fokken met artrose paardje???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:58

vos is recessief dus moet van beide ouders komen. Als inspecteur dat gen niet heeft, kan het dus ook geen inspecteur zijn.

Overigs vind ik de foto's van zeer slechte kwaliteit dat ik er geen brood van kan bakken.

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:21

ik zou het niet doen denk ik met 3en voor de straalbenen en het feit dat jij 1.75 lang bent zelf. Je moet al blij zijn als je veulen ooit op de 1.60 uitkomt en dat is denk ik voor jouw net aan de kleine kant.

Cardy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 09:19

Sammie schreef:
vos is recessief dus moet van beide ouders komen. Als inspecteur dat gen niet heeft, kan het dus ook geen inspecteur zijn.

Overigs vind ik de foto's van zeer slechte kwaliteit dat ik er geen brood van kan bakken.

Het veulen is echt 100% zeker van Inspekteur, dit weet ik echt zeker.

Ja ik vind het ook erg jammer dat die foto's zo slecht zijn, heb ze ook maar gekregen van de vorige eigenaresse...

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:37

cardy schreef:
Sammie schreef:

Het veulen is echt 100% zeker van Inspekteur, dit weet ik echt zeker.

Ja ik vind het ook erg jammer dat die foto's zo slecht zijn, heb ze ook maar gekregen van de vorige eigenaresse...

Je kan altijd een mailtje sturen naar het KWPN voor een nakomelingen-overzicht: http://www.kwpn.nl/cms/index.jsp?menuId=136
Dan kan je ook zien of het dier nog sportprestaties heeft.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:53

Dan moet het paard wél geregistreerd op haar naam staan.

nieuwe regel

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:01

Sammie schreef:
Dan moet het paard wél geregistreerd op haar naam staan.

nieuwe regel
Sinds wanneer is dat

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:29

Sinds 2 a 3 weken geleden toen ik per site het e.e.a. aanvroeg en die belachelijke regel terug kreeg.

Paarden moeten op naam geregistreerd zijn of gefokt zijn door en dan alleen in 2 generaties aan te vragen. Dat was wat ik op m'n bord kreeg iig.

Sorlede

Re: fokken met artrose paardje???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:31

zelf heb ik mijn artrose paardje ook weg gebracht om als draagmoeder verder door het leven te gaan, ze pakten haar gewoon aan, dus neem aan dat dat gewoon kan met artrose.

moet ik wel bij zeggen dat ze alleen draagmoeder is dus zij is niet de moeder

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:35

Dat is wel een verschil he,ookal vind ik het dan nog sneu..had ze erge artrose ofniet?

Kabouterdans

Re: fokken met artrose paardje???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:37

protonja schreef:
zelf heb ik mijn artrose paardje ook weg gebracht om als draagmoeder verder door het leven te gaan, ze pakten haar gewoon aan, dus neem aan dat dat gewoon kan met artrose.

moet ik wel bij zeggen dat ze alleen draagmoeder is dus zij is niet de moeder

Maar er is hier meer aan de hand dan alleen artrose

In december 2005 was ze weer kreupel en na een bezoekje bij de kliniek in Utrecht kwam er nog veel meer uit! Namelijk:
-Rechts voor in de kogel een 2-3tje voor artrose, meer een 2tje
-links voor in de kogel een 3tje
- rechts voor hoefkatrol een 3tje
- links voor hoefkatrol een 3tje
- beide voorbenen was de pijp niet helemaal goed, net zoals de sesambeentjes (een 2-3tje)
- straalbeentjes waren ook niet goed (3tje)
- en een fragmentje (OCD) aan de voorkant van haar rechter kogel (aan de voorkant)..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:48

Klopt,daarom heb ik het ook echt afgeraden,zie voorgaande posts.
Maar dit ging ff over een ander paard.

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:50

Elisa2 schreef:
Klopt,daarom heb ik het ook echt afgeraden,zie voorgaande posts.
Maar dit ging ff over een ander paard.

Dit was ook bedoeld voor Protonja

Duveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:57

Ik zou niet met deze merrie fokken. Veel te veel bemerkingen en dus ook een groter risico dat het veulen ook niet helemaal gezond is. We kenne het probleem ondertussen als je ze als 3 jarige wilt verkopen. Moeten gewoon goed zijn op de foto anders brengen ze niks op.
Ik vind het wel goed dat je meningen vraagt en er goed over nadenkt. Sommigen vermeerderen gewoon en de markt zit al zo vol.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:00

jessje schreef:
Ik zou het niet doen denk ik...
Niet alleen omdat je misschien een veulen hebt dat van bij het begin niet goed is, maar ook omdat een dracht best zwaar is voor een merrie en flink wat extra belasting op de benen met zich meebrengt...
Naast de risico's met het veulen zelf heb je dus ook nog eens het risico dat je merrie zelf veel verslechterd (en ik vind bijna niets zo zielig als een merrie die haar eigen veulen amper kan bijhouden in het land)

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een leuk jong paardje of veulen

Hier ben ik het mee eens....
Dan nog de kosten....
Denk dat 4000,- (eerdere schatting gelezen)_nog subtiel geschat is namelijk....Daar kun je een leuk paard voor kopen....

Als die dan nog klein blijft (redelijke kans) heb je er zelf nog "niks" aan....

Cardy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:14

Allemaal heel erg bedankt en jullie hebben me ook anders laten denken hierover. Ik ga denk ook nog even een arts raadplegen die bekend is met wat Lavita heeft..

trouwens weten jullie hoe het kan dat ik wel foto's heb van mijn merrie met haar veulen, maar dat ik er verder niks over kan vinden? Dit is toch raar? Heb wel gehoord dat het kan zijn dat dat beessie als veulen een veulenziekte heeft gehad en waarschijnlijk overleden is. Maar daarna heb ik weer een ander verhaal gehoord, echt heel erg verwarrend. Wil het zo graag weten! Weet ik meteen hoe groot ie is geworden, wat ie doet, of ie nog gezond is enzo... maarja denk dat ik er echt niet achter zal komen. Maar ik blijf zoeken

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:20

Als de merrie dus op je naam staat dan kun je naar het kwpn mailen,vraag het anders aan de eigenaar of ie dat wilt doen.