Welke hengst bij deze merrie? (Kigali x Caritas)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:27

anneliesdj schreef:
Heeft Heartbreaker nog jonge goedgekeurde zonen trouwens? Ik ben mega-fan van Heartbreaker, is zo'n mooi paard om te zien en geeft ook veulens met een super braaf en rustig karakter. Of weet iemand nog een andere jonge hengst met een intressante afstamming?
Ben nu ook wat info aan 't opscharrelen over Utopie, v Jacomar x Calvados, is ook nog een vrij jonge hengst. Dat leek me wel een intressante combinatie, ook omdat ik de vader en moeder van Utopie allebei goed ken. Weet er iemand meer info over hem en heeft hij al gedekt of is dit zijn eerste jaar?

Als je het ziet zitten om naar België te komen?
Zowel Calvaro (Toulon-zoon, Toulon = Heartbreaker x Jokinal) als Bentley (Upsilon x Heartbreaker) zijn aan te bevelen afstammelingen van Heartbreaker. (www.tilleman.be)
Persoonlijk zou ik geen Heartbreaker aanbevelen voor een merrie die zelf al redelijk schrikachtig is...
Zoals KimS steeds zegt: een Heartbreaker gaat 50x de bak rond zonder probleem en schrikt de 51ste keer van iets dat er altijd al geweest is
Nee, Heartbreakers staan redelijk bekend om moeilijke paarden te zijn OHZ.. Superspringpaarden, dat wel, maar geen simpele zielen...

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:52

Als je een hengst met een cool karakter wil ia Vainquer (Lordanos xLevantos)mischien wat staat bij Reinie Tewis, Ik heb hem daar gezien en hij was gewoon super braaf en kon ook nog mooi bewegen en springen. Voor meer info www.tewis.nl

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:06

Naima schreef:
Nee, Heartbreakers staan redelijk bekend om moeilijke paarden te zijn OHZ.. Superspringpaarden, dat wel, maar geen simpele zielen...

Ik heb 2 heartbreakers gekend waarvan 1 hengst, en het waren allebei super brave paarden, heel lief in de omgang en braaf met rijden, ja de hengst wilde nog weleens bokken van vrolijkheid maar dat zie ik niet als een nadeel.

Ik denk dat het Vincenzo wordt, Numero Uno x Ekstein, staat ter dekking bij HBC stal en bij Team Nijhof(dacht ik).

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 14:41

utara

Re: Welke hengst bij deze merrie? (Kigali x Caritas)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:15

kijk eens naar duitse hengsten?????????????

krackertje

Re: Welke hengst bij deze merrie? (Kigali x Caritas)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 01:53

[quote="anneliesdj"]Heeft iemand een idee watvoor hengst goed bij deze merrie zou passen? Het moet een hengst zijn met een rustig karakter want ze is zelf nogal een hittepetit en schrikt snel. Ook wil ik de hals graag iets horizontaler krijgen. Liefst een donkere voshengst of lichtbruin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/quote

Misschien heb ik er overheen gekekn maar wat wil je fokken, dat van dat hete karakter dat kan ik volgen maar wil je all-round, dressuur of springen ?

Als ik naar deze merrie kijk valt mij op dat ze een kort voorbeen heeft ik vul maar even in dat het achterbeen wel wat wil maar niet de kans krijgt door het korte voorbeen en dan het lichaam tegenkomt.
Het schakelen van galop naar draf is ook te plaatsen omdat ze de neiging kan hebben om dan op de voorhand te komen omdat dat werk voor ieder paard echt werken is en ik kan niet helemaal plaatsen of dat ze schakelt als een springpaard of dressuurpaard.

Wij hebben zelf een houston x Caritas staan die op zijn kont komt en zo de wereld in loopt maar ook dit wil zeker niet zeggen dat Houston op jouw merrie past en zeker niet als ik naar haar voorbeen kijk, misschien toch kijken naar hengsten met in de lijn Jazz of Trakhener-bloed zoal Upper Class ( er is uit diezelfde Caritas-merrie nl afgelopen vrijdag een Upper- Class geboren met lange benen wat moeder niet heeft en lopen als een echt dresssuurpaard, het is maar net wat je zoekt