Ik had mijn oog laten vallen op een Rypke nakomeling. Daar hoorde ik wel positieve verhalen over. Maar erg barok is hij niet geloof ik.
Nou ja, mochten jullie nog een leuke afstamming tegen komen, pm me dan even
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
[***] schreef:Als je dit topic zo leest zou je zeggen dat ze wel een punt hebben met de arabo fokkerij...
Dees schreef:
Ik weet niet anders of bij 18 jaar, is de Fries op. Echt op.
Moet de eerste ouder dan 20 DIE ZELF NOG KAN KAUWEN nog tegenkomen.
En daarbij komt dat de populatie KWPN-ers gewoon veel groter is!
Sfieke schreef:Ja natuurlijk zijn er ook KWPN-ers met mok, slechte gebitten op hun 20e, doorgezakte ruggen, lompheid en maneneczeem, maar het gaat hier om de FriesEn daarbij komt dat de populatie KWPN-ers gewoon veel groter is!
Dan zou je het in percentages moeten gaan bekijken, voordat je wat zinnigs daarover kan zeggen.
sigrid1182 schreef:de friezen die sterven door gescheurde aorta's is IMO vaak in combinatie met behandeling van mok,
reeskees schreef:sigrid1182 schreef:de friezen die sterven door gescheurde aorta's is IMO vaak in combinatie met behandeling van mok,
ben ik niet echt met je eens. Ik ken oa een aantal 2,5 - 3,5 jr friezen, die geen mok hebben gehad en ook niet met Ivomec worden behandeld, maar wel stierven aan een gescheurde aorta. Ze hadden allemaal wel dezelfde vader...
Door de hele inteeltoestanden bij het friese ras, is het een behoorlijk "zwak " paard geworden met diverse zware erfelijke problemen.