat niet hoor.

mij ook onbegrijpelijk, maar als je het zelf niet in de hand hebt kun je ook het volgende doen: bewerk je halster zo dat het bij de geringste belasting al breekt. snij hem bijna door of zo. er zijn ook halsters te koop met klitteband dat losraakt als het paard ermee ergens achter blijft hangen. zo kunnen erge ongelukken tenminste ook voorkomen worden.
het is toch triest dat een paard of veulen overlijdt omdat er zo nodig een "handvat" aan moet zitten.