amsolusa schreef:ik weet niet of je ermee wil springen of dressuur?
Krack x Jazz x Pretendent
Nu nog één keertje raden...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amsolusa schreef:ik weet niet of je ermee wil springen of dressuur?
Basvdv schreef:Super commercieel hengstje erop zetten, niet nadenken over het opbouwen van een merrielijn, gewoon verplaatsen in de gedachten van Penny-meisjes. Als veulen op marktplaats zetten, en je hebt m zo verkocht...
irmaz schreef:Wat een onzin
Dit paard komt uit een mooie en vooral oude! hannoveraanse merrielijn. Blijkbaar is het popperige van Krack hier minder goed uitgepakt dus dat moet je zo snel mogelijk kwijt raken. Ik zou met deze merrie terugfokken op dat hannoveraanse bloed.
Margreetje schreef:Basvdv schreef:Super commercieel hengstje erop zetten, niet nadenken over het opbouwen van een merrielijn, gewoon verplaatsen in de gedachten van Penny-meisjes. Als veulen op marktplaats zetten, en je hebt m zo verkocht...
Dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op! Ik ga toch geen veulen uit mijn merrie fokken om hem maar meteen weer te verkopen. Ik wil het veulen gewoon voor mezelf houden. Ben geen handelaar![]()
Margreetje schreef:Heb ook nog een oefenkeuring gedaan incl. springen en kreeg daar meteen de opmerking "een Krack kan NIET springen"! Zonder dat ze ook nog maar iets had laten zien.

Citaat:Ik vind het jammer voor de topicstarter dat ze zulke reacties krijgt op haar vraag, paard wordt net nog niet helemaal de grond in getrapt naar mijn mening . Het is misschien niet het meest correct gebouwde paard, maar om nou te zeggen dat er alleen een veulen uit kan komen wat naar de markt kan of de worst in, vind ik erg banketstaaf.
), alleen zou ik er een zoeken met een Hannoveraanse moederlijn, Decors' Dreamcatcher is dan denk ik een betere optie.arie53 schreef:Op een enkele reactie na zijn het allemaal modegril reacties. Niemand van deze modefokkers vraagt zich af hoe het nu kan dat dit paard met deze pedigree totaal aan het modeplaatje voldoet.
Als deze TS de moeder van dit paard in het topic had gezet, had het gros van deze fokkerijdeskundigen haar geadviseerd om met Krack C te fokken. Nu deze combinatie tegenvalt, wordt niet onder de loupe genomen of en waarom deze combinatie niet functioneert. Nee, dan gaat men het produkt onderuit halen en mag ze van de modefokkers opnieuw in de moderne fokkerijgrabbelton graaien.
Geen van de adviezen kan een beroep doen op een weloverwogen en doordachte fenotypische en genotypische fokkerijfilosofie. En blijft de TS op het gebied van de fokkerij even arm als voorheen.
Deze modehengsten liggen dan ook bovenin de fokkerijgrabbelton.irmaz schreef:Overigens vind ik Dayano en Oscar fenotypisch helemaal niet zo verkeerd voor deze merrie.
Zowiezo vind ik een hengst met Donnerhallbloed goed passen (ben een beetje bevooroordeeld daarin ), alleen zou ik er een zoeken met een Hannoveraanse moederlijn, Decors' Dreamcatcher is dan denk ik een betere optie.
Maar ik weet nog niet wat de TS eigenlijk wil fokken, moet het veulen groter worden dan mams, of wil ze er een specifiek voor de endurance, dan misschien beter een hengst zoeken met veel AV of EV.

petraaken schreef:Liesje,
Ze heeft 2 merries de Krack en een NRPS merrie. Voor de NRPS merrie werd Rubiquil aangeraden. Dus effe opletten.
Het zijn er al zo veel.
liesje23 schreef:- Geen dreamcatcher.rubiquil, Rhodium, Gribaldi voor je Krack C merrie.

Citaat:Van Oscar mag je zeker wel verwachten dat hij niet zal vergroten, gezien mv. Nabuur
irmaz schreef:liesje23 schreef:- Geen dreamcatcher.rubiquil, Rhodium, Gribaldi voor je Krack C merrie.
En waarom niet als ik vragen mag?