Wat betekent VB in stamboek predikaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 19:59

mijn merrie is dus eigenlijk stamboek, en heb het nog even nagekeken, voor ster moeten ze 68 voor exterieur hebben en 60 voor beweging. Wie weet gaan we toch nog eens naar de keuring. baad het niet dan schaad het niet.. ik wacht nog steeds op antwoord van janderegelaa omdat hij ergens foto's heeft.. en ik graag wil weten wáár hij die foto's vandaan haalt.. njaah.. ff afwachten dan maar..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:07

DresslOver schreef:
janderegelaa schreef:
Kan ze gewoon het papiertje omruilen hoor.

Heb even de foto's gekeken
en mijn vermoeden is dat ze gewoon door een particulier klaar gemaakt is en daarom van die lage punten heeft. Daarmee wil ik niet alle particulieren over één kam scheren maar feit is wel dat het ondertussen gewoon een professionele tak van de paarden is geworden om ze klaar te maken voor de keuring.

waar zag jij die foto's staan btw.. ??

DIT GEBEURD BIJNA NOOIT! jE BENT ECHT BLOND! Anyway, de foto's van jouw paard staan gewoon in jouw profiel
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 30-03-06 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:09

hehe.. oohw.. op die manier.. hehe.. achjaaa... BLONDINE'S!! hehe neey ik dacht dat je foto's had gevonden van de keuring.. sowrryy..!! schaam schaam :o:o:o

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:11

whoopsiepoopsiee!!
als er nog mensen zijn die het -na deze ongelófelijk stomme actie van moi - nog willen weten.. ik ga dus nog een keer naar de keuring, dan gaan we voor dat sterretje maar dat gaan we iig een beetje anders aanpakken dan dat voorheen is gebeurt..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 20:13

Mocht je nog een keer met je paard naar de keuring willen gaan láát haar dan klaar maken. Die mensen weten precies hoe het moet. Ik had een paard dat 58 punten voor exterieur had en 60 voor beweging maar wel klaar gemaakt door het meisje wat haar bereed. Heb haar 2 jaar later laten klaarmaken en toen stond ze op kop.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 09:25

jaa, ik ga haar zeker dan láten klaar maken! er word niet gereden dan hé? of moeten ze wel onder het zadel getoond worden? dat was nl een beetje onduidelijk, mijn moeder dacht van wel, ik van niet..

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:31

Laatst bijgewerkt door Sammie op 31-03-06 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 10:33

@sammie, als je de rest had gelezen had je geweten dat ik er inmiddels uit ben, en dat mijn merrie inmiddels stamboek merrie.. maar evengoed bedankt!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:34

Ik reageer op je laatste reactie slimmerik Daar staat van stap tot stap uitgelegd wat je moet doen op een keuring!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 10:45

hehe.. omg ik ben écht heeeeel dom bezig nu.. ik kan maa rhet beste niet meer reageren want iedere x als ik iets zeg komt er iets doms uit..
maar dat heb ik dus al gedaan de hele uitleg staat erop, en er staat niks over voorbrengen ohz maar mijn moeder blíjft volhouden dat dit wel zo is..

Suzanne F.

Re: Wat betekent VB in stamboek predikaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:58

Zucht. Keuring is alleen aan de hand en los. Vrij bewegen en evt. vrij springen dus. Als ze het heel goed doet op de Lokale keuring en ster wordt, mag ze naar de Centrale keuring en daar is het alleen aan de hand dus niet meer los.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:01

ik dacht eerst Volbloed ..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:09

Jolandaa_ schreef:
ik dacht eerst Volbloed ..

Whahaaa
Geweldig dit....

Nee dan staat er XX achter.

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:18

DresslOver schreef:
mijn merrie is dus eigenlijk stamboek, en heb het nog even nagekeken, voor ster moeten ze 68 voor exterieur hebben en 60 voor beweging. Wie weet gaan we toch nog eens naar de keuring. baad het niet dan schaad het niet.. ik wacht nog steeds op antwoord van janderegelaa omdat hij ergens foto's heeft.. en ik graag wil weten wáár hij die foto's vandaan haalt.. njaah.. ff afwachten dan maar..

paard moet voor ster predikaat exterieur + vrij bewegen of vrij springen samen 140 pt hebben...

minimaal 68 ext en 60 bewegen...

dit betekend dus ext 68 dan 72 bewegen/springen

en 80 ext als je merrie 60 pt beweegt/springt....

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 10:40

ok thanx!

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:25

VB merries kunnen wel op de stamboekkeuring geweest zijn. Dat kan je zien als de stokmaat vermeld staat op papier.
Een reebeen of hazehak is tegenwoordig ook een reden om de merrie niet in het stamboek op te nemen. Ze blijven dan Veulenboek merries.
Net als erge afwijking in de beenstand idd.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:10

mijn merrie heeft wel een piephak.. maar als het goed is is ze wel gewoon stamboek..??

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:11

Staat op je papier

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:37

Een piephak is niet erfelijk en niet aangeboren, dus geen bezwaar voor stamboekopname.
Al ziet het er minder fraai uit.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:36

@ sammie : das nou juist het probleem.. lees maar ff trug..
@ kiana : Ok, thanx!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:26

janderegelaa schreef:
Kan ze gewoon het papiertje omruilen hoor.
Heb even de foto's gekeken en mijn vermoeden is dat ze gewoon door een particulier klaar gemaakt is en daarom van die lage punten heeft. Daarmee wil ik niet alle particulieren over één kam scheren maar feit is wel dat het ondertussen gewoon een professionele tak van de paarden is geworden om ze klaar te maken voor de keuring.

En waarom zou je je paard niet zelf klaar kunnen maken?
Ik breng m'n paard ook niet weg. Het vrijspringen oefenen zal het grootste probleem worden (maar ze hebben geloof ik 1 oefenavond). Verder moet het paard het toch doen. Als je gewoon een beetje traint (longeren, keertje rijden) en een goede hoefsmid erbij haalt dan ben je al een heel eind.

en ik kan niet uit een paar foto's uit iemand profiel halen hoe een paard wel of niet is klaargemaakt.

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:55

even voor alle duidelijkheid:

Dresslover?

Jouw merrie staat op paardenfokken.nl als vb..

Maar wat staat er nou eigenlijk op je papier??

Als daar nog steeds VB op staat is er iets vreemds aan de hand......

dan zou ik het kwpn bellen voor opheldering...

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:32

dat klopt, op het papier staat inderdaad nog steeds VB we moeten nog even contact opnemen met het KWPN hoe het nou zit, of dat nog verandert word en of ze nu wél of niet stamboek is. Even afwachten nog. (aangezien jij zoveel van fokken/hengsten enz weet, kijk even op mijn topic over de hengst Stedinger, wat denk jij van hem? viewtopic.php?f=22&t=573759&hilit= )