hoe zijn nakomelingen van krack c?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:17

janderegelaa schreef:
Nee..... door TomTom

Ze is de weg dus volledig kwijt?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:20

HaHa, nee hoor maar de hengst is van mezelf en goedgekeurd en ik dacht altijd leuk een bont veulentje uit een Krack C merrie al had ik heel graag willen weten hoe de combi met Rubels was verlopen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:23

janderegelaa schreef:
HaHa, nee hoor maar de hengst is van mezelf en goedgekeurd en ik dacht
altijd leuk een bont veulentje uit een Krack C merrie

al had ik heel graag willen weten hoe de combi met Rubels was verlopen.

Tinker met ras .........

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:31

Een goed paard heeft geen kleur, zou jij toch moeten weten met jouw achtergrond

Suzanne F.

Re: hoe zijn nakomelingen van krack c?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:40

Ik ken iemand met een Samber merrie die al een bonte Krack en een bonte Gribaldi heeft. Dus ja waarom niet?

Hahaha ik dacht ook dat die Tomtom een grapje was. Zo van; ze is de weg volledig kwijt.
CGJ is wel scherp ja.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 07:55

Op de website staat ook: the stallion that guides your coloured breeding:-)

ullaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:39

Bij mij is vanmorgen een merrieveulen van KrackC geboren uit een Gribaldimoeder( een plaatje) ik heb overegins bewust voor Krack gekozen en ben heel blij met het veulen. De nakomelingen doen over het algemeen goed dat zegt toch ook wel wat toch? en natuurlijk zijn er altijd wat mindere maar dat is altijd zo

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:42

ullaatje schreef:
Bij mij is vanmorgen een merrieveulen van KrackC geboren uit een Gribaldimoeder( een plaatje) ik heb overegins bewust voor Krack gekozen en ben heel blij met het veulen. De nakomelingen doen over het algemeen goed dat zegt toch ook wel wat toch? en natuurlijk zijn er altijd wat mindere maar dat is altijd zo

`
eerst gefeliciteerd met de geboorte
en idd er zijn altijd wat mindere paardjes bij,
maar bij de ene hengst fokt toch wat minder fijn bloed dan de andere
en dit topic om te vragen hoe dat zit met krack nakomlingen

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:48

ullaatje schreef:

wij hebben ook een krack c x gribaldi echt een super paard met een goed karakter en een die super bewegingen heeft,ze is nu 3 en staat in training,krack c geeft vind ik erg fijne en goede nakomelingen die graag willen werken

ullaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:35

ja ik heb ook weinig negatiefs gehoord ( in het trainings gedeelte dan)

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:36

Ik ken er ook 2. 1 uit een volbloed merrie en de ander uit een uniform merrie beide paarden hadden wel tijd nodig om te groeien gingen vooral de hoogte in, hebben beide langer de tijd gekregen.

Je ziet veel krack's bijna lastig met fokken in zoveel hengsten zit er tegenwoordig krack C viel gewoon op!

ullaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:58

dat is zo er zijn veel nakomelingen van Krack C, maar toch doen ze het goed.Er zijn ook heel veel Jazz'en en Gribaldi's.Ach als je wat anders wil is er genoeg, er is voor ieder wat wils

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:40

ik heb heel even op een jonge krack c gereden, en dat was toch eigenlijk een lastig paard...
na enige tijd te zijn doorgereden door iemand, kon dit beestje prachtig shouwen, maar hij bleef een karakterpaard, moeilijk te rijden en erg kijkerig... inmiddels ben ik dit paard uit het oog verloren, dus zou niet weten hoe die het nu doet, nu die wat ouder is geworden!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:23

Wij hebben een 3-jarige hengst. Krack C x Gribaldi. In eerste instantie dacht ik bij het zadelmak maken dat het moeilijk kon worden, omdat hij met longeren aan het begin vrij fris was. Maar eigenlijk kon ik er zo opstappen! Hij is onder zadel superbraaf en reageert erg fijn op de hulpen.

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 02:28

nico1982 schreef:
ik heb heel even op een jonge krack c gereden, en dat was toch eigenlijk een lastig paard...
na enige tijd te zijn doorgereden door iemand, kon dit beestje prachtig shouwen, maar hij bleef een karakterpaard, moeilijk te rijden en erg kijkerig... inmiddels ben ik dit paard uit het oog verloren, dus zou niet weten hoe die het nu doet, nu die wat ouder is geworden!

Hoi Nico

Ik zie in jouw profile dat je bekend bent met het Vincent-bloed nou dat ben ik ook en het wil zo zijn dat ik met Krack C heb gedekt en nu een zeer moeilijke merrie heb staan die zo handig,lenig en slim is dat ze al mijn kennis aanspreekt die ik heb opgedaan op mijn Vincent-paarden en ja het lijkt erop dat ik er aan uit kom maar wel door het Vincent-bloed wat ik had en nog heb anders had ik het niet gered met mijn Krack C (duidelijk dat ik het hier hebben over een lastige tante)

Kortom de Vincents die ik heb gehad en dus gereden heb die hebben mij voorbereid op deze dame van Krack C.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:35

Nog een vraagje, zijn Krack C nakomelingen ook gezond?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:06

mistral schreef:

Die van ons is helemaal gezond...

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:27

Ik ken ook een krack C merrie. Om zo te zien niet een heel spectaculair dier. Maar kan wel super lopen. Ik vind alleen persoonlijk dat ze te veel knieactie heeft en van achteren snel wijd gaat. Wat karakter betreft: een braaf, allert, werkwillig dier.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:18

paardje schreef:
mistral schreef:

Die van ons is helemaal gezond...

Mooi!! ikk vind dat altijd erg belangrijk om te weten, aangezien een KWPN daar nooit over bericht

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 01:38

mistral schreef:

Onze lastige tante is een prok-merrie dus gezond volgens de maatstaven van het KWPN.

PatsyDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 03:04

Nou, ik heb een Krack C x Uniform van 185cm.
Mij werd verteld dat dit een nogal een moeilijke combinatie kon zijn daar Uniform ook niet zo makkelijk is.
Wel, ik kan je verzekeren, er is niets van aan. Hij heeft echt een superkarakter en is overwerklustig.
Hij wil je zo behagen bij het werk dat ik zelf moet besluiten wanneer het genoeg geweest is; anders loopt hij voor je, tot hij erbij neervalt.

Enorme voorbeen aktie, flink ondergezet achterbeen, super draf en makkelijke galop.

Toen hij bij ons kwam was hij wel niet echt korrekt bespierd (teweinig op de achterflanken en de nek niet voldoende ontwikkeld), maar nu we hem de laatste 3 maand verzameld supersteile hellingen opdraven, is hij gewoon niet meer te herkennen!!

Misschien hier niet echt ter zake maar hij is ook heel erg lenig : krabt binnenkant van zijn oren met achterteen, heft deken op met achterhoef om schoulder te krabben, wrijft met de koot van de achterhoef over zijn neus en gaat zelfs met zijn tanden in zijn lies ed gaan sabbelen (ik dacht dat enkel honden & katten dit konden!! )

Geen noemenswaardige gezondheidsproblemen. Hij heeft wel lichte cornage, maar dat is eerder omwille van zijn grootte denk ik. Hij is wel een heel klein beetje 'cow hocked' (ken vertaling in nederlands niet), maar je moet al goed kijken om dit te zien en heeft verder geen effect.
Ietwat kleine voorvoetjes met betrekking tot zijn grootte.

Hij is superlief op stal, een echt knuffelbeertje, maar wee o wee, wel een ERG AGGRESSIEF geval op de wei. Heel, maar dan ook, heel erg bazig met andere paarden. Andere paarden hebben geen moer te zeggen wanneer hij op het land staat!!
Verder houdt hij stal & weide heel netjes, doet echt ALLE mest op een hoop en plast telkens op dezelfde plaats. Fantastisch leuk om uit te mesten dus. Zelfs op de wei kiest hij een favoriete mestplek en stapt daar doelbewust heen om zijn behoeftes te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:41

PatsyDB schreef:
maar nu we hem de laatste 3 maand verzameld supersteile hellingen opdraven, is hij gewoon niet meer te herkennen!!

Ja die heb je hier in Nederland niet...

PatsyDB schreef:
Hij is wel een heel klein beetje 'cow hocked' (ken vertaling in nederlands niet),

Koehakkig

PatsyDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:48

Citaat:
steile hellinge, Ja die heb je hier in Nederland niet...
Ja klopt, komen we ooit terug, zal ik die missen.
Ik durfde er eerst onze paarden niet opsturen, ik vond het zo zielig dat ze ZO hard moesten werken bij het naar boven klimmen . De eerste keren stopten ze steeds halverwege om op adem te komen. Nu weet ik wel beter, 't is precies heel goed voor hen ipv van zielig.

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:58

wij vinden hier een heuvel van 10% al steil haha maar even on-topic krack C paarden die ik ken zijn erg werkwillig willen ontzettend graag lopen! Super karakter maar wel bloedpaardjes.. Als je daar van houd is die helemaal top!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:10

ullaatje schreef:
ja ik heb ook weinig negatiefs gehoord ( in het trainings gedeelte dan)

O? Zo ken ik er nog wel een paar die op hun kont gingen zitten