Dreamcatcher ter dekking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: Dreamcatcher ter dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:27

petraaken schreef:
huh, als ie zijn voorvoet naar buien draait dan staat hij toch frans en niet toontredend?

Hij staat niet, hij loopt, uit de losse-pols.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:35

arie53 schreef:
Partjesfokkerij.

een paard dat niet goed op de benen is, kan nog zo mooi in het 'evenwichtsmodel' staan, ver zal hij het niet schoppen en al helemaal niet langdurig....

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:58

Citaat:
een paard dat niet goed op de benen is,

Staat ook niet in het evenwichtmodel.

Citaat:
ver zal hij het niet schoppen en al helemaal niet langdurig....

Dreamcatcher kan het dus wel schudden?

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:20

Ach, eerste eens de veulens afwachten. Het perfecte paard bestaat immers niet. Op stand was er niets aan te zien en in de galop ook niet. Zijn werkwilligheid en fijne karakter vielen trouwens op.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 08:06

Bucephalus schreef:
Ach, eerste eens de veulens afwachten. Het perfecte paard bestaat immers niet. Op stand was er niets aan te zien en in de galop ook niet. Zijn werkwilligheid en fijne karakter vielen trouwens op.

Ja inderdaad dat heb ik meer gehoord. En werkwilligheid en karakter vind ik ontzettend belangrijk. Je kunt nog wel zo'n mooi, fijn super paard hebben, maar als hij zoiets heeft; de groetjes je doet het maar alleen, wat heb je er dan aan?

Mijn merrie heeft een enorm goed karakter, 100% goed op de benen, en in de rest van de moederstam was ook weinig te zien. De cijfers van Dreamcatcher vielen mij gewoon op, plus dat het paard uit een goede familie komt, en er in het stukje stond dat hij beweging van de merrie kon verbeteren. Nooit verkeerd toch?

Tot zover bedankt voor de vele reacties! Aan sommige dingetjes heb ik echt wat, dat waardeer ik. Verder moet ik de hengst gewoon nog even zelf zien, met de HH praten ofzo en even meer dingetjes uit zien te vogelen.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:16

Bucephalus schreef:

En daarom keuren ze Haarlem af... Maar dat is een ander topic...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:55

Gitta1977 schreef:
En daarom keuren ze Haarlem af... Maar dat is een ander topic...

Zit je wel dwars he?

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:25

JA... Omdat ik het nog steeds niet kan begrijpen...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:35

Een klinische cijferbeoordeling verlangt een heel andere professie dan de bijdrage van een hengst in de fokkerij op zijn werkelijke waarden te kunnen inschatten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:37

in de strengen

citaat Dreamcatcher
de hengst kan het model en beweging verbeteren en een ongecompliceerd karakter toevoegen aan de dressuurpaardenfokkerij
de merries dienen een correct gesteld voorbeen te hebben

citaat Chiquitin la Silla
kan vermogen toevoegen bij rijtipische hoogbenige en goed ontwikkelde merries

citaat Pokémon
kan vermogen toevoegen bij correct gebouwde merries die voldoende bewegen

Citaat Tjungske
kan vermogen aan de springaarden toevoegen
de merrie moeten royaal ontwikkeld zijn en een correct gesteld achterbeen hebben

vergeleken bij de andere hengsten valt de bemerking wel mee

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:15

alles kan, koffiekan, theekan, melkkan......

Als je hengsten met dergelijke tekortkomingen gaat gebruiken op slechte tot middelmatige kwaliteit merries, dan ben je m.i. de hofleverancier van de Mora en de Beckersindustrie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:11

listiglistje schreef:
Als je hengsten met dergelijke tekortkomingen gaat gebruiken op slechte tot middelmatige kwaliteit merries, dan ben je m.i. de hofleverancier van de Mora en de Beckersindustrie.

Als je sowieso gaat fokken met slechte tot middelmatige kwaliteit merries ben je het al. En helaas doen er dat nog genoeg. Maar goed, de mensen moeten ook eten.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:33

listiglistje schreef:
alles kan, koffiekan, theekan, melkkan......

Ik ben het niet met je eens. Zeker uit een middelmatige kwaliteit merrie zoals jij dat noemt, kun je een knap veulen uit halen (stamboekwaardig). Voor sport en recreatie prima en deze (doel)groep is ook het grootst.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:37

Suzanne F. schreef:
listiglistje schreef:

Als je sowieso gaat fokken met slechte tot middelmatige kwaliteit merries ben je het al. En helaas doen er dat nog genoeg. Maar goed, de mensen moeten ook eten.

Wat is middelmatig?
Wat voor de 1 een leuk paard is, is voor de ander helemaal niets.

Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen waar hij of zij met fokt. Is dat in de ogen van een ander een slecht paard, dan nog vind ik dat je er rustig mee kunt fokken. Je kunt best een leuk dier fokken.
Niet iedereen heeft het geld om een duur paard aan te schaffen. En niet iedereen heeft internationale ambities.

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:58

Het gaat mij meer om de emotionele waarde. Mijn merrie heb ik van mijn vader gekregen die nu op sterven ligt, mijn merrie heeft ook niet het eeuwige leven en ik wil gewoon een leuk veulen fokken. Punt.