[TI] Lizzy goedgekeurd en mee naar huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Lizzy goedgekeurd en mee naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:51

Citaat:
Verder heeft hij dus een soort pukkeltjes op zijn witte gedeelte van zijn bles. De DA dacht dat het misschien door de zon zou komen, dat hij superallergisch is

Kunnen jeugdpuistjes of wratjes zijn. Pb Annick eens, die heeft het bij Damian volgens mij ook gehad. En wel meer hier op bokt.

Fijn dat het goed gaat met Lizzy

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:12

@Biancaa ik volg dit topic een beetje en zie dus dat je Lizzy hebt gekocht wat heeft ze een apparte kleur zeg heel mooi. En lief is ze vast en zeker ook, leuke foto met je dochter erop . Voor waneer is ze uitgerekend? Ik denk dat het voor Max wel goed is dat die naar een opfok kan. Veel succes met Lizzy echt een leuke tinker is het

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:48

Citaat:
Ze is officieel 18 juni uitgerekend.

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:18

okej vast overheen gelezen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:17

proficiat!
ik vind haar wel erg leuk kijken op die foto uit de stal

pukkeltjes kunnen jeugdpuistjes of wratjes zijn: gaan idd meestal vanzelf wel weg

kunnen echter ook aan magnesiumtekort gelegen zijn...(toevallig weet ik dat sinds kort gezien de tweeling het heeft en ik dacht bij hen ook eerst gewoon wratjes, maar da is langsgeweest en heeft bloed afgenomen en bleek magnesiumtekort. als hij verder dromerig, slaperig, sloom is kan dat ook daarop wijzen)

ben benieuwd naar dat veulen vader is natuurlijk hyperluxe maar verder wel een mooi paardje

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:09

Die hengst was daar wel heel erg onbespierd/mager zeg

Echt zonde...

Lizzy is veel veranderd, ben benieuwd of ze in de zomer weer die donkerdere kleur heeft?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:23

magnesium, had je ook zo'n blok liggen en is dat genoeg om die wratjes dan weg te krijgen?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:43

is niet bij mij maar bij nieuwe eigenaars
mijn paarden hebben elk zo'n blok in hun stal, maar gaan er niet aan hoewel angel op gegeven moment ook mineralentekort had. Dus ik geef een supplement bij, bij voorkeur geen poeder, maar korreltjes (schrokkerige paarden willen poeder nog wel eens in hun luchtwegen krijgen). Je hebt het van verschillende merken. Bijvoorbeeld Jumpi extra van aveve voor jonge paarden/fokmerries, voor niet drachtige paarden geef ik gewoon minder dan de voorgeschreven dosis. Maar bv ook van Mijten, heet kruidenmix ofzo

maar wat betreft wratjes: het zijn dan geen echte "wratten" maar pukkkeltjes/bultjes ten gevolge van mgtekort. Door inname van voldoende mg door supplement bijvoorbeeld gaan die wratjes idd weg

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:24

Ik zal kijken of ik morgen even een foto kan maken van de wratjes. Ze hebben wel zo'n liksteen in de stal hangen, maar de enige die daar tot nu toe aan likt.... is mijn zoontje

Verder is Max niet echt sloom, wel dromerig, alhoewel dat de laatste tijd ook wel weer meevalt, hij wil eigenlijk alleen niet meelopen. en kan lekker bokken, steigeren en de staleigenaresse het erf laten zien

Morgen komt dus de foto, dan komt ook de hoefsmid. Zal ik proberen om ook foto's te maken hoe dat gaat

Verder las ik net dat er een veehandelaar in West-Brabant is aangepakt door de LID, ehm zou dat zijn, waar Lizzy vandaan komt?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:06

Hoe gaat het er nu mee?

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:06

Het gaat redelijk goed, Lizzy is heel lief. ze houdt enorm van knuffelen en haar buik begint nu aardig te groeien (ze krijgt denk ik nu ook meer te eten ) Vandaag een mooi zadeldekje gekocht, want morgen komt mijn zadel Ik heb wel al op haar gezeten, maar dan zonder zadel.

Angel gaat zoals altijd heel goed, knuffelbeer eerste klas. Zelfs als er eten ligt komt ze naar me toe.

Max, zijn Wratjes zijn van zwart, naar gewoon huidkleur gegaan. Ik denk dus ook dat het een soort jeugdpuistjes zijn. Max had vandaag jeuk, zomervachtje komt eraan, dus hij kwam bij me jeuken, tegen me aanschuren dus, ach tenminste een beetje contact met hem, al betekent het wel dat je dan zijn "mindere" bent. Hij kwam in ieder geval naar me toe....

Ik zal zo even een nieuw topic openen met daarin zijn wratjes

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 18:08

snowdon schreef:
Lizzy is veel veranderd, ben benieuwd of ze in de zomer weer die donkerdere kleur heeft?

Ik ben ook benieuwd naar die kleur. Op haar achterdijbeen, zie ik door de witte haren wel weer bruine vlekjes, maar aan de voorkant nog niet. Ze is een schimmelpaardje, dus ik denk dat ze uiteindelijk dus helemaal wit wordt.

Goh kan ik haar gaan verhuren als paard van Sinterklaas, maar dan met sokken. wie wil er nou niet zo'n mooi sinterklaaspaard

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:18

hoe staat het nu met het opfokverhaal voor Max?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 01:12

Uit het wratjes van Max-topic
Citaat:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede opfok in de buurt, maar ik kan die van Leiderdorp niet vinden (dus als iemand daar het adres of foonnummer van heeft). Ze zouden deze week naar buiten gaan, maar dat is nog niet gebeurd. Hoop dat dit volgende week is.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:05

Lizzy is echt een leuk beestje. Wat ben je met haar van plan na het veulenen?

Jammer dat het niet zo lekker loopt met Max. Ik hoop dat je een goede plek voor hem kunt vinden.