Myrdal schreef:Wat raadt jij dan aan ceasario, ben ik wel benieuwd naar!
Bloed, veredeling, desnoods met dat type een bijna volbloed.
Die wel aan je bewegingseisen moet voldoen en waar in de moederlijn ook een goede basis in zit.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Myrdal schreef:Wat raadt jij dan aan ceasario, ben ik wel benieuwd naar!
ceasario schreef:Myrdal schreef:
Wat raadt jij dan aan ceasario, ben ik wel benieuwd naar!
Bloed, veredeling, desnoods met dat type een bijna volbloed.
Die wel aan je bewegingseisen moet voldoen en waar in de moederlijn ook een goede basis in zit.

Myrdal schreef:[
Daar kan ik me zeker wel in vinden, maar zit ik dan niet met dat korte voorbeen?
Trouwens, bij haar enige nakomeling is de lengte van het voorbeen een stuk beter, maar ja, heb toen wel een hengst met een lang voorbeen gekozen...
[/quote]
Ricckkk schreef:Ik denk niet dat hij zoveel zal veredelen.

ceasario schreef:[ Wat is de meerwaarde van een langvoorbeen behalve onregelmatigheid. Zorg dan dat het achterbeen ook langer is.
Welke "gekken" willen een gewoon achterbeen met een lang voorbeen.
Ik begrijp het niet meer , de Wereld op zijn kop.
[/quote]
Maar ja, het is me zo vaak verteld dat mijn merrie een kort voorbeen heeft en ik ben nog maar een beginnende fokker.... Vandaar dat ik advies vraag
Maar ja, het is me zo vaak vertled dat mijn merrie een kort voorbeen heeft en ik ben nog maar een beginnende fokker.... Vandaar dat ik advies vraagSuzanne F. schreef:Hmm nou zo heel zwaar toonde hij mij niet eigenlijk. Nah ja Tuschinski niks dan? Geeft iig heel bloederige hoogbenige sjieke diertjes als je daar naar op zoek bent. Fok je terug op Amor via Hierarch.
Vanwege het dragende achterbeen, de sterke rug en de ronde kont dacht ik aan Ferro bloed maar goed. Geeft ook voldoende pijpomvang mee. Zoiets als Rousseau misschien? En waarom Uptown niet? Geeft volgens mij ook best sjieke diertjes. Heeft een goed dragend achterbeen.. ja zeg ook maar wat.
jubeltje schreef:Kasparow, lijkt me al helemaal niet verstandig, zal deze merrie zeker geen goed doen. Vind het trouwens verbazingswekkend, dat in elk adviestopic hij minstens 1x opduikt, enfin. On topic.
Heb je zelf voorkeur voor bepaald bloed?
PaardenAaier schreef:jubeltje schreef:Kasparow, lijkt me al helemaal niet verstandig, zal deze merrie zeker geen goed doen. Vind het trouwens verbazingswekkend, dat in elk adviestopic hij minstens 1x opduikt, enfin. On topic.
Heb je zelf voorkeur voor bepaald bloed?
En waarom is dat verbazingwekkend? Het enige verbazingwekkende is dat je totaal niet onderbouwt waarom Kasparow een slechte keus zou zijn (behalve rancune?). Maar je hebt helemaal gelijk, ik zou ook zeker geen paard willen hebben met een goed karakter, goede bouw en veelzijdig in springen en dressuur. Daar hebben we er namelijk al genoeg van...