jubeltje schreef:Ik ben bekend met de stamboekregels. Wat ik bedoel te zeggen is als er dan zo nodig veternaire eisen worden gesteld aan register a merrie's, zorg dan ook dat er voor de KWPN volstamboek hogere eisen gelden. Dus waarom moet een a register merrie wel aan de prok eis voldoen en de volle KWPNer niet, een beetje krom, moet je met me eens zijn. En dit vind ik dus een vorm van discriminatie, heeft niks met de hengsten te maken(dat is weer een ander punt).
Van "zijn"vaderskinderen ken ik er meerdere die goed door veternaire keuring zijn gekomen.
Laatste standpunt, ben ik het mee eens.
Omdat je niet wat er al is kan weigeren.
Zoals je ook een Nederlander zijn paspoort niet kan ontnemen. Maar bij datgene dat het stamboek binnenkomt kan je wel eisen stellen, en omdat de achtergrond minder bekend is is dat niet meer dan logisch.
Zoals uitgelegd, het is onmogelijk om aan iedere KWPN merrie die eis te stellen, het is hobby, maar nogmaals de fokkers komen er zelf wel achter, simpel door de marktwerking.
Voor het eerst heeft het KWPN het daar zelf over in een artikel IDS over de verkoop van veulens.
Zal mij benieuwen wanneer de Duitse stamboeken volgen