BrandmerkTsjechisch paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: BrandmerkTsjechisch paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:55

[quote="ceasario"][

De vader heb ik al KWPN

Afbeelding

http://www.nemzetilovarda.hu/fedmen/menek2/goliath.htm

Moeder Hajni is een dochter van de hengst Aldato-195
Deze hengst is een fokprodukt van de Holsteiner Aldato uit een Furioso-North Star merrie.

De moeder van Hajni nl. Csöpi is in 1978 geregistreerd uit onbekende ouders.

Heel normaal in die tijd wanneer het een gewoon boerepaard was.

Dus je paard is ruim 60% West-Europees uit een onbekende moederlijn.

Dus de moederlijn kan overal vandaan komen maar is in Hungarije ingeschreven. BA staat toch voor regio.

http://mslt.hu/

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 21:25

Ceasario, hartelijk dank voor al je spitwerk! Geweldig wat een informatie je boven water gehaald hebt! Ik ben nu heel wat meer te weten gekomen over mijn paard. En nu ik Goliath gezien heb vind ik dat ze wel wat van hem weg heeft.. Net zo´n lief hoofd
Van de andere links begrijp ik dat het in ieder geval hongaars is maar ik baal er enorm van dat ik het niet kan lezen Kan je me daar nog iets over vertellen?
En die letters BA.. aan welke regio denk je dan?
Je hebt me enorm nieuwgierig gemaakt

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:13

arie53

Re: BrandmerkTsjechisch paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:05

Nandoman schreef:
Ik heb net een paard gekocht dat oorspronkelijk uit Tsjechië komt en zag dat ze in haar nek, net achter de oren, een brandmerk heeft zitten. Er staat BA. Dit staat ook op haar stamboekpapieren met nog een heel lang nummer erachter. Weet iemand wat dit betekent of waar ik meer informatie kan vinden?

Als je een kopie van het stamboekformulier (pedigree) stuurt naar het EASP krijg je alle info van dit paard.
http://www.easpstamboek.nl

Fax 0516 425 075

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 16:14

Arie53: bedankt voor de tip!

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:57

He, ceacario jij hebt een Pools paard! Wat grappig. Ik wil zelf ook graag een paard uit Polen halen maar dat duurt nog minstens 4 jaar voordat ik uberheupt het geld heb. (sorry, offtopic)

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:10

Onyx88 schreef:
He, ceacario jij hebt een Pools paard! Wat grappig. Ik wil zelf ook graag een paard uit Polen halen maar dat duurt nog minstens 4 jaar voordat ik uberheupt het geld heb. (sorry, offtopic)

Ik heb geen Pools paard.

Ik heb een Westfaler hengst (v.Rubinstein) waarvan een broer Grand Prix in Frankrijk loopt
en de andere gekeurd in Zweden Flyinge gedekt met een van mijn merries.
De moeder van de hengst was een dochter van een der bekendste hengsten uit het Oost-Blok voor de Anglo rensport verder gaat de moederlijn terug op anglo en Trakehner.

Dus allemaal niet zo bijzonder.

http://www.allbreedpedigree.com/russanoff

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:38

Waarom is de site dan Pools die je gelinkt hebt? Of iig bij het stukje van de familie. En het stukje van de familie staat heel vaak Wroclaw bij. Nu ja, ik ben niet bepaald een kenner. Dus vergeef het me als ik domme dingen zeg

Edit: Ik had gezet 'mij gegeven' maar het moet natuurlijk iets in het algemeen zijn.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:45

Onyx88 schreef:
Waarom is de site dan Pools die je gelinkt hebt? Of iig bij het stukje van de familie. En het stukje van de familie staat heel vaak Wroclaw bij. Nu ja, ik ben niet bepaald een kenner. Dus vergeef het me als ik domme dingen zeg

Edit: Ik had gezet 'mij gegeven' maar het moet natuurlijk iets in het algemeen zijn.

Het ging hier over een afstamming van een paard van de TS.

Ik heb er alleen mee aan willen geven dat bepaald bloed overal in het voormalige Oost-Blok voorkomt.

Waarbij Hongarije te vergelijken is als Nederland ; Overal wat halen en net zo gemakkleijk weer overboord gooien.

Hongaren zijn goed in de mensport maar dan houd het verder op qua fokkerij.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 18:39

ceasario schreef:
Het ging hier over een afstamming van een paard van de TS.

TS heeft ook geen pools paard

Citaat:
Hongaren zijn goed in de mensport maar dan houd het verder op qua fokkerij.

Mag ik vragen waar je deze conclusie op baseert? Als ze met dezelfde KWPN´ers fokken als wij hier in Ned.?