Twijfels beleid KWPN nav verkort verrichtingsonderzoek???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Re: Twijfels beleid KWPN nav verkort verrichtingsonderzoek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:46

sarabande schreef:
Mansolein schreef:
Nou, mijn ervaring leerd dat er heel veel mensen zijn die daar niets om geven of niet eens weten wat het allemaal precies inhoud.....

Maar we wonen niet allemaal in Frankrijk

hahha, ja idd maar die ervaring is grotendeels in Nederland.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 13:15

Basvdv schreef:
VOICE heeft een doodsimpel stamboekmerrietje als moeder.

Die vrouw fokt ook haar eigen fokkerij he. In dat dik nummer van de Hoefslag vertelt ze daar over. Zij stelt grote vragen bij de hoogbenige langere paarden... Dat is een andere discussie natuurlijk.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:20

Jan_VT schreef:
Basvdv schreef:

Die vrouw fokt ook haar eigen fokkerij he. In dat dik nummer van de Hoefslag vertelt ze daar over. Zij stelt grote vragen bij de hoogbenige langere paarden... Dat is een andere discussie natuurlijk.

en 007 heeft geen lange voorbenen?

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:34

OO Seven is net zo'n geval van het KWPN... In de tijd dat die HC liep moest en zou hij winnen, al ging het achterstevoren. Toen ook veel kritiek op geweest. Met het nakomelingenkampioenschap in Zwolle vorige maand wonnen ook de nakomelingen van OO Seven volkomen onterecht de finale. Hoe geloofwaardig ben je dan als KWPN als degene die OO Seven zonodig wil promoten blijkbaar de juiste contacten heeft binnen de paardenwereld maar ieder simpel mens met het blote oog kan zien dat ze toen onterecht gewonnen hebben?

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:46

Basvdv schreef:

Dat mag zo zijn, maar de moederlijn is toch echt niet verkeerd. Ster zegt niet zo heel veel over het genetische potentieel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:36

Gitta1977 schreef:
OO Seven is net zo'n geval van het KWPN... In de tijd dat die HC liep moest en zou hij winnen, al ging het achterstevoren. Toen ook veel kritiek op geweest. Met het nakomelingenkampioenschap in Zwolle vorige maand wonnen ook de nakomelingen van OO Seven volkomen onterecht de finale. Hoe geloofwaardig ben je dan als KWPN als degene die OO Seven zonodig wil promoten blijkbaar de juiste contacten heeft binnen de paardenwereld maar ieder simpel mens met het blote oog kan zien dat ze toen onterecht gewonnen hebben?

Dat waren toch een stel fijne paarden.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:57

Vast, maar de Gribaldi's liepen in mijn ogen stuk voor stuk beter, de Jazzen ook dus het ontgaat mij volledig waarom dan deze paarden moeten winnen. Ze hadden geen uitstraling, geen extra bewegingen, dingen die bij de anderen wel degelijk te vinden waren....

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:08

Ik denk dat een fokker nogaltijd zijn eigen verantwoordelijkheid heeft wat betreft de hengstenkeuze al vind ik ook dat het KWPN op dit moment een beleid heeft waar ik ook niet altijd achter sta.Is het fokbeleid nu hoogbenig en lange paarden over 10 jaar wordt er weer wat nieuws bedacht.Kortom ,zo lopen we als fokker geregeld achter de feiten aan.
Maar om op de verantwoordelijkheid van de fokker terug te komen...Er zijn mensen genoeg die met een merrie fokken waar alleen maar Whiskas van komt.Die zullen er altijd blijven en laten we eerlijk wezen ,zo ben ik ook begonnen ,nog niet zo heel lang geleden.
Het is alleen jammer dat je een veulen fokt waar niemand wat in ziet en dat uiteindelijk al jong bij de slager tercht komt.Dat zal bij niemand de bedoeling zijn geweest ,maar daar komt het wel op neer.