Skydancer nakomelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Skydancer nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:26

Bij mn zus op stal heeft Skydancer gestaan.
Ik vond hem erg mooi.
Maar verder heb ik me er niet in verdiept. Het gaat ook om je smaak

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:05

Sammie schreef:
laina schreef:
Ik heb gezegd dat ik hem wss zou nemen als dekhengst.

En die beslissing nam je vanmiddag van achter je computer. Daarom zei ik zou je niet beter eerst gaan kijken voordat je zo'n beslissing achter je computer maakt alleen maar op basis van 3 verhaaltjes en cq 1 foto.

En wat als de hengst tegen valt, wat ga je dan doen?

Eérst kijken bij een aantal hengsten die bij je merrie past én dan kun je nog altijd nog even checken wat de ervaringen en/of meningen zijn op bokt, maar aub niet andersom..

kellyb schreef:
Sammie schreef:
Eérst kijken bij een aantal hengsten die bij je merrie past én dan kun je nog altijd nog even checken wat de ervaringen en/of meningen zijn op bokt, maar aub niet andersom..

Wat is er zo verkeerd aan om eerst op verschillende manieren (veel) informatie te verzamelen alvorens je beslist of je naar een hengst gaat kijken?

Sammie schreef:
LEES het geheel en niet 1 zinnetje er uit halen.

Ik stel een vraag naar aanleiding van een opmerking uit jouw tekst vandaar dat ik dat gedeelte Quote maar goed nu alles ge-quote te hebben blijft mijn vraag
Wat is er verkeerd aan om eerst op verschillende manieren (veel) informatie te verzamelen alvorens je beslist of je naar een hengst gaat kijken?

En inderdaad AnnemiekvM het blijft ook nog een kwestie van smaak .

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:41

Er is niks verkeerd aan op verschillende wijzen informatie verzamelen, maar ik vind het raar (erg raar) dat als je blanco een vraag stelt over een hengst (waar op zich niks mis mee is), en vervolgens op basis van 3 a 4 verhaaltjes en 1 a 2 foto's van een nakomeling zegt: Ja, ik neem 'm. Zónder eerst de hengst zélf of nakomelingen bekeken te hebben. Daarom zei ik dat je het niet uit z'n verband moest halen en het geheel lezen.

Dus wat bedoel ik daarmee: (nogmaals) Kijk eerst naar hengsten en nakomelingen en dan (evt. gelijk) eens rond zoeken op i-net/bokt én dan pas zeggen ik neem 'm. En niet andersom

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:21

Om maar weer even on topic te gaan.

Skydancer 99.06471 STB
Cat no. KWPN-HK 2002 :226, 28 april 1999, donkerbruin
Stokmaat: 1.65 m
Pijpomvang: 21,5 cm
V: Florestan I 43 51262 86 Rhld
M: On Wings 96.00394 keur Stb
MV: Peter Pan 91.12132 Stb
Fokker: R. Bardoel te Elsendorp
Eigenaar: B.M. van Noordenne BV, Vreelandseweg 31, 1393 PC Nigtevegt J.H.A. van Blokland, Voetangelweg 9-A, 1391 HJ Abcoude Y. Okkerman, Onderweg 7, 2641 NZ Pijnacker S. Nieuwenhuijsen, Middenweg 53, 1394 AD Nederhorstdenberg
Skydancer is een ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische hengst, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. De nek is goed gevormd. De bovenlijn is sterk. De schoft en schouder zijn goed ontwikkeld. De croupe is goed van lengte. Het fundament is goed ontwikkeld. Het voorbeen is iets hol. Behaalde punten bij de verschillende verrichtingen
Dressuur Springen
stap draf galop aanleg afdruk techniek vermogen aanleg
8 7,5 7,5 8 7 6,5 6,5 6,5

Florestan I is hard op weg één van Duitsland's stempelhengsten te worden. Hij bracht inmiddels vele hengsten en talentvolle dressuurpaarden. Peter Pan heeft de laatste jaren met zijn jonge paarden in de breedte weten te overtuigen. De hengst springt internationaal. Langs moederskant verschijnen vervolgens Latano, Fürst Ferdinand, Codex om tenslotte uit te komen bij de Holsteiner merrie Unart (v.Aldato) uit stam 6673. Deze Unart bracht van Vayrac de hengst Question, die meerdere goede springpaarden bracht. Ook de eerder genoemde hengsten hebben naam gemaakt als springpaard en als leverancier van springpaarden. On Wings heeft een test afgelegd met goede springcijfers.

Onderzoekrapport
Skydancer is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken. De stap is zuiver en heeft een goede ruimte. In draf heeft Skydancer ruim voldoende ruimte. Hij draaft met ruim voldoende afdruk, ruim voldoende souplesse en ruim voldoende houding. In galop heeft Skydancer een goede ruimte, goede afdruk en goede balans. Als dressuurpaard heeft Skydancer ruim voldoende tot veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel.
Als springpaard heeft Skydancer ruim voldoende afdruk. Hij springt met ruim voldoende voorbeentechniek, ruim voldoende bascule en maakt de sprong achter voldoende af. Skydancer lijkt voorzichtig en toont over voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard heeft Skydancer voldoende tot ruim voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Rapport van de
bezichtiging in 2002 van
de moeder:

Protocol:
On Wings is een goed ontwikkelde, rijtypische merrie, die goed in het rechthoeksmodel staat en die over uitstraling beschikt. Het hoofd is sprekend en iets lang. De nek is ruim voldoende van lengte en ruim voldoende van vorm. De hals is ruim voldoende van lengte, ruim voldoende van vorm en voldoende gespierd. De schoft is goed ontwikkeld. De schouder is ruim voldoende van lengte en ligging. De rug is goed van vorm, de lendenen zijn week. De croupe is hellend, is ruim voldoende van lengte en de bespiering loopt ruim voldoende ver door. Het voorbeen is correct gesteld en iets onderstandig. Het achterbeen is iets sabelbenig. De voeten zijn ruim voldoende van breedte en iets ongelijk in de hoogte van de verzenen. Het beenwerk heeft ruim voldoende omvang en ruim voldoende kwaliteit. De stap is ruim voldoende van ruimte en ruim voldoende van afdruk. De voorstand links is toontredend. De draf is ruim, heeft veel souplesse, is krachtig en heeft ruim voldoende houding. De galop is voldoende van ruimte, ruim voldoende van afdruk en zou meer ruggebruik moeten hebben.

Stokmaat: 1.70 m / kleur: br

Bron kwpn

Stephtj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 21:03

Heeft er iemand soms filmpjes van Skydancer of nog foto's die niet op de site staan ???

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:10

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 01:13

Ik heb zelf een Skydancerhengstje uit mijn Kennedymerrie gefokt. Kan goed lopen, mooie houding, was niet erg groot, nuchter karakter maar wel een beetje macho. Hij wordt bijna twee jaar en de nieuwe eigenaresse is erg gek op hem.

Voor foto's
http://s13.photobucket.com/albums/a264/ ... ur/Zwaluw/

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 04:12

Sammie schreef:
Er is niks verkeerd aan op verschillende wijzen informatie verzamelen, maar ik vind het raar (erg raar) dat als je blanco een vraag stelt over een hengst (waar op zich niks mis mee is), en vervolgens op basis van 3 a 4 verhaaltjes en 1 a 2 foto's van een nakomeling zegt: Ja, ik neem 'm. Zónder eerst de hengst zélf of nakomelingen bekeken te hebben. Daarom zei ik dat je het niet uit z'n verband moest halen en het geheel lezen.

Dus wat bedoel ik daarmee: (nogmaals) Kijk eerst naar hengsten en nakomelingen en dan (evt. gelijk) eens rond zoeken op i-net/bokt én dan pas zeggen ik neem 'm. En niet andersom

ze zegt niet "ik neem hem", ze zegt nog steeds "ik denk" dus daarmee zegt ze ook niet dat ze hem zonder eerst zelf bekeken te hebben gaat gebruiken, misschien heeft ze ondertussen ook wel meer van hem gezien dan alleen de 3 of 4 verhalen hier...

Stephtj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 21:36

We zullen waarschijnelijk naar de hengstenshow van Oldenhoff gaan en dan zie ik Skydancer !!

kyra12x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:46

weet misschien iemand waar skydancer nu is?
zou ik wel graag willen weten want hij is de vader van mijn paardje :)

kyra12x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:54

Heeey,
Ik heb een nakomeling van skydancer.
Hij heet William Lawson (Skydancer x Rubinstein)
Afbeelding

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:50

Ik ken mensen die veel Skydancers hebben.
Ik zelf vind er niet veel aan , zijn meestal niet de mooiste paarden.

Maar allemaal super bewegers. Met 3 sterke gangen.
Zijn braaf in de omgang, maar absoluut niet de gemakkelijkste om te rijden.
Het zijn eerder moeilijke paarden. Maar zeker niet gemeen.
Dat is ook een van de reden geweest dat hij verkocht is naar Amerika, omdat de nafok niet goed genoeg was.
En de eigerenaren die onderling andere ideeën hadden met de hengst.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:55

De skydancernakomeling die ik ken is een zeer moeilijk paard.
Hij is inderdaad verkocht naar Amerika. Dacht laatst iets gelezen te hebben dat hij daar iets had gewonnen (iets met hunter....).

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:58

Ja zijn de meesten toch. Helaas.
Want hengst zelf heeft een interessante bloedlijn. Zeker gezien voor spreiding van het bloed.
Maar voor de fokkerij zelf lijkt hij niet veel waarde toe te voegen.

kyra12x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:17

Ik vind Skydancer toch een hele mooie hengst. Mijn paardje is toch echt niet moeilijk te rijden, hij is heel braaf en kan ook nog eens goed springen ;)