Hengst met [naam] Exterieur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:21

Maar wel graag hetachterbeen van PB

Painted Black is een eerlijke, vlijtige hengst. De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is actief, zuiver en heeft ruim voldoende ruimte. De draf is lichtvoetig, heeft ruim voldoende ruimte en ruim voldoende afdruk. Bij verruimingen zou het achterbeen actiever gebruikt moeten worden en daarbij zou de hengst meer gesloten moeten blijven. In de middendraf is het achterbeengebruik niet gelijk. De galop is voldoende van ruimte en heeft ruim voldoende afdruk. Painted Black kan in galop ruim voldoende sluiten, maar zou daarbij meer tot dragen moeten komen en het achterbeen meer moeten buigen. Painted Black blijft in de basisgangen vlak in het voorbeen. Painted Black heeft als dressuurpaard ruim voldoende tot veel aanleg en geeft zijn ruiter daarbij een goed gevoel.
Painted Black springt met voldoende afdruk, maar springt daarbij naar voren. Het voorbeen is lang en de hengst houdt zich vast in het lichaam. Het vermogen is matig en de hengst toont zich voldoende voorzichtig. Heeft als springpaard een matige aanleg en geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Om over z'n geweldige exterieur maar te zwijgen:

Exterieuromschrijving 2004
Painted Black is een voldoende ontwikkelde, rijtypische hengst die langer gelijnd zou moeten zijn. De schouder zou schuiner gelegen moeten zijn. Het middenstuk is gezonken, de croupe is hellend. Het fundament is licht, de hoeven smal en de voorstand is toontredend.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:36

ach Liliputter ziet ook graag een hengst als Velazquez, daar ben ik ook niet zo weg van....(zelfde omschrijving als hierboven is op die hengst van toepassing, iig IMO)

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:41

>;) painted black en velazquez zijn hele verschillende paarden maar ik ga er verder niet op in,heb geen zin meer in zo,n topic

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:50

Dat noemen ze nou door de mand vallen.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:52

liliputter schreef:
>;) painted black en velazquez zijn hele verschillende paarden maar ik ga er verder niet op in,heb geen zin meer in zo,n topic

ja que type zijn ze geheel verschillend, maar beide hebben ze een minder snel achterbeen( ) en een vrij vlak voorbeen...

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:03

dan heb je painted black nog nooit in het echt gezien en velazquez trouwens ook niet

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:59

liliputter schreef:
dan heb je painted black nog nooit in het echt gezien en velazquez trouwens ook niet

LEES HET KEURINGSRAPPORT!!
Valezquez, je weet m'n mening, en ja die is heel vlak voor!(en die heb ik ook in het echt gezien)
Painted, is niet de snelste achter hoor, en een voorbeen kun je erin rijden *gisteravond nog gehoord * en dat is in dit geval van toepassing.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:09

Verrichting Ermelo 2004 (15-03 t/m 02-04; verkort onderzoek)
Painted Black is een eerlijke, vlijtige hengst. De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is actief, zuiver en heeft ruim voldoende ruimte. De draf is lichtvoetig, heeft ruim voldoende ruimte en ruim voldoende afdruk. Bij verruimingen zou het achterbeen actiever gebruikt moeten worden en daarbij zou de hengst meer gesloten moeten blijven. In de middendraf is het achterbeengebruik niet gelijk. De galop is voldoende van ruimte en heeft ruim voldoende afdruk. Painted Black kan in galop ruim voldoende sluiten, maar zou daarbij meer tot dragen moeten komen en het achterbeen meer moeten buigen. Painted Black blijft in de basisgangen vlak in het voorbeen. Painted Black heeft als dressuurpaard ruim voldoende tot veel aanleg en geeft zijn ruiter daarbij een goed gevoel.
Painted Black springt met voldoende afdruk, maar springt daarbij naar voren. Het voorbeen is lang en de hengst houdt zich vast in het lichaam. Het vermogen is matig en de hengst toont zich voldoende voorzichtig. Heeft als springpaard een matige aanleg en geeft zijn ruiter een matig gevoel.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 2005 (september; veulens)
Zowel wat betreft model als ontwikkeling een wisselende collectie veulens variërend van zeer goed tot matig.
Het hoofd is vaak lang. De hals is goed van lengte. De veulens hebben meerdere malen een onderhals. De schouder is kort en steil. De rug is goed van lengte en bespiering en enkele malen gezonken. De croupe is goed van lengte, ligging en bespiering. Het voorbeen is steil. Het achterbeen is correct gesteld.
De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf is goed van ruimte, heeft een goede afdruk en een actief buigend achterbeen dat meer onder moet treden. In galop zouden de veulens meer souplesse moeten hebben. Het gebruik van het voorbeen is vlak.

Kort samengevat: Een wisselende collectie veulens ten aanzien van model en ontwikkeling. In beweging hebben de veulens afdruk en een actief buigend achterbeen dat meer zou moeten ondertreden. Het gebruik van het voorbeen is vlak.

Painted Black lijkt geschikt voor merries die verbetering behoeven wat betreft afdruk en buiging van het achterbeen. De merries moeten wel voldoende ontwikkeling, en in beweging voldoende heffing van het voorbeen, hebben.

Verrichting Ermelo 2005 (05-09 t/m 11-11)
Velazquez is een eerlijke en betrouwbare hengst met een goede instelling. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver, ruim, heeft souplesse en wordt met een actief buigend achterbeen getoond. De draf is goed van ruimte en souplesse maar Velazquez zou dan meer ruggebruik mogen hebben. De galop is goed van ruimte en is gedragen. Als dressuurpaard heeft Velazquez veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.
Velazquez springt met een voldoende afdruk en een matige techniek. De hengst heeft een matig ruggebruik en blijft te recht op de sprong. Velazquez lijkt voorzichtig en toont weinig vermogen te hebben. Als springpaard heeft Velazquez weinig aanleg en geeft hij zijn ruiter een matig gevoel.
Stalgedrag: Eerlijke betrouwbare, gevoelige hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Veterinaire opmerkingen: Geen bijzonderheden.

Velazquez kan formaat en een ongecompliceerd karakter toevoegen. De te bedienen merries moeten opwaarts gebouwd zijn.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:23

we gaan offtopic mensen

Suzanne F.

Re: Hengst met beste Exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:03

Gribaldi is qua exterieur nagenoeg perfect vind ik. Ook echte modellenmaker.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:42

Sandreo
Gribaldi
Kasparow
Sandro's match
Disconto

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:30

Citaat:
ceasario:Ben je de voeten vergeten.

Citaat:
jandereglaa:Weke rug, traag achterbeen.

Ik ben benieuwd naar welke hengst jullie voorkeur uit gaat.
Ik zie oha nl weinig positief commentaar van jullie.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:55

sommige mensen kunnen niks anders dan negatief zijn

puur jaloezie

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:12

liliputter schreef:

puur jaloezie

hahaha
Ik zou ze best op stal willen hebben, maar als vaderdier hoef ik er een aantal niet.

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:34

missmiekie schreef:
liliputter schreef:

puur jaloezie

hahaha
Ik zou ze best op stal willen hebben, maar als vaderdier hoef ik er een aantal niet.

daar heb je gelijk in, Als sportpaard vind ik ze gewoon anders,maar als vader dier kunnen sommige gewoon tegen vallen

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:35

en dan nog is het eigen mening

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:25

Puur op exterieur zou ik zeggen: sandreo en Gribaldi. Ik zou ze echter zelf nooi gebruiken bij mijn merries. Maar dat ze mooi zijn staat voor mij vast.

Op Painted Black kan ik zelf nog wel wat aanmerken obv exterieur. Ik ben wel blij dat ik er een goede nakomeling van heb. Aan de keuringsrapporten van het KWPN hecht ik geen waarde ze zitten er te vaak naast. Maar weet wel dat deze trage weke trapzak van een pony wel even bijna 70 % loopt in de GP met zijn trage slechte achterbeen. zucht.... wat kunnen mensen toch negatief zijn erg jammer. En waarom mensen nou persé door negativiteit een ander zijn MENING om zeep wil proberen te helpen. Laat ieder nou op zijn eigen manier van de paarden genieten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:29

shan schreef:
Citaat:
ceasario:Ben je de voeten vergeten.

Citaat:
jandereglaa:Weke rug, traag achterbeen.

Ik ben benieuwd naar welke hengst jullie voorkeur uit gaat.
Ik zie oha nl weinig positief commentaar van jullie.

Dit is geen commentaar om het dier terug te zetten.
Het is meer een commentaar dat hij voor weinig merries in aanmerking komt , gezien het gemiddelde merriemateriaal.

shan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:21

bedankt ceasario voor de uitleg, maar je opmerkingen komen soms erg cynisch over.

De TS vraagt gewoon welke hengst men de hengst vind met het beste exterieur, ik neem aan dat ze daarmee een totaalbeeld bedoeld.

Op iedere hengst valt natuurlijk wel wat aan te merken, daar komt nog bij dat smaken verschillen, dus wat ik een mooie hengst vind dat hoeft iemand anders helemaal niet mooi te vinden.

Ze vraagt geen aanparingsadvies.
Dus we hoeven ook geen rekening te houden met het merriemateriaal in dit geval.

Ik ben nog steeds benieuwd naar jou keuze.
(het mag ook een duitse hengst zijn hoor, daar ben ik zelf ook niet vies van.)

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:20

shan schreef:

Gewoon op mijn site kijken.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:00

Citaat:
shan schreef:

ceasario schreef:
Gewoon op mijn site kijken.

hoezo cynisch

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:29

gribaldi idd gewoon een modellenpaardje!

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:34

mss is dat over painted Black en Lingh wel zo.. maar heb zelf maar eens zo'n goed paard!
en inderdaad Sjakietjuh, Gribaldi = een toppertjeee!!!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:45

idd....en ze lopen allebei grand prix,vervelend nou dat trage achterbeen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:48

Lange leve men. Gal..