Welke hengst voor mijn Kennedy merrie.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:29

Oei, bedankt voor de lijst Newt, maar als ik Tuschinski (dat schrijf je vast niet zo ) op mijn merrie doe, dan krijg ik helemaal een zeepaardje

Oscar ben ik zelf niet zo bekend mee, is dat niet een schimmel ?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:33

Die lijst kun je zo door de wc spoelen Zilly, en Oscar is geen schimmel.

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:47

Sammie schreef:
Die lijst kun je zo door de wc spoelen Zilly, en Oscar is geen schimmel.

Hahaha, het is inderdaad een lijstje die zo uit de hand is geschud. Die hengsten passen niet echt op mijn merrie.

tenerife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:42

idd, die indexen vind ik wel zoiets onzinnigs. Gewoon naar merrie kijken en wat er bij past, en kijken of qua afstammeling wel interessant blijft. Ik bedoel beetje commercieel moeten we toch wel blijven.

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 19:15

Indexen daar kijk ik ook niet naar hoor

Ik zoek gewoon een hengst die goed op mijn merrie past, ik heb vandaag wat foto's gemaakt (poging tot) ik zal ze zsm plaatsen.

Enige voorkeur wat ik heb is dat het een dressuurhengst moet zijn, jong of oud, bewezen of niet, dat maakt allemaal niet uit.
Ik wil gewoon een veulen die leuk kan lopen, gewoon voor mezelf, niet voor de verkoop.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:45

Hoi Zilly effe off topic je moet niet zo overdrijven hoor Zappie is echt nog geen 1.65 eerder 1.60 maar verwacht wordt wel dat ze ongeveer de 1.70 gaat halen.
Oscar vind ik inderdaad ook een mooie hengst schijnt een fijn karakter door te geven het is een Wolfgang x Nabuur (tjsa je kent me Wolfgang he?) Ik heb een aantal mooie veulens van hem gezien.

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:10

Andjena schreef:
Hoi Zilly effe off topic je moet niet zo overdrijven hoor Zappie is echt nog geen 1.65 eerder 1.60 maar verwacht wordt wel dat ze ongeveer de 1.70 gaat halen.

Ach daar ging het ook om, dat het eerste veulen niet altijd klein hoeft te blijven..

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:12

Suelza schreef:
Overigens kun jij beter zoeken naar een hengst
waarvan je weet

dat ie vergrotend fokt. Jouw merrie is natuurlijk niet zo groot en dat zal ze ook niet meer gaan worden. Daar komt bij dat het eerste veulen uit een merrie vaak wat kleiner is, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Maar ere was hier ook niemand die heeft beweert dat dit ook altijd zo is.

En wat betreft de hengstenkeuze. Ik had inderdaad gelezen dat je tot 2 keer toe aangaf een hengst te zoeken die een wat groter veulen geeft. Maar je hebt mijn reactie niet helemaal begrepen, denk ik.

Ik vroeg mij af waarom je niet kiest voor een hengst waarvan je weet dat ie vergrotend fokt. Bij jonge hengsten, zoals er al enkele genoemd zijn, weet je alleen dat zij zelf groot zijn maar niet wat de veulens doen. Zeker niet in combinatie met jouw bloedlijn. Dus dat probeerde ik alleen maar aan te geven.

Van Dayano bijvoorbeeld heb ik geen flauw idee of hij echt vergrotend fokt. Sterker nog, ik heb nog geen enkele nakomeling van hem kunnen vinden (niet dat ik vreselijk hard heb gezocht, maar dat even daargelaten).