Kafu xx leeft ie nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:11

volgens mijn moeder is hij via aard broek naar een boertje verkocht maar wat hiervan waar is weet ik ook niet....

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:16

Leuke foto's Olympia. Ze heeft wel iets weg van mijn paard. Allen ik vind mijn paard iets zwaarder gebouwd. Maar ze komt zeker niet vreemd over. Heb je wel eens aan een ostheopaat gedacht? Een manueel therpateut gaat (naar mijn ondeskundige oordeel) wel dezelfde richting op, maar volgens mij is een ostheopaat iets meer omvattend.

Menk, heb jij ook in de noordoostpolder gewoont, zo ja, dan ken ik je vader en moeder wel en heb ik jou vast ook wel eens gezien dat je nog heel klein was. We hebben ook een aantal keer met Able Albert gedekt, dus we kwamen daar regelmatig over de vloer.

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:35

Olympia96, ik heb nu in mijn profiel een link naar mijn album gezet, ik hoop dat je die wel kan zien. Ik hoor het graag of dit wel lukt.

kojack

Re: Kafu xx leeft ie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:45

Ik heb ook een kafu gehad.

Mijn merrie was een Kafu xx x Orlando.

Merrie is helaas op d'r 5e op 4 benen afgekeurd.

Kafu heeft op Duindigt gelopen, volgens mij bij Annet Visser.

Ik ben een keertje met de merrie bij van Schie geweest en die kon bij aankomst vertellen dat ik een kafu had (wist hij niet hoor).

Mij werd verteld dat veel paardjes van Kafu xx artrose hebben. Er zijn hele discussies geweest of hij dit doorfokte, ik weet niet of hij hiervoor is afgekeurd voor de fokkerij.

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:34

Mijn paard was en is goed op de foto ook de nakomelingen. Heb het gerucht ook gehoord.

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 10:41

mbkaatje schreef:
Olympia96, ik heb nu in mijn profiel een link naar mijn album gezet, ik hoop dat je die wel kan zien. Ik hoor het graag of dit wel lukt.

Jippie! Gelukt! Veel herkenning bij het koppie, maar inderdaad is die van jou wat zwaarder gebouwd. Leuk paard!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 10:44

kojack schreef:
Ik heb ook een kafu gehad.

Mij werd verteld dat veel paardjes van Kafu xx artrose hebben. Er zijn hele discussies geweest of hij dit doorfokte, ik weet niet of hij hiervoor is afgekeurd voor de fokkerij.

Sja, zat gisteren dus in de stallion base te kijken en daar is een overzicht naar aanleiding van rontgenfoto's. Werd daar niet echt blij van en het is maar te hopen dat ie niets doorfokt van dat alles. Er was geen één 0 bij, verder 1-en, 2-en en 2 tot 3-en. Dus...

Moet zeggen dat Otje nooit op de foto is gezet. Heb haar gekocht als 2-jarige van mijn buurman voor bijna niks. Ik wilde de gok toen wel wagen... Geen idee hoe ze van binnen is dus...

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 10:46

Menk schreef:
Klopt mijn vader heeft toen een tijdje in Westervelde gezeten.. Volgens mij hebben we nog foto's van hem dat Leida Streik erop reed heel lang geleden zijn zelfs nog zwart wit foto's haha ik zal eens kijken of ik deze kan inscannen

Grappig. Dan was mijn buurman (inmiddels alweer 8 jaar overleden) dus een kennis van je vader. En dan is Joy dus waarschijnlijk bij jullie thuis gedekt door Kafu.

Ben wel héél benieuwd naar die oude foto's. Hoop dat het lukt!

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 10:56

mbkaatje schreef:
Leuke foto's Olympia. Ze heeft wel iets weg van mijn paard. Allen ik vind mijn paard iets zwaarder gebouwd. Maar ze komt zeker niet vreemd over. Heb je wel eens aan een ostheopaat gedacht? Een manueel therpateut gaat (naar mijn ondeskundige oordeel) wel dezelfde richting op, maar volgens mij is een ostheopaat iets meer omvattend.

Ik ga met haar naar Rodinde Hoogenraad in Vinkega. Die is naast 'gewoon' dierenarts, ook manueel therapeut en doet ook aan acupunctuur en chinese geneeskunde. Heel breed dus. En vorig jaar heb ik een heel goede ervaring met haar gehad. Tijdens de behandeling gaf ze al aan dat het eigenlijk te veel was om in één keer te kunnen behandelen voor het paard zelf. En dat ik waarschijnlijk nog wel wat tegen zou komen met het rijden. Verder bleek dat mijn paard door de pijn die ze in haar rug had ook een stofwisselingsprobleem had ontwikkeld. Sinds het ongeluk kwam ze ook erg moeilijk door haar wintervacht heen. Heel verklaarbaar toen ik hoorde dat de organen niet meer optimaal functioneerden door de pijn. Ze heeft toen een paar weken een speciale kruidenmix gegeten en ineens vlogen de haren om m'n oren. Erg bijzonder. Ook kwam de kleur weer terug in haar vacht (hoewel ze donkerbruin is werd ze zomers op haar buik bijna isabelkleurig). Morgenochtend hoop ik in ieder geval een stuk wijzer te zijn...

Ik ben zelf dus totaal niet bekend met een ostheopaat. Weet ook niet precies wat die extra doen?

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:21

olympia96, als dit goed bevalt en je paard wordt er beter door, hardstikke goed. Zo te horen is ze veelomvattend. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies, als leek, kan zeggen wat een ostheopaat nog extra doet. Een vriendin van mij is ostheopaat en met veel paarden heeft ze succes. Voor zover ik weet komt het ook veel in de richting van manueel therapie.
Ik vind altijd omdat paarden niet kunnen praten, dat je verder moet kijken naast de reguliere artsen, maar daar was je al achter gekomen. In ieder geval veel succes met je paard. Het is zo te lezen een nare val geweest. Ik hoop dat ie snel opknapt.

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:23

Olympia96 schreef:
mbkaatje schreef:

Jippie! Gelukt! Veel herkenning bij het koppie, maar inderdaad is die van jou wat zwaarder gebouwd. Leuk paard!

Op de standfoto is ze wel drachtig trouwens. Ook had ze net een huidschimmel gehad, vandaar dat ze er een beetje vlekkerig uitziet.

bar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:01

hier foto's van Kohinoor (Kafu xx)
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:10

In mijn profiel mijn Kafu
en hier

Ook gekocht in Limburg.

De moeder van Kawa staat bij Paul hendrix.
Deze hebben ook nog een volle broer en zus gehad van Kawa.
Deze sprongen Nationaal.
Emille en Paul zijn toch ook regelmatig geweest om Kawa te kopen.
Maar ik deed dat niet

Kawa is een paard dat alles voor je doet, als hij je aardig vind.
Ga je erop zitten met air, ja dan krijg je ook air terug, letterlijk, want dan vlieg je eraf

Op concours had ik altijd de eerste 10 min. bekijks, want in een soort passage draf, staart er helemaal op en vol snurkend kwam ik het terrein op
Om later in de dresuur proef alle impuls kwijt te zijn

Met springen bleef hij heet en attent.
En super zuinig.
Raakte zelden een balk, alleen als ik het weer eens verprutste.
Wat hij me altijd vergaf.

Echt een heerlijk paard.
Ik heb ´m nu al 11 jaar en hoop dat er nog zoveel jaren bij komen

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 08:47

Hoi Marcia,

Mooie schimmel! Ben ik altijd wel erg weg van (zit je dan zelf met zo'n donkerbruin paard... )!
In je profiel staat 1 foto (waar hij nog donker is en voor een stal (?) staat), nou dat had een foto van mijn paard kunnen zijn. De manier waarop hij zo schuin naar achteren staat te kijken dat doet Otje echt precies hetzelfde!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 08:59

sarino schreef:
hier foto's van Kohinoor (Kafu xx)

Leuk leuk leuk al die foto's!

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 09:08

Zal gelijk even een update geven over mijn bezoek aan Rodinde. Alles ziet er weer positief uit voor Otje. Het blijft echter merkwaardig dat ze binnen een paar weken van goed naar heel slecht is gegaan. Een verklaring heb ik er niet voor, maar wat ze uitvoert als ze alleen in de stal is weet ik natuurlijk ook niet.
Anyway, eerst was het nog maar de vraag of de wervel die (bijna als een schroef) gedraaid zat precies daar waar het zadel rust, nog weer op z'n plek wilde, maar het is gelukt! Ook in haar hals zat er iets bijzonder mis, maar dat is eveneens hersteld. Heb de hamers weer over de hele rug en bekken hun werk zien doen en het resultaat mag er zijn.
Heb zaterdag en gisteren gelongeerd en inmiddels is ze weer in staat om haar hals diep te laten zakken en te ontspannen. Logischerwijs kan ze nog niet 'normaal' lopen, maar ik heb alle vertrouwen dat het er over een week al heel anders uitziet.
In ieder geval ben ik enorm opgelucht!

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:31

Nou, gelukkig ziet het er weer beter uit. Hoop dat de stijgende lijn blijft. Ga je, als alles goed blijft gaan, er binnenkort weer op rijden?

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 12:10

Yes! Tenminste, dat hoop ik wel! Eerst maar eens even rustig aan longeren en vervolgens kijken wanneer ik er weer op kan... Hoop dit jaar nog wel een wedstrijdje met haar te kunnen rijden, is alweer zo lang geleden...

kidona11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:52

Hallo Allemaal.

Ik heb vandaag voor het eerst dit forum gezien. Ik was ook op zoek naar informatie over Kafu. Vooral Otje lijkt sprekend op onze merrie Kidona.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik nu foto's hierbij kan plaatsen. Weet iemand hoe dit moet?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:48

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 09:46

kidona11 schreef:

Vooral Otje lijkt sprekend op onze merrie Kidona.

Heej! Nou heb je me natuurlijk wel heeel nieuwsgierig gemaakt! Lukt het met de foto's?

kidona11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:48

Ben ermee bezig. Ben ik ben niet zo'n computerwonder. Ik kan ze wel opsturen via mail, als je mailadres hebt.

kidona11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:54

Ik heb ze er nu op gezet. Maar ik heb geen idee of ze zichtbaar zijn. Ik heb ze bij mijn proefiel en dan horses neer gezet. Ik kan ze zelf niet zien. Jullie misschen wel?
Even kijken of ik in dit bericht ook foto's kan plaatsen

Afbeelding

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 08:56

Ja hoor! Helemaal te zien! Vind inderdaad dat van de Kafu's die hier te zien zijn dat die van jou het meeste op Otje lijkt. Leuk hoor!

En ook die racefoto's van jouw paard, dat ziet er bij Ot ook zo uit. Ik bedoel (jaja, elk paard raced wel eens), het is net of ik Otje zie op die foto's.
Wat dat aangaat is het echt verbazingwekkend dat mijn paard nog op haar benen staat! Het enige vervelende is dat ze er eens in de paar weken een hoefijzer af trapt.

Ik moet echt hóógnodig eens wat recentere foto's gaan plaatsen. Zal ze eerst moeten maken! Alleen... nu Otje's rug net wat beter begint te worden, ben ík degene met rugproblemen... Gedsie. Heb tijdens het rijden van m'n jonge paard spit (!) opgelopen. ((Oh! Die staat nog niet in m'n profiel! Ga ik gelijk doen! *o/* ))Dus, zodra paard en ik weer enigszins normaal kunnen bewegen komen er nieuwe foto's!

kidona11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:40

Ja Kiddy doet ook altijd zo enorm idioot. Knoerdhard door de bak. IJzers trapt ze er niet af gelukkig, maar ze heeft regelmatig wondjes aan haar been doordat ze zo gek doet. En altijd aan haar witte achterbeen. Ze is erg slordig met haar benen.