Goede Welsh A hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:02

Ik zal ook eens wat toevoegen...

Synod Prophet misschien ? dat is een hengst met aansluiting op de vaderlijn (Brierwood Rocket II).
Of misschien de zoon van Springbourne Claret...Vechtzicht's Cymro Bach? (m. Revel Cymbol).
Beide hengsten zijn preferent. Ik heb begrepen dat Prophet een hengst is die massa fokt en een goede hals.

Joost, kom maar op met je commentaar!

joostvangestel

Re: Goede Welsh A hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:15

Feitelijk is er een keuze uit veel hengsten. Cymro Bach en Prophet zijn ook leuke keuzes. Het hangt er in ieder geval vanaf wat je precies wil. Beauty kan aansluiting hebben op veel hengsten. Toch is het vooral duidelijk dat er in beauty veel lijnen van Revel Choice zitten (Revel Chip, Revel Cassino, Revel Caress (2x) en Revel Cello (2x). Daarmee kan je dus verwachten dat het type wat beknopter is geworden. Meer Clan Pip zou een leuke keuze zijn, maar wat dat betreft is de keuze maar beperkt (althans zonder Revel Choice). Bijvoorbeeld een Ozal zou kunnen (zoon van Baledon Pippit).

Als je de lijnenteelt in wil, dan zou je eens naar Pentyrch Viking kunnen kijken.

Cymro Bach komt uit de Choice lijn, maar heeft natuurlijk via Springbourne Claret ook een scheut langgelijndere ponies erin.

Met Prophet zit je wel ver weg terug te fokken. Zou best kunnen, maar ik weet overigens niet hoe Prophet het doet in de Brierwood lijn.

Met Friars weet ik trouwens niet hoe het klopt op de Revel lijnen. Ik moet daar het eerste bewijs nog van zien. In Nederland staan overigens wel mooie Friars hengsten. Osbek en Superman zijn daar goede voorbeelden van.

Maar goed: hoe ver wil je reizen met je merrie, maakt een kleurtje wat uit. Zoek je meer beweging, meer type, meer front, sterkere rug, etc. Er zijn weinig hengsten die alles in een pakketje hebben.

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:57

hallo ik heb ook nog een hengst staan
vierHoek's mc manneman
vader vechtzicht's cymro bach
moeder is Synod joinquil
vader van de moeder is Brierwood rocketII
ik heb zelf 5 veulens van hem met allemaal lange halzen en veel bot
uit goede merrie's
bijv. Vleuterweides pleunie heeft een merrie veulen
Voermanhof Delight heeft ook een merrie veulen
en dan nog 3 hengst veulens waarvan de jongst gisteren is geboren uit een jonge merrie van Springbourne cravat

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 22:32

Bedankt voor al jullie tips...
@Joostvangestel: Het kleurtje maakt me in principe niet zoveel uit...
Ik wil gewoon een leuk Welshje fokken...Het gaat me bij Beauty vooral om de beweging. Front heeft ze, type ook wel. De reisafstand maakt ook niet zoveel uit, maar het zou leuk zijin wanneer er iets in Overijssel of Gelderland te vinden zou zijn....