Hmm volgens mij is het nog steeds geen rode ogen, conclusie: ik denk dat er geen albino paarden zijn maar wel carmello of in die trant maar ik heb graag nog wat info van mensen die er verstand van hebben
Oke weer een iets wat we de wereld uit kunnen helpen, dan klopt het dus wel dat menselijken albino's meestal blauwe ogen hebben, dan zijn er dus waarschijnlijk WEL albino's onder de paarden, zouden de paarden dan blauwe ogen hebben dat is bij mensen wel zo( ik kan nu teminste tegen mijn nicht zeggen dat albino's dus NIET persé rode ogen moeten hebben )
Volgens wat ik mij kan herinneren en wat ik hieruit kan opmaken, zijn er dus zowel mensen als paarden albino en kunnen ze zowel blauwe als rode ogen hebben... Klopt he denk ik... (Dat mensen met rode ogen bestaan, is iets waar ik heel zeker van ben)
op internet stond laatst een merrie te koop : albino MET rode ogen ... een albino konijn heeft ook rode ogen.. en de foto is niet met flits gemaakt maar waar die staat weet ik niet
Van een albino konijn enzo wist ik het wel maar niet van paarden en mensen gewoon omdat mij altijd verteld is dat dat niet kon paarden en/of mensen met roden ogen
Volgens mij is er geen foto te vinden van een albino-paard met rode ogen, volgens verschillende (nederlandse en amerikaanse) sites is er gewoon geen. Het pigent precentage in de ogen wisselt, mensen met geheel rode ogen kom je ook niet tegen. Maar volgens DNA onderzoek zijn het ook met blauwe ogen toch echte albinos!
Kan zijn dat ik het fout heb, maar ik heb nog even rondgekeken en zag ergens staan dat albino's geen blauwe ogen kunne hebben omdat ze geen pigment hebben, en dus moeten ze rode ogen hebben omdat je tege het netvlies aankijkt dat rood/roze is
''Het is niet waar dat alle albino’s rode ogen hebben maar het is wel zo dat als een albino in het felle licht kijkt dat de ogen dan rood kunnen reflecteren'' Lettelijk van deze site afgeplukt : http://www.scholieren.com/werkstukken/19357 er staat niet hoe het komt maar dit wel,zo dat is best duidelijk
Maar een Albino paard heeft helemaal geen rode ogen. Een albino paard is enkel hélémaal wit en heeft geen grijs neusje. Én met even flink Googlen heb ik dit ook onderbouwd met een plaatje. http://img66.imageshack.us/img66/9394/pferd013td.jpg
Keer documentaire gezien! Hebben een zeer witte huid, spierwitte haren, (vaak) roodachtige ogen en hebben vrijwel de gehele dag een zonnebril op omdat ze zonlicht niet kunnen verdragen...
Albinopaarden bestaan niet. Cremello's en Perlino's zijn geen albino's maar hebben nog een beetje pigment in hun huid. Een Palomino is eigenlijk een vos met een gen (cremegen) dat de bruine haren van de vacht doet oplichten, en de lange haren van manen en staart wit maakt. Een cremello heeft twee van die genen. De ogen zijn blauw, en niet rood. Een Valk is een bruine met een cremefactor, een Perlino heeft er twee. Ook een perlino is geen albino, en ook een Perlino heeft blauwe ogen, maar een wat rodere staart en manen.
Zowel Perlino's en Cremello's verbranden alleen op eventueel witte aftekeningen.
Nu bestaan er bij paarden wel paarden die compleet wit geboren worden, maar dat is een extreme uiting van een gen dat Sabino genoemd wordt. Deze paarden hebben ook blauwe ogen, maar een roze huid zonder pigment en verbranden dan ook in de felle zon.
Voorbeeld van extreme sabino is de volbloedmerrie Patchen Beauty.
Haar moeder was een extreme sabino, en zelf heeft ze ook twee extreme sabino's ter wereld gebracht. Een daarvan is White Fox, een succesvol paard op de renbaan.
Nu ja, als sommige links zeggen van wel en andere van niet, kunnen we blijven doorgaan met discussiëren. In feite zouden we het via een wetenschappelijke site oid moeten kunnen vinden.
Jeetje Cassidy, dat wist ik echt niet ! Perlino's etc had ik wel van gehoord, maar was er van overtuigd dat er ook albino's waren. Gek eigenlijk, het komt bij zoveel diersoorten voor, waarom dan niet bij paarden ? Mooie sites wel