chantal1 schreef:Sfieke schreef:En waarom zou je eerder Don Schufro gebruiken?
Ik zelf niet eerder, maar een toevoegin op Don Schufro; hij is een bewezen vererver in Duitsland staat al een aantal jaar op nr. 1 in de dressuur index (dacht 5 jaar) dat wil nogal wat zeggen.
Briar doet het ook super maar van zijn nakomelingen weet ik niks.
Ja dat snap ik
Ik weet ook weinig van de nakomelingen van Briar, maar ik denk dat hij goed bij mijn merrie past. En daarbij komt dat ik graag wat nieuws wil proberen! Ik snap dat veel mensen dan liever voor meer zekerheid kiezen, Don Schufro bijvoorbeeld. Aan de andere kant: fokken blijft gokken en je weet nooit hoe zo'n hengst combineert met je merrie (als je em voor het eerst gebruikt al helemaal niet). Dit kan goed en het kan fout uitpakken, tjah....
Maar ik geloof dat doordat er hier in NL weinig nakomelingen van Briar zijn, niemand echt kan zeggen wat voor merrie erbij past..
Er wordt meteen geroepen dat het een bloederige merrie moet zijn, maar doordat eigenlijk bijna niemand weet hoe de hengst vererft is dat gebaseert op weinig...
Tenzij iemand het echt zeker weet en uit ervaring spreekt, die mag zich dan nu melden

@ART_UMA: ik had de link inderdaad zien staan, maar als ik daar op klik loopt deze pc volgens mij vast
Heb jij em gezien? Is het wat?
) met zijn korte crouppe lijkt op foto's die ik toen doorkreeg, het tweede paard wordt ik qua gangen en exterieur ook niet warm van, en toen ben ik maar wat anders gaan doen