Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lucas03 schreef:waarom wil iedereen een reus van 1,75mtr die niet te sluiten is? Wat is er mis met 1.67? Tuschinski fokt meer dan maat genoeg volgens mij.
en dan is het gewoon mooier als ik ook n paard heb die daarbij past! Op die merrie van 1,67m staat t niet geweldig! Ik rijd er nu eentje van 1,77m, past qua lengte veel beter, en heb nog nooit zo'n fijn paard gereden, laat zich ook goed sluiten! antoinette21 schreef:Ik rijdt zelf een Tuschinski (elite)merrie, nu 6 jaar oud. Ik start haar in de M1. Het is een heel fijn, nuchter paard, zeer donkerbruin met een heel actief achterbeen en niet klein (1.67m.). Het is erg chic paard, echt een damespaard. Ik moet er wel bij vermelden dat ik door verschillende mensen bang ben gemaakt. Tuschinski's kunnen volgens horen zeggen erg heet worden. Tuschinski zelf heeft daar schijnbaar ook last van (met name met het springen van galopwissels, zegt men). Voorlopig heb ik daar bij mijn paard nog geen last van gehad, maar dat moet de toekomst nog bevestigen.

JulienSVU schreef:Ja ze heet Benita SVU (svu is onze stal stabula vera unica) Dat is latijns voor gezegend.
Onze stal heeft ook een latijnse naam en we geven al onze nakomelingen een latijnse naam. Ik maak vanmiddag wel even een fototje!
Benita is mijn paardje sinds 2 jaar
Alleen heb ik haar een andere naam gegeven hihi Bibi