dobbel schreef:Ik vind eerlijk gezecht dat je nog niet moet willen freestylen met een veulen/jaarling. Ik vind echt dat je te veel verwacht.
straks verkoop je max en koop je Lizzie en blijkt dat ook niet te klikken want ook dit weet je niet, en ik vind het gewoon vreemd dat je nu in eens zo over max doet tewijl ik je er nooit eerder over gehoord hebt, (of ik moet er overheen gelezen hebben) Bij mij komt het dus echt over dat je een goed exuus zoekt om voor je eigen gevoel max kan verkopen zodat je lizzie kan kopen,
Mijn idee is dat je je keus al wel gemaakt hebt en dat maakt verder ook niet uit. Maar wees eerlijk tegen over je paardjes en geef ze een kans.
Het freestylen kan met paarden van elke leeftijd. juist veulens kennen de paardentaal nog goed, dus is het juist prettig om daar al mee te beginnen. alleen inderdaad niet de grove dingen (zoals met leidsels werken enzo).
Ik heb al eerder gezegd (in VvdD) dat ik met Max niet lukt om voetjes te geven en dat het met de hoefsmid ook een ramp is geweest (was ee ngevecht, dat wil je niet weten). Ook heb ik wel al aangegeven dat Max niet zo meedoet met het freestylen, dus ik heb het wel eerder aangegeven.
Ik dacht dat het "slome" voortkwam uit zijn ziekte, die hij gehad heeft. Daarom heb ik de dierenarts er ook nog bij gehaald en hem nog een vitaminespuit gegeven. hij is lekker vlot als hij tegen werkt, maar voorderest doet hij dus niet veel. @Indezz helaas is daarna de band niet gekomen, eigenlijk dezelfde reactie als daarvoor. Zelfs nog iets minder, want hij wilde daarna (toen hij opgeknapt was) ook niet meer met mijn dochtertje meelopen, al heeft zij wel het meeste contact met hem. Nu loopt hij wel mee, maar helemaal achteraan en heel erg sloom. Maar dat zit waarschijnlijk wel in zijn karakter misschien.
Verder zag ik vandaag ook een stukje bij VvdD over iemand die ook geen contact heeft met haar paardje. Het komt nou helaas vaker voor. soms is de klik er nou gewoon niet. Ik heb alleen niet de behoefte gehad om het uitgebreid te vertellen, ik heb hem net en ik probeerde dus met hem meer aandacht te geven, hem dus nu voor te trekken.
Lekker appeltjes geven, vlechten, knuffelen, beetje wandelen (al krijg ik hem met moeite naar boven, staat ook ergens in VvdD).
Hij heeft uiteraard zijn leuke dingen, zoals het musketon bijten. Maar daar zij iemand ook al over, dat het misschien ook voortkwam uit onzekerheid van het paard. Dus er zijn wel eerder dingen geweest hoor, alleen zag ik die niet in en probeerde ik ervoor te vechten.
Nu deed dit zich dus voor, eigenlijk andere paardjes, maar die waren er niet meer en later kwam Lizzy dus, en ben ik dus eens goed gaan kijken (voordat ik bij Lizzy ging kijken) hoe Max het nou doet en wat hij allemaal doet. En als zelfs de staleigenaresse zegt, dat hij niet echt bij me past. Zij ziet toch veel dingen en heeft zelf ook een veulen gehad (die inmiddels 2,5 jaar is). Dus ze heeft er ook aardig verstand van.
Daar ga ik dus ook een deel vanuit.
Tja en makkelijk heb ik het niet hoor, dus die beslissing is niet makkelijk genomen. Loop al dagen met hoofdpijn en verschrikkelijke vermoeidheid (heb een chronische vermoeidheid en als er iets is, dan koppelt dit zich extra terug naar dit) en heb vannacht weer niet geslapen, net als de 3 nachten ervoor. Dus ik denk niet van : "Goh laat ik Max maar even wegdoen, want dan koop ik Lizzy wel terug" Al komt dat misschien nu wel zo over....
Misschien komt er een koper die ook een enter heeft en krijgt hij daar de tijd van zijn leven. Het glas kan ook half vol zijn i.p.v. half leeg!!
)
Mooi gezegd....