Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Soxje schreef:Ik heb een Barefoot met daaronder een Grandeur pad, echt super. Schuift niks. Maar ik heb ook (1e zadel) een vzh dat behoorlijk wijd is en waar ik het toch ruim 3 jaar mee gedaan heb. Van Pellie heb ik ooit een Wintec gekregen dat ondanks de witte boom die ik erin heb laten zetten te smal was. Vandaar de keuze voor een boomloos zadel. Ben er superblij mee.
foto is overigens een VZ richting dressuur Leonoor schreef:Baggio wordt door Ilona gereden met een WOW dressuurzadel (met luchtkussens).

Ir111 schreef:Leonoor schreef:Baggio wordt door Ilona gereden met een WOW dressuurzadel (met luchtkussens).
Hé, das bijzonder! Niet veel mensen hebben zo'n zadel. Waarom rij je er zelf niet mee? Ik heb er eentje en ik wil nooooit anders meer.
Overigens verkoopt Yarka zadels speciaal voor tinkers (www.oldehietmoat.nl).
midgie schreef:Als je met een barebackpad rijdt of zonder zadel heb je ook geen inlages, zeker als je een onafhankelijke zit heb , moet het niet uitmaken wat voor pad je eronder, maar als je konstant zit te butsen op je paard , dan kan ik me voorstellen dat voor het dier zo`n pad met inlages fijn is , zodat het de ruggengraat wat ontlast.
Soxje schreef:Dat schuiven heeft te maken met 1) het type paard en 2) het aansingelen. Een paard met een hoge schoft is niet erg geschikt voor een Barefoot.
Je zou altijd een testzadel een weekje kunnen proberen, kost amper iets.
midgie schreef:Zouden die inlages de druk van de ophanging helemaal wegnemen , zeker niet als je veel druk op je steigbeugels zet, dat bedoel ik te zeggen met onafhankelijke zit , dan zoek je ook geen steun in je beugels , dus er is dan ook niet veel druk volgens mij, er zijn ook genoeg barebackpads met beugels te koop volgens mij?
) en ook nog best redelijk in prijs
700 nieuw
dobbel schreef:sox heb je een site waar je dat kan aanvragen heb al gezocht en kan het zo niet meer vinden,
Soxje schreef:Ik ben trouwens héél benieuwd naar het dressuurmodel van BF, geeft nog meer schoudervrijheid dunkt me.
Mazzel-meid schreef:Soxje schreef:Ik ben trouwens héél benieuwd naar het dressuurmodel van BF, geeft nog meer schoudervrijheid dunkt me.
hier nog iemand die érg benieuwd is!!
hopelijk komen daar ook testzadels van, dan wil ik er graag eentje proberen. wordt wel een dure uitgave om er weer eentje te kopen

CarS schreef:
http://static.bokt.nl/s/cheer.gif[/img]
Ik heb het testzadel(Barefoot London) al gereserveerd..enne het is nog niet eens in Nederland aangekomen....wachte er al een tijd op en bij het eerste fotootje on line direct in actie gekomen