Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ikjuh schreef:Als je een pony zoekt die niet te sterk is zou ik ZEKER NIET voor een koudbloed gaan. Eerder voor een new forest of een welsh of een lieve kruising.
De ervaring die ik heb met Friezen, Fjorden, Haflingers en Tinkers is dat ze vaak toch wel erg sterk zijn.
)
zie je met Zwaantje en Carola, Lady enzo... Maar voor jou, Mijn lieve nichtje.. Denk ik aan een New-Forestje.. niet zo groot! en braaf .. moet je er wel zo een nemen als Fleur!
Lief sterk, kunnen hard werken, altijd goed humeur. Perfect
Maar tinker ijslander en de haflinger zijn ook heel goed.

Ben van het belg promotie team.. hihi.. nee die zijn egt lekker om mee buiten te rijden.. zorg ervoor dat ze respect van je krijgen en voor je krijgen en ze doen alles voor je.. maar ja das met meerdere rassen... 
naresha schreef:je hebt echt heel veel verschillende rassen met ieder zijn eigen kenmerk maar haflingers en fjorden enzo die kunnen zo sterk zijn het hoeft niet maar dan moet je wel een goed hebben.. ik zou als ik jou was wat meer naar tinker ofzo gaan kijken een new forest is ook leuk maar vaak hoe kleiner het paard hoe pittiger.. ik had het wat meer richting e-pony gezocht maar dan iets van een zwaar warmbloed ofzo een ihw-er of groninger die hebben een heel goed karakter zijn vaak rond 1.60 (maar misschien vind je dat te groot..) of kleiner...
maar gaat je interesse nou toch heel erg uit naar een pony dan had ik voor een fjord gekozen.. (voor jou dan) ik ken zo veel haflingers die vooral buiten heel erg druk zijn en dan is die fjord net even wat rustiger maar dat hangt ook van de pony, zijn opleiding en hoe je er mee omgaat.. maar gaat volgens mij wel goed komen hoor!
succes ermee iig!