fokadvies Belisar x Roemer volgens KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:58

Sjappie schreef:
Pipo schreef:
En zie Floris eens onder iemand anders dan Happie, Happie die is een tovenaar op die paarden...........

Eerlijk is eerlijk, Pipo heeft wel gelijk. Ik heb hem gezien onder Karen Nijvelt (wel GP) bij het verrichtingsonderzoekexamen (leuk galgje woord) en daar liep niet zoals onder HP. Vond hem eigenlijk enorm tegenvallen. Ik heb hem ook gezien onder HP bij Pavo cup, dus weet het verschil.

Florencio deed trouwens als vierjarige ook mee aan de Pavo Cup, toen eindigde hij als 10e o.i.d. (weet niet meer precies)

Tja en HP de Tovenaar die fok je er niet bij!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:59

Sjappie schreef:
Florencio deed trouwens als vierjarige ook mee aan de Pavo Cup, toen eindigde hij als 10e o.i.d. (weet niet meer precies)

Pure allochtonendiscriminatie.
Een half jaar later liep ie de hengstencompetitie ook met matige cijfers.
Dat zei meer over de jury dan het paard.............

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:03

Florencio loopt los net zo goed als onder het zadel met HP.

HP vermindert de bewegingen niet, iets waar andere ruiters meer moeite mee schijnen te hebben. Maar in geval van Florencio kan HP ook weinig toevoegen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:04

Dees schreef:

Das echt onzin Dees! Er zit een wereld van verschil hoe dat paard los beweegt en met HP erop.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:08

Dees schreef:

HP vermindert de bewegingen niet, iets waar andere ruiters meer moeite mee schijnen te hebben. Maar in geval van Florencio kan HP ook weinig toevoegen

Ik heb HP op andere paarden als Floris zien rijden en vervolgens ook dezelfde paarden weer onder andere ruiters.........een wereld van verschil!
HP is echt een tovenaar.......neem dat maar van mij aan

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:12

listiglistje schreef:
HP is echt een tovenaar.......neem dat maar van mij aan

De rest is/zijn knoeiers.
Net als wij simpele zielen...........

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:36

Dees schreef:
Ik heb hem in Ermelo met de hengstenshowdag aan de hand zien lopen en dan is het gewoon een correct paard dat fijn beweegt, maar absoluut niet een waar ik nog een keer extra naar kijk...(hoewel dat gekloot van hem richting de voorbrenger wel opviel )

Onder het zadel verandert dat toch echt wel hoor!

Doet niets af aan het feit dat hij aan de hand zeer correct en met een sterk achterbeen bewoog(kun je lang niet van alle hengsten zeggen), maar die wereldkampioen die het onder HP is zou ik hem dan echt niet geven

Advies ga ik niet geven, heb niet voldoende verstand van dressuurpaarden om nog iets aan bovenstaande toe te voegen.

Demini

Re: fokadvies Belisar x Roemer volgens KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 18:06

Tja, ik vind Happie ook echt een geweldig goede ruiter, hij mag met recht een van de beste ruiters van het land genoemt worden vind ik. Maar helaas zijn we niet allemaal zo geweldig en ook ik dus niet en het veulen moet dus gewoon lekker kunnen bewegen, als als Floris die beweging niet vererft dan ga ik twijfelen. Ik had hem echt graag gebruikt, maar ik wil natuurlijk net als iedereen zo een goed mogelijk veulen fokken.

Op zich heb ik wel altijd positieve ervaringen gehad met inteelt op Roemer, op het exterieur viel weinig aan te merken moet ik zeggen, maar over Rubiquil ben ik ook nog niet uit hoor. Het wordt toch weer eens lastiger dan verwacht!

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:16

als je tango niet goed vind vanwege zijn voorbeen wat wel begrijpelijk is, is Citango dan geen optie theoretisch gezien het zelfde bloed, en bewegingen voldoen aan jouw eisen, model was ook nog niet eens zo verkeerd, alleen wat korter voorbeen... is ook nog aan de maat... en was zeer braaf in den bosch!!!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:43

Pipo schreef:
[naam verwijderd] schreef:

Das echt onzin [naam verwijderd]! Er zit een wereld van verschil hoe dat paard los beweegt en met HP erop.

Florencio liep toen het nog niet zadelmak was ook al stukken beter dan zijn leeftijdsgenoten.

Natuurlijk is het nu 2 a 3 jaar ouder en dus sterker gaan bewegen, maar de insinuatie dat Florencio alleen kan lopen met HP in het zadel, DAT is pas echt onzin!

Ik baseer mijn mening op o.a. een beoordeelmoment bij NRPS, toen de hengsten voor de 3de bezichtiging echt los moesten worden getoond, dus ook zonder meesleurende voorbrenger.
Zoals zoveel hengsten - bij te vaak voorbrengen aan het touwtje worden ze heel vervelend en niet prettig om te zien, zo ook Florencio afgelopen januari. Nog steeds sterk bewegend, maar geen reclame voor het goede karakter dat de hengst weldegelijk heeft.

Demini

Re: fokadvies Belisar x Roemer volgens KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:31

Florencio kan zeker wel geweldig lopen en ook zonder HP is het nog een spetter, maar belangrijker voor mij is hoe het veulen van hem zal gaan bewegen. Ik geloof dat er binnenkort een veulentje geboren wordt van hem uit een Belisar die erg op die van ons leek, maar weet zo snel niet meer wie dat was hier op bokt, dus ik hou de kraamstal gewoon even in de gaten haha!