KWPN papieren --> nieuwe eigenaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:14

Ik heb mijn paard pas om mijn naam laten zetten. Paspoort en stamboekpapier. koste idd 75 euro en 5 euro entree geld. Je kunt je stamboekpapier gewoon op sturen met een briefje met je gegevens en dan krijg je een acceptgiro en je stamboekpapier.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:41

Ik zou het wel aangetekend versturen

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:37

Volgens mij is het op je naam laten zetten zonder lidmaatschap iets van 17 euro. Ik kreeg vorig jaar toen ik m'n paard had laten chippen hier een rekening voor (totaal was iets van 30 euro, 11 euro voor het aanpassen paspoort en 17 voor het op je naam zetten, beide ex. btw). Bij mij was dit een foutje, want ik wilde juist wel lid worden van het kwpn (was een beetje misgegaan, ik had m'n paard via het nrps laten chippen).
Ik moest toen uiteindelijk iets van 75 euro betalen, dit is het lidmaatschap. Het op je naam laten zetten is dan gratis. De aanpassing in het paspoort (is 1 stikker met het chipnr) heb ik nog wel moeten betalen volgens mij.

Maar volgens mij ben je niet verplicht om je paard op je naam te laten zetten (zowel papier als paspoort).

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:06

Je hoeft toch echt geen lid te worden hoor! Ik heb mijn Kwpnmerrie vorig jaar ook op mijn naam laten zetten: paspoort en papieren, en ik ben geen lid. Hoefde geloof ik iets van 25,- te betalen....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:10

Voor alle ongelovige judassen:

Citaat:
Hoe moet ik mijn paard overschrijven op mijn naam?
Om een paard over te laten schrijven op uw naam moet u lid zijn van het KWPN. Het overschrijven is gratis. U dient de originele stamboekpapieren van het betreffende paard, liefst aangetekend te sturen naar KWPN, afdeling Stamboek, Postbus 156, 3840 AD Harderwijk. Met daarbij de gegevens van de nieuwe eigenaar waar het paard naartoe overgeschreven dient te worden.

Is het verplicht om een KWPN-paard te hebben om lid te kunnen worden?
Nee, daar is geen verplichting aan verbonden. Ook als u geen paard hebt, kunt u lid worden van het KWPN.

Hoe moet ik een paspoort aanvragen?
Een paspoort kunt u aanvragen door het originele papier van het paard op te sturen naar het KWPN, afdeling Stamboek, Postbus 156, 3840 AD Harderwijk, met de vermelding dat u een paspoort aanvraagt. De kosten zijn € 23,00 excl. BTW. U krijgt een factuur thuisgestuurd. Na betaling ervan ontvangt u het paspoort.

fabienne

Re: KWPN papieren --> nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 18:48

Titsia schreef:
Heb zelf wat proberen te zoeken maar ben er niet erg handig in
31/03 komen ze men nieuwe paard brengen en nu vroeg ik me af hoe het juist zit met de papieren? Wat moet ik allemaal doen om de merrie op mijn naam te zetten? En wat moeten de huidige eigenaars doen?

Als je wilt fokken of naar keuringen is het handig om lid te worden van het stamboek en het paard op je naam te zetten, zo niet is het niet nodig en kost het alleen maar geld.

Belangrijker is, dat je als ze het paard komen brengen, dat je een bewijs van betaling krijgt, waarop duidelijk staat wat je koopt en de prijs erbij, en jouw naam erop.
Dit laatste is namelijk het enige wettelijke bewijs van eigendom!
(KWPN papier of paardenpaspoort zijn géén juridisch aanvaardbaar bewijs van eigendom!)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:23

bon bon bon, het is niet super duideluik...

question: wat is het verschil tussen paspoort en stambook papieren???

voor mijn merrie heb ik een rood boekje (bladen zijn orangeachtig zo) en vanachter heb ik een vliegende blad met haar afstamming, stokmaat enz...

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:13

Het boekje is het paspoort, het stamboekpapier is een A4-formaat ook geel, waar de afstamming en de aftekeningen van je paard op staan

Ik heb afgelopen zomer ook mijn paard overlaten schrijven, zowel paspoort als stamboekpapier. Ik heb het geheel aangetekend naar het kwpn gestuurd met mijn gegevens erbij. Een week later heb ik alles weer netjes aangepast terug gekregen. én ze hebben maar iets van 30 euro afgeschreven. Ik ben nu géén lid! Want die IDS heb ik nooit ontvangen.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 07:29

eigenlijk heb ik zelfs mijn naam bij eigenaar geschreven in het paspoort.

zelfs is dat niet "officieel", dan is er toch wel al iets!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:54

Dat zal mooier staan dan dat stomme simpele stickertje!! Behalve dat de KWPN er nog stempels overheen zet.