Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
impala schreef:ik ken ook een vos met witte benen en een bles. 1.70 groot. hij is naar amerika verkocht en is in nederland gereden door seth boschman. het paard heet intendo en is een darwin x formateur. ik meen dat hij in amerika op prix st george niveau loopt(inmiddels misschien hoger)
rindin schreef:Mireille1970, jij hebt ook met een Darwin-merrie gefokt toch? Ik wil dat ook gaan doen, al was het maar voor 1 keer! Heb je tips over de hengst die er goed bij past? B.v.d.
Mireille1970 schreef:impala schreef:ik ken ook een vos met witte benen en een bles. 1.70 groot. hij is naar amerika verkocht en is in nederland gereden door seth boschman. het paard heet intendo en is een darwin x formateur. ik meen dat hij in amerika op prix st george niveau loopt(inmiddels misschien hoger)
Met Seth en Intendo reed ik toen de hengstenshow samen. Ik op mijn Darwin.
Intendo kende ik ook al vanaf 2 jarige bij Herman Crum (die mij nog ieder jaar als hij mij een kaart stuurt of tegenkwam DarwinLover noemde hahahahaha)...
Ik heb heel wat Darwins gehad en mee gewerkt. Ik vind het fijne paarden.
Mireille1970 schreef:rindin schreef:Mireille1970, jij hebt ook met een Darwin-merrie gefokt toch? Ik wil dat ook gaan doen, al was het maar voor 1 keer! Heb je tips over de hengst die er goed bij past? B.v.d.
Dat ligt heel erg aan je merrie. Darwin en zijn vader roemer kunnen nogal eens wat "lomp, grof" fokken. Ik had echter een hele bloederige Darwin. Werd ook altijd geroemd als de meest luxe darwin van NL toen, iedereen kende hem ook. Foto's in profiel (Infinity en Kenessa).
Kijk naar wat je moederlijn te bieden zou hebben en zou vererven, maar ga voor een hengst met een beetje bloed zou ik zeggen.
Succes!
ze heeft idd nog nooit gesteigerd maar wil nog wel 's op de kletter gaan. wel leuk om te zien hoeveel overeenkomsten er zijn.
Torfi schreef:Hoi,
Tommy10 hier op bokt heeft ook een rechtstreekse Darwin nakomeling. Hij is van mij geweest. Een lief en braaf paard. Maar met een koppie. Heeft zo zijn streken. Tommy zoals hij nu heet (op zijn papier Norbert) is klein van maat. Kan super lopen en heeft veel in zich zitten. Alleen is het geen paard voor alle ruiters. Hij hecht zich aan zijn baas en kan dus ook niet in bv een manege rondlopen. Buiten is hij niet snel bang, maar schrikt wel weer van bv een stil liggende boomstam (tsja die zouden ook kunnen aanvallen). Buiten moet je ook niet teveel aan z`n mond zitten want dan wordt ie wat tegendraads.. dus een wat relaxtere teugel. Afijn een super paard, niet gemeen (heeft nooit gestijgerd of aan de kletter geslagen), maar wel met een eigen karakter.
)yara11 schreef:Wauw wat een mooi paard zeg!!!
je zit er nog knap op hoor met je dikke buik!!!
groetjes Yara
impala schreef:
ik heb veel met darwin en intendo gewerkt. waren allebei fijne paarden. ook harwin stond daar en was ook een super fijn paard met een super karakter
Citaat:Hoe groot zijn de directe Darwins?
Mireille1970 schreef:impala schreef:
ik heb veel met darwin en intendo gewerkt. waren allebei fijne paarden. ook harwin stond daar en was ook een super fijn paard met een super karakter
He leuk. Ook met Intendo in de tijd dat Seth er al op reed? Dan ken je die van mij ook misschien, we hebben toen ook samen een demonstratie op de Lingehoeve gegeven... Coby met Inspekteur, Seth met Intendo en ik met die ruin van mij. Ze waren toen 3,5.
En Harwin was ook een fantastisch fijne Darwin. Ik heb Crum toen met Petra (vriendin van mij) in contact gebracht en zij rijd nu nog Darwins van hem.
Grappig, de wereld is maar klein.