Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kady_ schreef:
griebels schreef:Dan zou ik me toch eens meer verdiepen over de arabieren in de sport. Nadeel van de arabieren in de topsport is dat ze vaak te klein zijn, maar ze kunnen het zeker wel!
En druk!?? Je hebt bij alle rassen drukke paarden maar het is zeker geen kenmerk bij arabieren, die zijn juist cool in het koppie!
gootje12 schreef:Ik ben het helemaal eens met griebels.
Mijn opa heeft in de eerste wereldoorlog nog op paard gevochten en reed altijd op een arabier,omdat die zo moedig en snel waren en omdat ze zo sterk zijn .
Die droeg een bepakking van +/- 50kg plus dan nog het mensengewicht.
Dus laat je niks wijsmaken,als je had gezien hoe die arabische hengsten sprongen op de NRPS-dag!
Vraag eens advies aan een echte arabierenruiter .
gootje12 schreef:Ga eens kijken bij de eventing-pony`s.In een heleboel pony`s zit arabisch bloed of is een arabier,b.v Krimh is allround Z,Moran is geloof ik ook allround Z.Ik zag op 28-1 ook een meisje met een schimmel die de sterren van de hemel sprong.Was ook een volbloed arabier.

Kady_ schreef:bedankt voor alle reacties![]()
ik denk dat we er toch nog ff over moeten gaan denken..
mijn pa kwam ook al aan om er een palemino op te zetten..
van het nrps..
wat vinden jullie van le matsjo voor mijn merrie?
of kennen jullie nog andere palemino hengst?
(de maat maakt trouwens niet uit)

marjolein88 schreef:Kady_ schreef:bedankt voor alle reacties![]()
ik denk dat we er toch nog ff over moeten gaan denken..
mijn pa kwam ook al aan om er een palemino op te zetten..
van het nrps..
wat vinden jullie van le matsjo voor mijn merrie?
of kennen jullie nog andere palemino hengst?
(de maat maakt trouwens niet uit)
Bij het NRPS is er verder geen andere palomino nog goedgekeurd.
Wel een wildkleur vos wat ook op een palomino lijkt (de vader van die hengst is overigens wel een palomino).
Met witte manen etc. maar die heeft aparte aalstreeep en wildstrepen op de benen en hoofd.
Aparte verschijning.
zou dat iets zijn voor glenda ofniet?
zou dat iets zijn voor glenda ofniet?
[/quote]