Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Apple schreef:En wat is de relevantie van deze opmerking voor deze discussie?
Apple schreef:En wat is de relevantie van deze opmerking voor deze discussie?
LuvdaTossa schreef:Zo lang ze paarden weigeren van onder de 1.65 gaat heel KWPN nederland erachter aan. Het viel me vooral op dat ze bij de hengstenshows de hengsten prijzen om hun maat.... Bedoel, hoeveel hengsten worden nog gekeurd die een maat hebben van onder de 1.68? Nou zit je lekker met je laatbloeiers....
Biografie schreef:Eric Laarakker is oprichter van de Holistische praktijk voor dieren en draagt samen met zijn team zorg voor het welzijn van uw dier.
Eric is tijdens en na zijn studie diergeneeskunde opleidingen gaan volgen in o.a. Chinese en Japanse acupunctuur, klassieke homeopathie, manuele therapie, chiropractie, neuraaltherapie, osteopathie, fytotherapie en diverse andere behandelwijzen.
Hij is als docent verbonden aan diverse instituten, en is erkend paardendierenarts.
hanneliesje schreef:Kan iemand mij vertellen wat de titel " hollistisch dierenarts" van Dhr laarakkers die deze mening in de bit verkondigt betekent. is meneer afgestudeert in Utrecht of een zelfbenoemde kwakzalver ?
Pipo schreef:Vind het een beetje zwart wit geschetst. Dat hoogbenige sta ik ook absoluut niet achter. Maar om nou te zeggen dat alle kwpners ongezond zijn
Ik denk dat het een verhaal is van en en............... enkele jaren geleden is de dressuursport zeer populair geworden, iedereen is gaan paardrijden en koopt een paard, terwijl het gros van deze mensen geen verstand van paardrijden hebben, of van paarden houden. Tegenwoordig noemt ook iedereen zich instructeur of jurylid, waardoor het nivo helemaal omlaag is gegaan. Paarden opvoeden is al helemaal een drama.
Dus ........veel slechte ruiters, slechte instructeurs en de manier van de paarden houden, denk ik dat het een grotere rol speelt in bovenstaand verhaal dan de insteek van laarakkers.
Saartje1 schreef:Tja kijk naar de uitslagen op gewone wedstrijden hier uit blijkt toch dat het gemiddelde niveau toch beneden de maat ligt dit ligt toch meer aan de ruiters en de instrukteurs als aan de paarden denk ik.
Dees schreef:Saartje1 schreef:Tja kijk naar de uitslagen op gewone wedstrijden hier uit blijkt toch dat het gemiddelde niveau toch beneden de maat ligt dit ligt toch meer aan de ruiters en de instrukteurs als aan de paarden denk ik.
Misschien.
Maar het aantal paardenhouders met een paard waarmee ze überhaupt niet naar een wedstrijd durven gaan, zal je doen schrikken...
Wat je ziet zijn de nog enigszins 'betrouwbare' viervoeters.
Voordat een houder zijn duizenden euro's dure sportpaard echt definitief afschrijft, zijn er al heel wat gevaarlijke rij-uurtjes verstreken. Het dier in kwestie zal uiteindelijk nergens te zien zijn anders dan in eigen bak en box.
Het vergt een mens met gevoel en verstand voor paarden een bloedpaard te houden. Het vergt een eerlijk en mentaal gezond paard om met een mens te kunnen samenwerken. Beide groepen staan ver van elkaar af, de kloof moet worden gedicht. Mensen moeten meer kennis van paarden verkrijgen, de paarden moeten (weer) mensgerichter worden.
Saartje1 schreef:Tja kijk naar de uitslagen op gewone wedstrijden hier uit blijkt toch dat het gemiddelde niveau toch beneden de maat ligt dit ligt toch meer aan de ruiters en de instrukteurs als aan de paarden denk ik.
Karl66 schreef:Volgens mij heeft het dan ook meer met onoordeelkundige ruiters te maken dan met de sterkte van de KWPN-er.