Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jollyjoker schreef:Ik twijfel of ik dit jaar mijn
5 jarige Hierarch in de Pavo-Cup laat lopen. Ik denk alleen dat ze het niet red tegen de andere 5 jarige, de meeste zijn al dik Z klaar en mijn merrie heeft de tijd gehad en is nu L klaar.
Dus zal ze het nooit redden tussen de rest....
CGJ12 schreef:[ (Waar is Terlia eigenlijk gebleven?)
[/quote]

Citaat:De PAVO-cup blijft interessant om de zien. Lopen altijd veel leuke paarden tussen. Maar een klein groepje, die het eigenlijk naar mijn mening verpest voor de rest, loopt te opgeprikt en in een houding alsof ze minstens een Z-proef moeten lopen. Ik vind het jammer. Er is geen sprake van natuurlijke aanleg. Het is z'n doel voorbij geschoten. Wat een oplossing zou zijn, zou ik zo gauw niet weten.
arie53 schreef:Citaat:De PAVO-cup blijft interessant om de zien. Lopen altijd veel leuke paarden tussen. Maar een klein groepje, die het eigenlijk naar mijn mening verpest voor de rest, loopt te opgeprikt en in een houding alsof ze minstens een Z-proef moeten lopen. Ik vind het jammer. Er is geen sprake van natuurlijke aanleg. Het is z'n doel voorbij geschoten. Wat een oplossing zou zijn, zou ik zo gauw niet weten.
Back to the basics.
mbkaatje schreef:Klinkt goed, maar wat de paarden moeten laten zien, zijn op zich basisoefeningen. Alleen de manier waarop ze worden voorgesteld is dat dus niet. Hoe wil je dat tegengaan.

arie53 schreef:Gebrek aan durf of aan kennis? Of wat nog erger is gebrek aan allebei.
Suzanne F. schreef:mbkaatje schreef:Klinkt goed, maar wat de paarden moeten laten zien, zijn op zich basisoefeningen. Alleen de manier waarop ze worden voorgesteld is dat dus niet. Hoe wil je dat tegengaan.
Dat kan alleen als er juryleden zijn met ballen die bijv. een Uptown met Happie laag plaatsen. Of een Eddie met United. Maar die zijn er niet, die hebben de ballen niet. Net als dat niemand nu durft te zeggen dat Edward wat aan zn houding moet gaan doen en hem een 6 of 7 geven en Lingh eens afstraffen op het afbreken in de rug, het nakomende achterbeen en de open mond. Resultaat 65 %. Maar dat doen de juryleden niet. En waarom? Omdat ze het idd goed vinden of omdat ze niet durven?
augurk schreef:veel geld jonge getalenteerde paarden aangekocht hebben. Dit zijn ook de echt getalenteerde paarden!

CGJ12 schreef:(Waar is Terlia eigenlijk gebleven?)
(altijd lastig 1 merrie tussen al die hengsten...). Sjappie schreef:[(altijd lastig 1 merrie tussen al die hengsten...).
[/quote]

arie53 schreef:Gebrek aan durf of aan kennis? Of wat nog erger is gebrek aan allebei.
. augurk schreef:Leerzaam voor velen van ons, weten we ten minste waar we over praten
sarabande schreef:Wat opvallend dat het daar in de buurt wonende KWPN dressuurjurylid Laarakkers die voorlichting niet geeft, het zou meer voor de hand liggen.