het fokken van pony's/paarden rendabel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:29

Ik probeerd mijn opleiding en werk in het speciaal onderwijs te combineren met mijn hobby paarden en dat is al aardig aan het lukken . Ik ben afgelopen week begonnen en tot 3 juni loopt er een onderzoek na de effecten van de therapie met paarden die ik heb opgezet. Hierna heb ik het volste vertrouwen in een goede doorstart. Mijn tip is dan ook kijk eens verder dan alleen maar fokkerij/ handelsstallen als je echt iets met paarden wilt, want er zijn betere ideeën om met minder inversteringen iets op te starten en je krijgt dan ook nog subsidie. Rijk zul je er niet van worden, maar wel een rendabel inkomen.
Laatst bijgewerkt door agerrits op 16-04-06 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:30

Ja de paardensector is veel breder dan alleen maneges en stoeterijen!

Noraa4

Re: het fokken van pony's/paarden rendabel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:15

erg breed , dat wel, maar is het rendabel??? mijn ervaring is dat je er meer geld in pompt dan uithaald of je moet de mensen bedotten?? maar dat wil niemand toch.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:17

Als je goed bent lukt het wel!

Het probleem is alleen dat de meesten het niet maken... ja dan redt je het dus niet.

Yrrah

Re: het fokken van pony's/paarden rendabel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:23

Beber schreef:
Met fokken alleen red je het nooit.

Een pension/handelsstal ( eventueel manege ) met daarbij een aantal fokmerries, wordt al lucratiever .

Bij mij lopen de fokmerries ( ca. 6 ) mee in de manegelessen, zo verdienen ze hun eigen voer en stalling.
De veulens houd ik in principe aan totdat ze een jaar of 3 zijn en zadelmak of langer als het bijvoorbeeld een goede merrie voor de fokkerij is.
Als het als 3 jarige niets bijzonders is , kan ik het paard nog altijd in de lessen laten meelopen, natuurlijk hoop ik af en toe een toppertje leuk te verkopen, maar...

Het blijft in de 1e plaats nog altijd HOBBY.

... en hobbies kosten altijd geld

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:21

:)
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:31

Als ik jou was zou ik het bij een droom houden. Fokken, zeker als kleine fokker kost altijd geld. Zelfs als je eens een topper fokt en die je goed kan verkopen kan je er niet van leven. Je mag blij zijn als je kosten dekkend kan blijven. Als je dat kan bereiken is het een super hobby waar je veel plezier aan kan beleven (maar ook soms ook veel verdriet).