verrichtingsonderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Re: verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:20

Vind het wel een beetje laf van het KWPN dat ze tjunske nu toch goed hebben gekeurd, nadat ze hem al zo vaak hebben afgewezen!

Maar goed, springen kan hij zeker, wie weet gaan zijn nakomelingen het erg goed doen.

monnes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:11

petraaken schreef:
Marjolein schreef:

Hij heeft rechtsvoor trouwens gruwelijk toontredend staan, op het enge af...

Dan komt dat mooi uit want ik mijn merrie staat frans en dan vooral rechtsvoor is het hardnekkig en ik vrees ervoor dat we hem nooit meer helemaal recht krijgen.

Dus krijg je òf een frans voetje òf een toontredende... je kunt beter zoeken naar een correcte hengstenvoet !

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:24

petraaken schreef:
Marjolein schreef:
Ik vond dreamcatcher een fijn paard, maar 9ens daar valt mn mond van open...

Dan komt dat mooi uit want ik mijn merrie staat frans en dan vooral rechtsvoor is het hardnekkig en ik vrees ervoor dat we hem nooit meer helemaal recht krijgen.

Goh de gewonnen gratis dekking bij het NRPS van Dream Catcher begint meer en meer een serieus winnend lot van de loterij te zijn.

Een franse stand compenseer je niet door een hengst te gebruiken die toontredend staat. Op een dergelijke merrie moet juist een hengst die zeer correct staat én dat doorfokt....

arie53

Re: verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:35

De partjesfokkerij trekt elke afwijking recht.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:32

idd... arie, fokken is geen optelsom... Maar het verankeren van goede eigenschappen in een stam!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:46

Joh, het is een gewonnen dekking van Dream Catcher - dus, wat maakt zo'n voetje nog uit????
Of betalen jullie liever nog steeds 900 euro dekgeld voor een andere dressuurhengst met net zo'n grote kans op een scheef voetje?!

Gefeliciteerd Petra - die hengst is superhot op het moment!

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:54

Dees schreef:
Joh, het is een gewonnen dekking van Dream Catcher - dus, wat maakt zo'n voetje nog uit????
Of betalen jullie liever nog steeds 900 euro dekgeld voor een andere dressuurhengst met net zo'n grote kans op een scheef voetje?!

Gefeliciteerd Petra - die hengst is superhot op het moment!

Nou mijn poging tot enige humor is bij deze dus mislukt.

Ach Dees het zal die meid die hem gewonnen heeft een zorg wezen. Die kan haast niet meer wachten tot het veulen er is. Het belangrijkste is dat de goed beweegt, een rustig karakter heeft en dat de merrie uit een goede stam komt. Zal trouwens zondag wel kunnen zien of hij nu toontredend is of niet. Ga toch naar de hengstenshow bij vanbommel en we moeten afspraken maken met hen. Zal trouwens proberen of we bij de hengst mogen kijken in de box.

Marjolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:37

Citaat:
Verrichtingsonderzoek hengsten. 05-04-2006

Vier oudere hengsten ingeschreven in stamboek.

De hengstenkeuringscommissies hebben vandaag vier hengsten ingeschreven in het stamboek. Nadat afgelopen maandag Rascin, na vijf dagen stalgedrag, groen licht kreeg voor de KWPN fokkerij volgden vandaag nog een dressuurhengst en drie springhengsten.

Na ruim drie weken zijn meervoudig hengstencompetitie- en PAVO-cup winnaar Dreamcatcher (Day Dream x Rubinstein I) en de springhengsten Harley VDL (Heartbreaker x Carthago), Chiquitin la Silla (Chin Chin x Pilot) en Tjungske (Carthago x Julio Mariner xx) ingeschreven in het stamboek.

Carthino (Carthago x Amor) is ook voor een kortlopend onderzoek in Ermelo. Deze hengst is echter later aangeleverd en zal komende dinsdag 11 april, om 08.00 uur zijn onderzoek afronden.

De dressuurhengst cat.nr. 726, Sir Sinclair x Fruhling is op advies van de hengstenkeuringscommissie dressuur doorverwezen naar het najaar.

KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan

De sir is dus ook nar huis, terecht er was geen beginnen aan. Hij kan alleen maar hard leek wel. van de minste scheet schrok hij al. Maar als je maar 10 minuten gereden wordt schiet het ook niet op.

Whoopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:27

Weet iemand ook iets over de Lord Sinclair x Landgraf I (cat.nr. 371)

watnou1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 23:06

Dat de Sir Sincleir al naar huis is gestuurd om in het najaar pas te verschijnene kan voor niemand een verassing zijn!
Vond hem in Den Bosch al erg jeugdig aandoen en volgens mij was hij er idd nog niet klaar voor om in het verrichtingsonderzoek te verschijnen!
Vond hem Qua type niet echt bijzonder maar ik denk als die wat tijd krijgt om uit te groeien en vooral uit te zwaren hij best heel leuk voor de dag zou kunnen komen...Mss is hij achter dan ook sterker??

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 00:15

" De dressuurhengst cat.nr. 726, Sir Sinclair x Fruhling is op advies van de hengstenkeuringscommissie dressuur doorverwezen naar het najaar."

Damm dat is een shock dat paard deed op de veiling toch ff snel 220.000 eurotjes Persoonlijk vond ik die prijs gewoon gekkewerk maar ze zullen wel wat in dat paard gezien hebben. Ik vond het niet een buitencatagorie paard dat 220.000 euro waard is.

Whoopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:16

Whoopi schreef:
Weet iemand ook iets over de Lord Sinclair x Landgraf I (cat.nr. 371)

Helemaal niemand?

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:19

Senja_x schreef:
Damm dat is een shock dat paard deed op de veiling toch ff snel 220.000 eurotjes

Koop je tegenwoordig nog geen twee-onder-één kapje voor.............

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:37

CGJ12 schreef:
Senja_x schreef:
Damm dat is een shock dat paard deed op de veiling toch ff snel 220.000 eurotjes

Koop je tegenwoordig nog geen twee-onder-één kapje voor.............

Ligt eraan waar in Nederland

P.s. dat paard was die € 220.000,- echt niet waard....het is imo gewoonweg een hele dure manier van reclame maken om Sir Sinclair in NL te promoten en hem als dekhengst ons door de strot te duwen......Idem het Painted Black veulen van € 96.000,- hetzelfde verhaal
--> Marketing en Reclame , maar ondertussen is er handje klap, van te voren al een ander prijsje afgesproken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:39

Marjolein schreef:
Ik vond dreamcatcher een fijn paard, maar 9ens daar valt mn mond van open...

Same here.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:27

Maar het kwpn kan het natuurlijk niet maken om DE VEILINGTOPPER niet goed te keuren... zal dus wel ggk worden in het najaar... En tja ik vind het ook meer een draver dan een dressuurpaard...

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:46

marcolemar schreef:
Maar het kwpn kan het natuurlijk niet maken om DE VEILINGTOPPER niet goed te keuren... zal dus wel ggk worden in het najaar... En tja ik vind het ook meer een draver dan een dressuurpaard...

Zal ook wel weer handje klap worden tussen Iron Springfarm en de keuringscommissie van het KWPN.
Niet alleen de afstamming van het paard telt mee.......ook die van de eigenaar zelf
en ik denk dat de Iron Springfarm genoeg predikaten op zak heeft

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:03

listiglistje schreef:
marcolemar schreef:

Zal ook wel weer handje klap worden tussen Iron Springfarm en de keuringscommissie van het KWPN.
Niet alleen de afstamming van het paard telt mee.......ook die van de eigenaar zelf

Dan doe ik het al jaren fout.

Man gezocht met genoeg predikaten in zijn stamboom.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:37

listiglistje schreef:

Proeft naar ontevredenheid of teleurstelling.

Citaat:
08/04/2006 Paul Hendrix in algemeen bestuur KWPN

Op voordracht van de vertrouwenscommissie heeft de ledenraad van het KWPN unaniem Paul Hendrix uit Baarlo benoemd tot lid van het algemeen bestuur. Hendrix neemt per 7 juni de plaats in van scheidend bestuurslid Jos van Campen.

De 47-jarige Paul Hendrix runt samen met zijn broer Emile het familiebedrijf dat vader Hendrix heeft opgestart. Op deze handelsstal is Paul verantwoordelijk voor de in- en verkoop van de paarden. De export van paarden naar vooral Amerika en Canada is een belangrijke basis van het bedrijf.
Komend vanuit het hart van de paardenwereld concentreert Hendrix zich binnen het bestuur vooral op praktische paardenzaken

Bron: De Paardenkrant

OomaaikeoO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:39

Senja_x schreef:
" De dressuurhengst cat.nr. 726, Sir Sinclair x Fruhling is op advies van de hengstenkeuringscommissie dressuur doorverwezen naar het najaar."

Damm dat is een shock dat paard deed op de veiling toch ff snel 220.000 eurotjes Persoonlijk vond ik die prijs gewoon gekkewerk maar ze zullen wel wat in dat paard gezien hebben. Ik vond het niet een buitencatagorie paard dat 220.000 euro waard is.

K heb uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat het al op internet stond dat hij was doorverwezen naar het najaarsonderzoek en dat het nog niet aan de eigenaar was vermeld.
Vind ik persoonlijk niet zo netjes

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:43

Dat soort dingen gebeuren weleens vaker OoMaaikeoO Niet netjes, maar ik zou me er verder niet te druk om maken, zulke dingen zijn volgens mij niet te vermijden

OomaaikeoO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:51

gomir schreef:
Dat soort dingen gebeuren weleens vaker OoMaaikeoO Niet netjes, maar ik zou me er verder niet te druk om maken, zulke dingen zijn volgens mij niet te vermijden

K krijg r ook echt geen slapeloze nachten van ofzo hoor
maar denk toch zeker wel dat zoiets te vermijden valt.. maar zo denk ik er over

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:02

Bij zo'n groot instituut als het KWPN lopen er nu eenmaal weleens dingen langs elkaar heen. Om dat te voorkomen kunnen ze nog wel een stel extra mensen aannemen en daar is dan ook weer niemand blij mee, want dat betalen de leden dan weer indirect

maar we gaan off-topic

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:14

OomaaikeoO schreef:
Ik heb uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat het al op internet stond dat hij was doorverwezen naar het najaarsonderzoek en dat het nog niet aan de eigenaar was vermeld.
Vind ik persoonlijk niet zo netjes

Dat kan best zo zijn, maar we hoeven natuurlijk niet ALLES volgens het poldermodel te regelen........
De volgende stap wordt dan dat de eigenaar gevraagd wordt of hij het er wel mee eens is dat ie naar huis moet. Zo niet, dan mag ie blijven en wordt automatisch ingeschreven........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:16

ceasario schreef:
Proeft naar ontevredenheid of teleurstelling.

Zei de man die al jááááren met zijn ontevredenheid te koop loopt..........
(ik ben wat jonger; dat van mij moet nog komen....... )