Ok... Trento B en het KWPN...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:58

Sammie schreef:
Het zal geen tweede Contango worden

Dat kan je niet zeggen... of je moest een leerling zijn van zweinstein ofzo In dat geval mag je eens aan harry potter vragen of die voor mij ook even een voorspelling doet.

Het heeft natuurlijk weinig zin om beide hengsten tegenover elkaar te zetten, maar het geeft wel aan dat je niet te snel tot een oordeel kunt komen.
Als er bokt was geweest anno afstammelingenkeuring Contango hadden velen hier waarschijnlijk ook liggen roepen van ... . Wacht gewoon even af.

irmaz

Re: Ok... Trento B en het KWPN...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:02

Tja, ik kan me best voorstellen waarom het KWPN zo enthousiast over Trento is, hij komt uit 1 van de meest succesvolle merriestammen van het KWPN, heeft als opa de KWPN-legende Ramiro en als vader het huidige vlaggeschip van het KWPN Krack-C, een mooiere KWPN (allround ) afstamming is eigenlijk niet denkbaar, daarbij komt nog zijn zeer zachtaardige karakter.
Ikzelf houd niet zo van Krack nakomelingen, de meeste vind ik gewoon grote ponies vind Trento b 1 van de mooiere Krack nakomelingen.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:05

Daar heb je gelijk in irmaz...de meeste zijn zo fijntjes, dan is trento wel wat anders!

@suepergirl: dat is beoordeling op aanleg!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:06

Jan_VT schreef:
Sammie schreef:
Het zal geen tweede Contango worden

Dat kan je niet zeggen... of je moest een leerling zijn van zweinstein ofzo In dat geval mag je eens aan harry potter vragen of die voor mij ook even een voorspelling doet.
Kleine correctie dan Ik verwacht stellig niet dat het een tweede Contango wordt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:07

Ben het wel met jan vt eens.

Polly: bekijk het veulenrapport van Parcival of Prestige eens.

Ik denk omdat er het verschijnsel 'modehengsten' is het KWPN op de goede weg is met de aanparingsadviezen. Eigenlijk vind ik dat hengstenhouders die veel nakomelingen van hun hengst hebben gezien ook zoiets in de dekfolder zouden moeten zetten. Een wat bewustere partnerkeuze bij de merrie zeg maar ipv: die hengst wil ik.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:15

Persoonlijk vind ik Trento B wel een leuk paard. Of het een dekhengst is? Mwoh...Hij wordt zeker niet geweldig gereden, maar ja. Van de 450 dekkingen mogen we toch wel een aantal goede paarden dacht ik zo. Het valt iig erg op dat het KWPN koste wat het kost deze hengst wil blijven promoten, hiermee maak je jezelf niet zo geloofwaardig. Soms heb ik het idee dat het KWPN de mensen op de tribune inschat als een stelletje onbenullen die ja en amen knikken en alles geloven wat het KWPN zegt. Ze vielen wat mij echt door de mand vorig jaar met de Pavo-cup toen ze Dreamcatcher flink probeerden af te branden om Trento maar een kans te geven. Mijn vraag is: waarom vinden zij Trento zo goed?

Trouwens in het veulenrapport van Contango staat:
"Kort samengevat: goed ontwikkelde, matig rijtypische veulens met matig sterke beweging"

Wat is een matig sterke beweging???

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:15

[***] schreef:

.

Funny....ik had Parcival al als eventuele kandidaat op het oog! Wat me weerhoudt is dat deze van Cocktail is....Mijn merrie is een Jazz X Dutchboy...Jazz is van Cocktail... en Amor zit zowel in moederlijn als vaderlijn....om dat dan ook nog emt Cocktail toe te passen...daar ben ik een beetje huiverig voor... Sommigen zeggen: juist doen! dat verbetert de sterke punten...maar ik weet het niet...
Daarnaast sandreo, omdat daarvan specifiek wordt aangegeven dat hij neerwaarts gebouwde merries met weinig front goed compenseert.
Wat vind jij?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:36

Parcival van Cocktail??

Prestige's veulenrapport valt mij trouwens ook 'zwaar' tegen..

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:45

Sammie schreef:
Prestige's veulenrapport valt mij trouwens ook 'zwaar' tegen..

Mij niet.............

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:50

Het ligt er idd aan hoe je het bekijkt
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-03-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:55

polly2 schreef:
[***] schreef:

.

Funny....ik had Parcival al als eventuele kandidaat op het oog! Wat me weerhoudt is dat deze van Cocktail is....Mijn merrie is een Jazz X Dutchboy...Jazz is van Cocktail... en Amor zit zowel in moederlijn als vaderlijn....om dat dan ook nog emt Cocktail toe te passen...daar ben ik een beetje huiverig voor... Sommigen zeggen: juist doen! dat verbetert de sterke punten...maar ik weet het niet...
Daarnaast sandreo, omdat daarvan specifiek wordt aangegeven dat hij neerwaarts gebouwde merries met weinig front goed compenseert.
Wat vind jij?

Parcival van Cocktail? Welke Parcival heb jij op het oog? De enige Parcival die ik ken is een Gelderse hengst die het goed deed in de sport en die verkocht is naar de VS als ik me niet vergis.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:00

Parcival is van Koss

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:10

petraaken schreef:
De enige Parcival die ik ken is een Gelderse hengst die het goed deed in de sport en die
verkocht is naar de VS
als ik me niet vergis.

Zooooooo.............
Wist Henk van de Berg dat ook al?

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:14

Sammie schreef:
Parcival is van Koss

Hahaha, ja, dat krijg je er van als je even tussen neus en lippen door reageert en je zit ook nog te telefoneren!

Ik bedoel Nourejev.... die werd me aanbevolen door een deskundige.
Zelf had ik Parcival en Sandreo op het oog voor mijn merrie.
Ik kreeg echter van iemand waarvan ze zeggen dat hij er kijk op heeft Nourejev te gebruiken, juist vanwege Cocktail er achter.
Dus mijn reactie moet zijn: Funny...had zelf ook Parcival bedacht...kreeg Nourejev als advies, degene raadde me af om Gelders op mijn merrie te zetten (Leek mij juist goed plan)....maar ben duidelijk even het spoor bijster geraakt in mijn bericht door telefoontjes tussen door. Moest zelf lachen toen ik het teruglas...hahaha...geen touw aan vast te knopen!

Maar goed...ga nu wel off-topic!

HocusTivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:26

Ik snapte die punten tijdens de Pavo-cup ook absoluut niet. Ik vind het echt helemaal niks. Gelukkig won Dreamcatcher. Toch waren er een hoop mensen op de tribune boos dat Trento niet had gewonnen. Ach, smaken verschillen zullen we maar zeggen...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:27

pavo cup
hengstencompetitie
enz enz

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:34

Ik ben wel benieuwd hoe zijn nakomelingen opgroeien.
Daaruit blijkt of ie een goed vaderdier is.

Ik vind Trento wel een mooi paard, hoe hij voorgesteld wordt is een ander verhaal, dan heb ik toch zoiets van hmmm zonde er moet meer in dat paard zitten..... Als sportpaard vind ik hem wel potentie hebben.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:36

CGJ12 schreef:
petraaken schreef:
De enige Parcival die ik ken is een Gelderse hengst die het goed deed in de sport en die
verkocht is naar de VS
als ik me niet vergis.

Zooooooo.............
Wist Henk van de Berg dat ook al?

dacht toch echt gelezen te hebben dat ie verkocht was naar de VS. Nou ja blijkbaar niet dus. Zoveel te beter voor Nederland.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:58

Ook ik heb een jaarling van Trento .
Persoonlijk vind ik het een mooie hengst met goede bewegingen, die naar mijn mening nog steeds de "verkeerde"ruiter heeft.
Ik denk dat als een Minderhout ofzo hem zou rijden, hij een heel andere indruk geeft.
Het commentaar van het KWPN snap ik ook af en toe niet helmaal, maar dat heb ik ook bij andere hengsten.
De hemel inprijzen is erg overdreven.

Over mijn eigen jaarling ben ik best tevreden, maar natuurlijk zijn er ook de minpuntjes.
Idd heeft zij veel bot en ook het onderhalsje, maar maat heeft ze meegekregen (moeder is maar 1.60m) en ze kan super bewegen.
Als ik het een perfect veulen had gevonden, had ik er nog wel een keer mee gedekt, nu dus niet.

Afbeelding

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:01

@ribay schreef:
Citaat:
En ik heb een jaarling van Trento...............

ik zet dus geen mening hier weg, omdat ik dan toch afgestempeld wordt als bevooroordeeld.......

Maar ben wel benieuwd naar jullie meningen.....

Geldt dus ook voor mij.... en ja, zoals een aantal van jullie wel weten, ben ik eigenlijk ook wel erg tevreden over mijn bijna-jaarling!

@Jan_VT schreef:
Citaat:
De juiste HIT? Komt het daar niet altijd op aan? Misschien zit daar net het probleem. Is de hengst juist gebruikt geweest?

Ik zou die Trento nog zo snel maar niet afknallen. Ik denk dat hij op bepaalde merrie's zeker kan verbeteren, daarbij komt nog dat het dier genetisch zeer interessant gefokt is. Hij komt uit een bewezen stam. Die genen zitten er ook in...

Heerlijk om ook eens iets positiefs te horen

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:07

Maar je kunt een hengst niet op die genoemde rijtechnische fouten beoordelen.[/quote]

Hij loopt aan een touwtje ook met een weggedrukte rug en een niet ondertredend achterbeen......

RARARA

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:15

Wat is er nou genetisch zeer intressant gefokt aan Trento? Het Krack bloed? Het Ramiro bloed? Het Amor bloed? Alsof dat niet genoeg voorhanden is in de merriestapel? Z'n moederlijn waarvan er al meerdere uit die lijn zijn goedgekeurd?

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:21

TICKELS schreef:
Maar je kunt een hengst niet op die genoemde rijtechnische fouten beoordelen.

Hij loopt aan een touwtje ook met een weggedrukte rug en een niet ondertredend achterbeen......

RARARA
[/quote]

Hoe hij gereden wordt, heeft toch zijn weerslag op hoe een paard zich gaat bewegen los of aan een touwtje....
Paar jaar terug bewoog hij i.m.o. beter....

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:36

Vind dat teveel mensen fokken met hengsten die op dat moment in de mode zijn. Mensen moeten eerst een de goede en vooral de fouten van hun merries in durven te zien en daar een passende hengst voor zoeken. Op ieder potje past een dekseltje zeggen ze toch altijd?!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:56

polly2 schreef:
Ik heb het rapport gelezen over de nakomelingen van 2005 (veulens zie bezichtigd zijn).
dat rapport was neit zo positief..... Weet niet meer precies wat er in stond...maar ik heb op basis daarvan besloten dat het geen geschikte partner is voor mijn merrie...
Ook ik had lovende verhalen gehoord...maar hier in dit rapport bleek dat hij het in ieder geval niet aan zijn veulens doorgeeft....en dat rapport is ook opgemaakt door keurmeesters van het KWPN....

Zegt toch nog niet zo heel veel.
Krack C zijn eerste nakomelingen rapport vind ik nou ook niet al te best, maar heeft later zich zelf toch bewezen.
Ook vind ik zeker dat de verkeerde ruiter op dit trento zit.
Jammer dat ze er ook niet af gaat (mede eigenaresse)

Verder vind ik al die topic's over trento B aardig saai aan het worden.
Er word niks aan toe gevoegd. En Naar mijn mening zijn het allemaal afzeik topic's.Mensen durven bijna niet meer trots op hun trento nakomeling te zijn. Hoe slechter het commentaar hoe beter! Op een aantal na, maar die kom je ook gelukkig tegen in dit soort topic's. Misschien is het "juist"omdat de KWPN dat paard nou eenmaal hoog hebben staan, dat mensen juist zwart gaan kijken en alleen maar fouten zoeken bij trento.Wat dacht je van tuschinsky is die nou zo geweldig of Sandreo? Zijn dat nou de hengsten van de toekomst. Of gaan we met zn allen weer veilig naar een jazz of een ferro of krack (waar er ondertussen al veel te veel van rond lopen en al helemaal veel van goed gekeurd zijn.)
Ik wil het KWPN niet goed praten hoor, want ik vind dat daar nog steeds veel te veel vriendjes politiek in zit.

Zelf heb ik ook een trento nakomeling, je zou je bijna schamen om zo'n dier te hebben VOLGENS BOKT. Ik heb trento niet gekozen omdat ik dacht dat het een mode hengst zou zijn en met iedereen mee wil doen (zoals je bijna in alle trento afzeik topic's zou denken) maar omdat ik dacht dat hij bij mijn merrie zou passen en ik in de hengst geloof.
Misschien zit ik helemaal fout, maarja dat blijft een gok, net als voor iedereen die nu al een mening klaar heeft, die gene gokken net zo hard en kunnen niet met bewijzen aan komen. Hoe hard je ook trento af blijft zeiken.

Ik blijf bij mijn stand punt...de toekomst zal het leren.
En wie er nou gelijk krijgt...wat maakt dat nou uit...ik snap niet waarom er zo'n commotie om dat beest moet zijn. Vooral als je er niet mee fokt.
Lekker belangrijk