Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desiree schreef:Hoe komt het dat nog niemand Burgraaf genoemd heeft? Er is nog diepvries beschikbaar.
sarabande schreef:Een hengst kan een merrie die een paar generaties fijn gefokt is niet zomaar verbeteren, dus je krijgt nooit al die wensen in een.
Soms lijkt het wel of de keuze zoiets als: of een bal of een frikandel uit de muur is.
ceasario schreef:liliputter schreef:democraat fokt bot door(sterk op de benen)maat volgens mij ook genoeg en gummie ook
Is dat geen hengst uit de vorige EEUW ?![]()
http://www.allbreedpedigree.com/riccio
Citaat:
Volgens mij zijn alle hengsten die ouder zijn dan 6 jaar uit de vorige eeuw
hanneliesje schreef:Wij hebben ook enkele malen Burggraaf gebruikt op bloederige en vooral hete merrie's, met zeer goed resultaat, nog steeds in het bloed staande paarden die iets koeler in het hoofd zijn. Hiervoor Burggraaf drie keer gebruikt met drie maal het gewenste resultaat.
En van deze merries is nu dragend van Johnson, ben wel een beetje bang dat dit uiteindelijk ook heet en erg bloederig paard wordt.
Suzanne F. schreef:Desiree schreef:Hoe komt het dat nog niemand Burgraaf genoemd heeft? Er is nog diepvries beschikbaar.
Die heb ik net genoemd in het andere topic over bloedmerries.
sarabande schreef:Ik denk dat hier weinig buiten de bekende paden gekeken wordt. Hannover levert veel paarden die massa en bot en gummie hebben, het is niet voor niets al jaren het stamboek met de beste dressuurpaarden.
Donnerhalbloed kan ook de door jou gewenste eigenschappen opleveren, maar vooral kijk naar de merriestam waar de hengst uitkomt.
Als je specifiek iets wilt verbeteren is een oudere hengst die dat al heeft laten zien een meer zekere keuze dan een jonge waar alleen verwachtingen van bestaan.

Desiree schreef:Hoe komt het dat nog niemand Burgraaf genoemd heeft? Er is nog diepvries beschikbaar.
Ik dacht zal eerst even de topic doorlezen of die er al tussen staat.
Jan_VT schreef:sarabande schreef:Ik denk dat hier weinig buiten de bekende paden gekeken wordt. Hannover levert veel paarden die massa en bot en gummie hebben, het is niet voor niets al jaren het stamboek met de beste dressuurpaarden.
Donnerhalbloed kan ook de door jou gewenste eigenschappen opleveren, maar vooral kijk naar de merriestam waar de hengst uitkomt.
Als je specifiek iets wilt verbeteren is een oudere hengst die dat al heeft laten zien een meer zekere keuze dan een jonge waar alleen verwachtingen van bestaan.
Bedankt voor de raad!
Wat dachten jullie van Argentinus?

petraaken schreef:Jan_VT schreef:Wat dachten jullie van Argentinus?
zal zeker bot en massa geven. Is er nog sperma van hem te krijgen?
Zitah schreef:meer bot geeft (wat grover laat worden)
Zitah schreef:Wanneer je een hengst zoekt die je paard meer bot geeft (wat grover laat worden) dan moet je contango nemen. Deze geeft grote paarden met grote gewrichten enz.
Wanneer je maat wilt zijn er genoeg. Inderdaad geven nakomelingen van Ferro veel maat, maar die kunnen wel heel sjiek blijven, ik weet niet precies wat je bedoeling is.

sarabande schreef:Contango geeft niet uitsluitend groot en bot, hij geeft ook hele mooie kleine bijna Arabische kinderen, zie mijn profiel en zo ken ik er nog een paar.