Cremello Thoroughbred Goedgekeurd in Duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karabanda

Re: Cremello Thoroughbred Goedgekeurd in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:14

Peterina schreef:
Er is een parel erbij!
Deze hengst is pas goedgekeurd door de ZSAA en is de ENIGE GOEDGEKEURDE CREMELLO VOLBLOED in de wereld.

Deze heer moet eind maart 3 jaar worden en meet nu al 171 cm. Ik krijg later deze week zijn punten/verslag toegestuurd.

RFF The Alchemist XX :

http://img61.imageshack.us/img61/3529/a ... .jpg[/img]

Afbeelding

Karabanda is ook op de hengsten keuring van het zsaa geweest en heeft de boven genoemde hengst gezien prachtig !!!!!

Ook viel de hengst Perfectum op, dat is een jonge PRONTO gefokt in nederland, ik kon eigenlijk niet begrijpen waarom wij hem niet bij het k.w.p.n gekeurd hebben !!!! maar ja Verkerk zal het wel weten !!! die Duitsers hebben natuurlijk niet zo veel paarden verstand als wij bij het k.w.p.n !!!

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:16

wat een prachtig dier!
Ik ben echt gek op die aparte (vooral dubbel verdunde) kleuren!

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:17

mooi paard

karabanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:20

O ja hij heeft wel 2 maan ogen , maar ja dat is niet erfelijk heb ik mij laten vertellen , en de kleur maakt veel goed

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:22

wat voor kleur zou hij geven op gewone merries?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:31

karabanda schreef:
O ja hij heeft wel 2 maan ogen , maar ja dat is niet erfelijk heb ik mij laten vertellen , en de kleur maakt veel goed

Hij heeft twee blauwe ogen, niet maanogen, en die horen bij de kleur, mn cremello!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:33

ptiteblue schreef:
wat voor kleur zou hij geven op gewone merries?

Op vos merries = 100% palomino gekleurd veulens

Op bruine merries = palomino of valk gekleurde veulens, of smokey black gekleurde veulens

Op zwart merries = afhankelijk van genetisch materiaal: palomino, valk of smokey black gekleurd veulens

karabanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:36

Peterina schreef:
karabanda schreef:

Hij heeft twee blauwe ogen, niet maanogen, en die horen bij de kleur, mn cremello!

Peterina wat vond je eigenlijk zo mooi aan die hengst wij bij het w.p.n zullen hem waarschijnlijk niet goedkeuren

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:37

en op een grijze????

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:48

karabanda schreef:
Peterina wat vond je eigenlijk zo mooi aan die hengst wij bij het w.p.n zullen hem waarschijnlijk niet goedkeuren

Helaas moet ik je gelijk geven in dat de Nederlands KWPN en de Belgische BWP zullen nooit een cremello gekleurd hengst op zich goedkeuren ... en dan alleen vanwege zijn kleur (op misschien eerder gezegt de blauwe ogen!). Het zijn twee stamboeken die vastgeroest zijn en niet mee gaan in de trends of wat de markt wil hebben. Ze leveren wat ze kunnen produceren en afschuwen of afkeuren wat ze niet kunnen (en dan niet alleen wat kleur betreft). Hun gebrek aan kennis wat genetica betreft is ook alom bekend ... alweer al is het maar over kleuren genetica!

Ik heb zelf het problematiek ondervonden met het registreren van mijn WB cremello merrieveulen van vorig jaar! Na 4,5 maanden wachten !! heb ik eigenlijk haar stamboekpapieren en passport ontvangen van het BWP ... met melding van kleur ... SCHIMMEL ! Hoe je een schimmel krijgt uit twee niet schimmel ouders .... ???? Alles weer teruggestuurd en nu 2 weken verder ben ik nog altijd in blijde verwachting .......

Ik ben een volbloed fan en kan alleen een bijvoeging, tzt, van goed veredelend bloed maar toejuichen.
[/quote]

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:51

en wat zou dat geven op een grijze????

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 22:10

ptiteblue schreef:
en wat zou dat geven op een grijze????

Dezelfde kleuren als boven vermeld!

Afhankelijk van de merrie (homozygoot of heterozygoot voor schimmel) hebt je ook nog 50 of 100% kans op schimmel.
Dwz: palomino-schimmel, valk-schimmel, smokey black-schimmel.
Laatst bijgewerkt door Peterina op 23-03-06 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:11

karabanda schreef:

Als je daarop moet wachten mbt hengstenkeuze...

karabanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:12

Peterina schreef:
karabanda schreef:

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 22:13

Ik denk dat de meeste serieuze fokkers proberen een 'gepaste' hengst te vinden voor hun merrie. Je kan niet eeuwig blijven wachten tot het oude garde is uitgestorven

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:18

Karabanda, zijn jullie een vereniging ofzo?

karabanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:37

Zannekin schreef:
Karabanda, zijn jullie een vereniging ofzo?

Als je met een vereniging de K.W.P.N. bedoelt , ja dan zijn wij lid van een vereniging

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 22:40

Ik ben wel lid van BWP maar ook van 3 andere nationale en internationale stamboeken (niet KWPN ... een WB stamboek perikels is genoeg) ! Een kwestie van niet alles in een mandje leggen

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:48

Leuk kleurtje.
Lijkt me een PRIMA hengst om F1-producten van de geldersen mee te fokken.
Brengen die veulens tenminste nog wat op, fokken we over een paar generatie eindelijk eens een fraai palomino-kleurtje in de rijpaarden, en kunnen de Geldersen liefhebbers eindelijk aantonen dat F1-producten beter presteren dan doorgefokte rijpaarden..........

Maar echt, wat palomino-bloed in de rijpaarden is een welkome aanvulling in mijn optiek. Daarbij mag de kwaliteit best iets lager liggen.........

karabanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:52

CGJ12 schreef:
Leuk kleurtje.
Lijkt me een PRIMA hengst om F1-producten van de geldersen mee te fokken.
Brengen die veulens tenminste nog wat op, fokken we over een paar generatie eindelijk eens een fraai palomino-kleurtje in de rijpaarden, en kunnen de Geldersen liefhebbers eindelijk aantonen dat F1-producten beter presteren dan doorgefokte rijpaarden..........

Maar echt, wat palomino-bloed in de rijpaarden is een welkome aanvulling in mijn optiek. Daarbij mag de kwaliteit best iets lager liggen.........

O Mijnheer CGJ12 bent u ook op de keuring geweest , ik heb u niet gezien ,ik vraag mij altijd af hoe je je een mening kan vormen over een paard als je hem nog nooit gezien hebt , misschien kunt u mij dat leren ??

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:58

karabanda schreef:
O Mijnheer CGJ12 bent u ook op de keuring geweest , ik heb u niet gezien ,ik vraag mij altijd af hoe je je een mening kan vormen over een paard als je hem nog nooit gezien hebt , misschien kunt u mij dat leren ??

Dit beestje mag van mij gebruikt worden PUUR om de kleur.
Dat het een volbloed is, is alleen maar handig. Elke volboed draaft zielig, dus veel slechter dan andere volbloeden kan ie niet zijn.
Misschien wel en idee voor het IHW!
Brengen die veulens ook meer op dan rookvleesprijs....

karabanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:05

CGJ12 schreef:
karabanda schreef:

Dit beestje mag van mij gebruikt worden PUUR om de kleur.
Dat het een volbloed is, is alleen maar handig. Elke volboed draaft zielig, dus veel slechter dan andere volbloeden kan ie niet zijn.
Misschien wel en idee voor het IHW!
Brengen die veulens ook meer op dan rookvleesprijs....

Mijnheer CGJ12 wat is het IHW, is dat een slachthuis ??

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:15

karabanda schreef:
Mijnheer CGJ12 wat is het IHW, is dat een slachthuis ??

Sterfhuisconstructie voor het Groninger stamboek....... niet te verwarren met de Rendac in Bergum.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:20

Blijk maar weer hoe serieus je CGJ12 moet nemen als dit soort teksten alleen al neer zet :N
Mijn veulens gaan zeker niet naar de rookworst en brengen ook wat meer op dan 2 euro de kilo.

IHW is een zwaarwarmbloed stamboek en als ik iets niet wil in mijn paarden is het wel volbloed.

Dus CGJtje deze keer heb je echt bewezen dat je gewoon totaal geen idee hebt waar je het over hebt. Ben trouwens wel benieuwd hoe je er op komt? Kun je zoiets verzinnen of moet je daarvoor toch een beetje ziek zijn?

karabanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:30

Nimber schreef:
Blijk maar weer hoe serieus je CGJ12 moet nemen als dit soort teksten alleen al neer zet :N
Mijn veulens gaan zeker niet naar de rookworst en brengen ook wat meer op dan 2 euro de kilo.

IHW is een zwaarwarmbloed stamboek en als ik iets niet wil in mijn paarden is het wel volbloed.

Dus CGJtje deze keer heb je echt bewezen dat je gewoon totaal geen idee hebt waar je het over hebt. Ben trouwens wel benieuwd hoe je er op komt? Kun je zoiets verzinnen of moet je daarvoor toch een beetje ziek zijn?

O ben jij daar Nimber ben jij bij het I.H.W. nu weet ik het weer prachtige paarden ,zowat net zo goed als het KWPN .ik heb je wel eens gekeurd met Orbaldo prachtig paard
ik vind alleen dat hij een te krachtige achterhand heeft en over teveel bodem gaat en ook een te lang zweef moment heeft
maar ja we kunnen ook niet allemaal op een KWPNer rijden