Stedinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:06

Heb ooit iemand de uitspraak horen doen "een nicht op hoge hakken" Toen ik de hengst zag moest ik enorm lachen...hij had gelijk
Veel belangrijker voor mij nog om ver weg van de hengst te blijven is zijn broer.....die toch maar wel uit dezelfde moeder komt.

cathy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:46

Ik was er ook zaterdag. Ik zat toevallig naast een fokker die veel verstand ervan had. Hij vond de nakomelingen van Larenco ook goed, vooral de gummibal gereden door Bart Bles

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 12:41

jaah, die larenco's waren top, die ene, díe had er lol in! whahaha echt een leuk ding, maarja, ik zoek een dressuurpaard!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 12:42

mijn welt hit wil ook niet met iedereen mee werken hoor, je moet er wel mee weten om te gaan, vooral heeeeeeeel veel rust en EERLIJK zijn, anders kan je er niks mee, het moet wel klikken hoor..

joycejj

Re: Stedinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:18

Ik heb een merrie die net 2 is geworden, het is een Stedinger x Voltaire. Haar karakter is echt super. Ze is heel leergierig (en ook erg nieuwschierig) . Er zit wel een kop op, maar nogmaals ze is super eerlijk. Ze houdt erg van aandacht en ik ben ook veel met haar bezig, maar om nou te zeggen dat het een frunnik paard is, nee dat ook niet, want daar is ze weer te ongeduldig voor. Het liefst werk ik met haar aan de hand of los in de paddock, van die fel oranje zeiltjes die lekker herrie maken leg ik dan neer en laat haar er tussen door, of erover heen stappen, of met haar aan de hand stappen en een paraplu boven dr houden, dat soort dingen vind ze erg leuk. Ze is echt nergens bang voor, maar stapt overal gelijk op af om te onderzoeken (vind ik een goede eigenschap bij paarden, heb namelijk nog een paard, wat ik berijd voor iemand en die is overal bang voor en daar wordt ik wel eens schijtziek van). Veder que extrieur vind ik haar ook mooi. Ze is natuurlijk pas net 2 geworden, dus er moet nog wel meer body komen, maar ze staat wel mooi hoog op dr benen (oke moet je van houden). Haar stap is mooi ruim, ze stapt goed over, haar draf is heel lichtvoetig, als ik haar zie draven en dan de rest van de paarden, lijkt ze echt zo'n ballerina. Ze treedt achter mooi onder. Haar galop kan ik allleen nog weinig van zeggen. Ze gallopeerd heel weinig en als ze het doet zijn het 3 passen en zit ze overkruisd. Misschien 1 min puntje bij haar is, dat haar nek iets te horizontaal is (weet ik ook niet zeker, heb er eigenlijk geen verstand van, maar ben bezig om een hengst uit te zoeken, wil haar volgend jaar laten dekken en door te vergelijken lijkt het wel of haar nek dus iets te horizontaal loopt). Maar veder vind ik het een heel mooi paardje, met een super lieve uitstraling en toch ook een super karakter. Haar moeder had (naar horen zeggen) niet zo'n makkelijk karakter, dus zou je zeggen dat dat toch bij Stedinger vandaan komt. Hierbij nog even een foto, beoordeel zelf zou ik zeggen en veel succes met je keuze.
Afbeelding
Afbeelding

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 10:40

Leuk beest! bedankt voor de info!! Succes met haar!

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:33

zondag geboren

Stedinger x Metall x Farrington
hengst veulen
Afbeelding

Afbeelding

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:34

gefeliciteerd met je prachtige veulen.
Dat er nog maar veel foto's mogen komen

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:45

bewegings foto's kun je zeker verwachten.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:40

terorita schreef:

bewegingsfoto's
kun je zeker verwachten.

Kwestie van een lange sluitertijd gebruiken............

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:00

werkt dat bij een digi camera
wacht maar

je bent niet echt gek van de hengst CGJ12

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:06

Een kennis van mij had 2 doode veulens er van oorzaak onbekend.

He CJG12 zag je zo.in oosterwolde,jij mij niet he haha.

hananya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:08

CGJ12 schreef:
terorita schreef:

bewegingsfoto's
kun je zeker verwachten.

Kwestie van een lange sluitertijd gebruiken............

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 14:31

leuk veulen hoor! ben ook benieuwd naar bewegingsfoto's!

bbke

Re: willem jan piggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:54

Heeft er iemand mischien meer informatie over willem jan piggen? hoe oud is hij ongeveer? postuur? is hij naast dressuurruiter ook ingineur? en geeft hij les op een school? anders is hij mijn leraar die ook willem jan piggen heet, maar dat is egt geen type voor een dressuurruiter met hengsten Haha! Zijn adres van het ingineursbureau komt echter wel overeen met die van showstables in oud gastel.
Ik hoop dat hier iemand nog iets over weet en mischien wel een foto heeft!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 13:13

euhm.. normaal postuur, zwart haar, hoe oud? tja, dat is moeilijk schatten met zon hoedje op Tong uitsteken geen idee of hij ook ingenieur is.. maar hij is stalruiter bij de havikerwaard..

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:13

Het topic begon over Stedinger en we zijn nu bij Jan Willem Piggen Tong uitsteken
Maar even over Stedinger: Ik heb hem 2 keer gezien, de ene keer vond ik hem heel goed, maar vorige keer vond ik hem traag in het achterbeen en zwabberig.... Aan de hand is ie inderdaad ook heel anders dan onder het zadel. Op zich denk ik dat het een fijne hengst is, maar wel voor een merrie met sterke achterhand.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 18:07

hij schijnt zowiezo nogal onregelmatig te zijn, en dan heb ik he tniet over bewegingen, vooral qua optreden in de ring, en ook qua veulens, groot klein, dik, dun, licht, donker, sterk tot atactisch, goede achterhand tot zwáár flegmatiek! Nee, je moet er wel van op aan kunnen, voor mij geen stedinger!