Wat voor/welke hengst op een Donnerhall merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:13

elcaro hengst baas van de kudde..............????????

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 17:16

Huh, hoe bedoel je??

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:56

sammie_44 schreef:
http://www.hoejagergaard.dk/Loudini.html
Deze hengst heb ik zelf in Denemarken gezien. Was helemaal wild van deze hengst! Een heel eerlijk karakter met super gangen! Heeft veel van hetzelfde bloed als Flemmingh in zich, maar vind deze hengst nog indrukwekkender. Heeft een heel mooi front en super gangen.

alleen jammer dat ze daar een stuk minder hoge eisen stellen aan de gezondheid van de hengsten maar als je dat risico de moeite waard vind......

Alanta

Re: Wat voor/welke hengst op een Donnerhall merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:05

in je profiel staat: "baas van de kudde" (die Elcaro hengst), dat kan ook makkelijk met alleen een Haf erbij

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:02

Hoi,

Volgens mij heb ik een nakomeling gehad uit deze merrie nl. een ruin van Vincent x Donnerhal x koopman en gefokt door Perta Bijvelds uit Brabant.
Het was een klein dier van circa 1.62 cm en lang gelijnd, hij kon zeer goed lopen, ik heb hem als veulen gekocht bij Petra en op 3-jarige leeftijd zelf zadelmak gemaakt en een tijd gereden.
Nu staat hij in Belgie en zijn ze er samengesteld mee aan het rijden en blijkbaar doet hij het zeer goed.
Als dit de moeder zou zijn van genoemde vincent-ruin dan kan ik je alleen maar adviseren om een hengst te gebruiken die echt maat doorgeeft en dan zou je al een eind goed moeten zitten

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 12:41

Heb mn profiel nog niet verandert sinds mn hengst in een kudde stond als je dat bedoelt
Citaat:
alleen jammer dat ze daar een stuk minder hoge eisen stellen aan de gezondheid van de hengsten maar als je dat risico de moeite waard vind......

Tsja, ik zeg niet dat we die nemen toch? En in Nederland zijn ook niet de meest gezonde paarden.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:04

Waarwel dan volgens jou???

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 19:29

Waar wel?
Ik vroeg trouwens of jullie ook een leuke hengst kenden voor deze merrie, niet om een discussie dus als je eentje weet hoor ik het graag! .

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:34

in ieder geval een die meer maat geeft als elcaro al ken ik daar over het algemeen alleen maar grote van dus waarschijnlijk geeft de merrie niet veel maat.
Samba Hit 1??

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:37

[quote="sammie_44"]Waar wel?

Volgens mij steld het KWPN de hoogste gezondheids eisen aan de hengsten van Europa

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:49

Saartje1 schreef:
sammie_44 schreef:
Waar wel?

Volgens mij steld het KWPN de hoogste gezondheids eisen aan de hengsten van Europa

waarom laat je dan een paard nog keuren bij aankoop.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 19:58

De hengst wordt inderdaad niet de grootste en de merrie fokt volgens mij niet erg groot nee. Hij is trouwens in de winter al wel weer 5 cm gegroeit, en hij groeit nog steeds erg hard! hij heeft lange pijpen, dus boven de 1,60 wordt ie sowieso .
Samba Hit heeft wel wat!

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:15

Om even terug tekomen op de aankoopkeuring,helaas zijn er nog steeds mensen die met een niet prok goedgekeurde merrie fokken en daar krijgen ze toch 50% van mee he!!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 11:23

Citaat:
Volgens mij heb ik een nakomeling gehad uit deze merrie nl. een ruin van Vincent x Donnerhal x koopman en gefokt door Perta Bijvelds uit Brabant.
Het was een klein dier van circa 1.62 cm en lang gelijnd, hij kon zeer goed lopen, ik heb hem als veulen gekocht bij Petra en op 3-jarige leeftijd zelf zadelmak gemaakt en een tijd gereden.
Nu staat hij in Belgie en zijn ze er samengesteld mee aan het rijden en blijkbaar doet hij het zeer goed.
Als dit de moeder zou zijn van genoemde vincent-ruin dan kan ik je alleen maar adviseren om een hengst te gebruiken die echt maat doorgeeft en dan zou je al een eind goed moeten zitten

Wat grappig dat die merrie dezelfde afstamming heeft als deze merrie, maar het kan niet dat het een nakomeling is, omdat deze merrie nog maar 1 veulen heeft gehad.
Heb je trouwens een foto van dat paard?

krackertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 02:05

Waarom een foto als het toch geen nakomeling is van jouw merrie?
En welk orgaan geeft aan dat de merrie maar 1 nakomeling heeft gegeven?
De combinatie Donnerhall x Koopman lijkt mij bijna tot niet voor te komen maar ja misschien dat ik zit te slapen of wat dan ook.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:41

Nee vind het ook niet echt een combie waarvan je zegt daar zijn er 10 van hi hi

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:04

Saartje1 schreef:
Nee vind het ook niet echt een combie waarvan je zegt daar zijn er 10 van hi hi

Jullie zeggen het, ik dacht het !!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 20:54

Umh.. die vrouw waar het paard van is heeft dat paard altijd al. Dus ik neem aan dat zij wel weet hoeveel veulens het gekregen heeft? Maar als jullie willen dat het een nakomeling is van deze merrie is dan denken jullie dat toch .

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:07

sammie_44 schreef:
Umh.. die vrouw waar het paard van is heeft dat paard altijd al. Dus ik neem aan dat zij wel weet hoeveel veulens het gekregen heeft? Maar als jullie willen dat het een nakomeling is van deze merrie is dan denken jullie dat toch .

Hoezo jullie????????

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:23

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:34

volgensmij staan daar alleen kwpners op of heb ik dat mis???

heeft ze dan verder in de sport gelopen of zo als ze pas een veulen heeft gehad??

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 10:42

Ze heeft op jonge leeftijd tot de Z gelopen, toen heeft ze iets met d'r been gehad waardoor ze heel lang stil gestaan heeft en toen heeft ze Zalvador dus gekregen en toen heeft ze weer een jaar, anderhalf in het land gestaan wat haar heel goed gedaan heeft waardoor ze nu weer dacht ik helemaal klaar weer is.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:17

Nee daar staan niet alleen kwpn'ers op,daar staan alle paarden op die de eigenaren er opgezet hebben.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:28

ok bedankt,heb alleen maar kwpn en kijk dus blijkbaar ook alleen maar daar naar als ik er op zit.vandaar dat ik dat dacht.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:39

sammie_44 schreef:
Ze heeft op jonge leeftijd tot de Z gelopen, toen heeft ze iets met d'r been gehad waardoor ze heel lang stil gestaan heeft en toen heeft ze Zalvador dus gekregen en toen heeft ze weer een jaar, anderhalf in het land gestaan wat haar heel goed gedaan heeft waardoor ze nu weer dacht ik helemaal klaar weer is.

O das altijd vervelend maar goed dat t n merrie is.Dan kan je er tenminste nog een veulen uit fokken toch?